hulpdiensten redden kitersurfer tegen noordenpier hvh

Superstar
Gast
Antwoord #25 Oktober 16, 2006, 22:59:16
edit2Rapporteer  
Die clowns muts heeft hij in iedergeval al op.

Misschien dat die stoere man iedereen een biertje kan tracteren als schadevergoeding ?
rene!

Antwoord #26 Oktober 17, 2006, 00:49:55
edit2Rapporteer  
wat een kneus
drifter

Antwoord #27 Oktober 17, 2006, 01:19:02
edit2Rapporteer  
Heeft iemand van jullie een mail gestuurd naar de KNRM. Ze doen nogal positief over de actie. Vraag me af of ze snappen dat deze gast super onverantwoordelijk bezig was, en dat hij helemaal niks te zoeken had op Hoek van Holland gister.

Zou hij ook een boete hebben gekregen van de politie voor zijn stomiteiten?? Iedereen kan weleens in de problemen komen. Maar niet gister in Hoek, daar hoor je niet te gaan kiten met oost.

Frank77

Antwoord #28 Oktober 17, 2006, 01:37:36
edit2Rapporteer  
Opbouwende kritiek: Van mij mogen de hulpdiensten hem uitfoeteren.
daanbanaan

Antwoord #29 Oktober 17, 2006, 01:46:29
edit2Rapporteer  
jesses wat een sukkel!!!!!!!!

@ kentyman als hij okk maar 1 lesje had genomen dan had hij zeker wel geweten dat je bij aflandige wind
NOOOIT MAG KITEN, dat weet iedereen.
 met alleen een beetje gezond verstand weet je zulke dingen als je begint aan deze sport.
sorry maar die kamikazie piloot spoort gewoon niet!!!
dus aan allen die met deze sport net begonnen is of net begint voor 100000000 X
                                     "NEEM LES"

groet daan.....
Morres

Antwoord #30 Oktober 17, 2006, 02:00:20
edit2Rapporteer  
met je kleurige oude trapeze enz...
naish23

Geen avatar

Antwoord #31 Oktober 17, 2006, 02:15:21
edit2Rapporteer  
Brunottiboardje uit het jaar 0 met verkeerd bevestigde leash, te groot pak en idd superflitsende trapze, een beginnende beginner dus.... Hier helpt niets tegen. Bedenk maar dat dit soort gasten het voor de rest verpesten. En dan die verdomde grijns, hij schijnt het inderdaad wel lachen te vinden...
Elevation

Antwoord #32 Oktober 17, 2006, 02:26:01
edit2Rapporteer  
misschien mag kite aware alle kitespullen van deze persoon in beslag nemen of zo, een jaar lang niet kiten of zo..  Joepie
rene!

Antwoord #33 Oktober 17, 2006, 02:29:35
edit2Rapporteer  
niks 1 jaar, 3 jaar ListenToMe
peterb

Antwoord #34 Oktober 17, 2006, 02:36:10
edit2Rapporteer  
Stel je bent 14 jaar oud, je ziet al die gasten lekker makkelijk op- en neer varen en je denkt dat wil ik ook. Je vraagt of je vader je wilt sponsoren en je koopt samen een kite op marktplaats. De verkoper denkt: gelukkig eindelijk iemand die mijn 2ehands troep wil kopen! Pakt snel het geld aan en werkt de gelukkige zoon en vader snel de deur uit (en denkt ondertussen alweer aan het mooie 2007 materiaal waarvoor hij nu weer wat geld heeft). Vader en zoon denken zondag, mooi weer 18 graden en rustig windje. Tijd om die vlieger op te laten, zo moeilijk kan het toch niet zijn (als je al die gasten bekijkt). WIE HEEFT HEN OOIT DUIDELIJK GEMAAKT DAT KITESURFEN EEN EXTREME SPORT IS!!!!!!! NIEMAND

Wat ik wil zeggen is dat dit kan en blijft gebeuren en alleen maar vaker hoe populairder de sport wordt (HELAAS). Je trekt steeds meer mensen die de boel onderschatten en geen gevaar kennen. Het enige wat je hier tegen kan doen is met zijn allen goed rondkijken (net als VROEGER  toen het wereldje nog klein was en we elkaar allemaal nog hielpen).

