Erik Verhe1j
|
voor zo'n breed windvenster heb je eigenlijk 3 kites nodig om altijd lekker te kunnen varen. Wil je het grootste bereik: 16 en 10.
Wil je lekker varen met 17-20 knopen.. 14-10.
|
|
|
svennie
Gast
|
16 en 10 gaat wel .. niet top natuurlijk maar door de 5e lijn is het wel een stuk beter geworden dan met oudere kites. de 16 kan je heel lang houden dus.
|
|
|
slic
|
Hi,
nou heb ik zelf nooit een Raven gevlogen, maar heb zelf wel een 16m Rhino2 en een 10 m Fuel (2002 denk ik). Deze hebben beide geen 5e lijn, wel vind ik de overlap van deze twee kites voor mij prima. Wel weeg ik zon 95 Kilo (shame_kitesmiley), en heb een 1.40m board. Wanneer het net te hard waait voor de 16 is de 10 wel een beetje werken, maar het varen gaat prima. Het gaat hierbij wel om 'gewoon' heen en weer varen. Mijn tricks komen later (grinnik_kitesmiley). Hiermee kan ik varen vanaf een knoop of 12 tot hoog in de twintig, best een groot bereik dus.
slic
|
|
|
KiteDemon
|
Een bereik van 12 tot 30 knopen gaat niet lukken met 2 Ravens. Wel is de overlap ruim genoeg om 16 en 10 te combineren en comfortabel te kunnen varen. Met 16 en 10 heb je waarschijnlijk een bereik van 12 tot 26 knopen maar dat is ook afhankelijk van je skills, gewicht en board. Moet wel zeggen dat de 16 bizar lang gecontroleerd door te varen is. Zeker tot 20 knopen, maar dan kan je allang je 10 pakken. Ook de highend van de 10 is afhankelijk van je skills, gewicht en board.
Je kan de kites nog tunen door de neuslijn wat strakker te stellen zodat je nog meer highend krijgt. Maar persoonlijk vind ik de "losse"stand van de neuslijn het fijnst. Dit voelt meer als een 4-lijns en geeft de meeste power.
|
|
|
Daan66
|
Voor mij zijn 2 Ravens meer dan voldoende: een 8 & een 12! Perfecte combi! Maar ik weeg dan ook 68kg en waar iedereen met 16 staat, kan ik met 12 makkelijk hoogte houden!!
suc6, Daan
|
|
|
MasterRj
Gast
|
Hey kitesjoerd, wil je gewoon altijd en met elke windsoort lekker kunnen varen dan zou ik toch voor 3 kites gaan. Denk dat je daar uiteindelijk veel meer plezier aan hebt. 8m2 + 12m2 + 16m2
|
|
|
xray
|
Waarbij ik de 8 het minste vindt! Maar inderdaad 8-12-16 is topcombi.
|
|
|