Helaas moet ik concluderen dat het 1 grote puinhoop is geworden waar het recht van de sterkste geld op het water ipv common sense. Verschrikkelijk hoe iedereen de voorrangsregels aan de laars lapt, mensen die hun board kwijt zijn gewoon laten liggen etc etc. Sterker nog ik merk dat ik zelf steeds agressiever wordt. Gisteren op Vrouwenpolder was het weer raak. Ik vaar richting kant, komt er van de kant een andere kiter mij tegemoet, wil ik uitwijken (alhoewel ik voorrang had) zit er weer zo'n sukkel die 10 meter achter mij aan vaart niet vooruitkijkt en ziet dat ik geen kant meer op kan #(*&#@()*&#@. Dus ik moest kiezen wie van de 2 ik met mijn kite zou gaan aantikken!!! Jammer genoeg kon ik hem nadertijd op de kant niet meer vinden, anders..... Nu het langzamerhand een volkssport begin te worden waar we steeds meer domme idioten op het water krijgen pleit ik voor een vaarbewijs (min. HBO+) of alleen betaald kiten (maken we er lekker een elitesport van).
drifter

Antwoord #35 Oktober 17, 2006, 03:19:17
edit2Rapporteer  
gebrek aan inzicht, jammer. Ze hebben niks in de gaten. Elkaar de ruimte gunnen om truckje te doen ofzo!

Mak

Antwoord #36 Oktober 17, 2006, 03:20:14
edit2Rapporteer  
@peterb, je hebt helemaal gelijk, zo gaan die dingen, pa en zoon zien wat op marktplaats, kopen en gaan proberen bij geringe wind. tja dat het dan toevallig aflandig is snappen hun ook niet. ZOUDEN ZE WEL MOETEN WETEN.

ik blijf er ook bij dat als het zo doorgaat er dan maar een kitebewijs moet komen. Tis misschien jammer voor degene die de regels wel kennen en uitvoeren, maarja denk dat dat wel helpt.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #37 Oktober 17, 2006, 03:24:29
edit2Rapporteer  
Stel je bent 14 jaar oud, je ziet al die gasten lekker makkelijk op- en neer varen en je denkt dat wil ik ook. Je vraagt of je vader je wilt sponsoren en je koopt samen een kite op marktplaats. De verkoper denkt: gelukkig eindelijk iemand die mijn 2ehands troep wil kopen! Pakt snel het geld aan en werkt de gelukkige zoon en vader snel de deur uit (en denkt ondertussen alweer aan het mooie 2007 materiaal waarvoor hij nu weer wat geld heeft). Vader en zoon denken zondag, mooi weer 18 graden en rustig windje. Tijd om die vlieger op te laten, zo moeilijk kan het toch niet zijn (als je al die gasten bekijkt). WIE HEEFT HEN OOIT DUIDELIJK GEMAAKT DAT KITESURFEN EEN EXTREME SPORT IS!!!!!!! NIEMAND

Wat ik wil zeggen is dat dit kan en blijft gebeuren en alleen maar vaker hoe populairder de sport wordt (HELAAS). Je trekt steeds meer mensen die de boel onderschatten en geen gevaar kennen. Het enige wat je hier tegen kan doen is met zijn allen goed rondkijken (net als VROEGER toen het wereldje nog klein was en we elkaar allemaal nog hielpen).

Helaas moet ik concluderen dat het 1 grote puinhoop is geworden waar het recht van de sterkste geld op het water ipv common sense. Verschrikkelijk hoe iedereen de voorrangsregels aan de laars lapt, mensen die hun board kwijt zijn gewoon laten liggen etc etc. Sterker nog ik merk dat ik zelf steeds agressiever wordt. Gisteren op Vrouwenpolder was het weer raak. Ik vaar richting kant, komt er van de kant een andere kiter mij tegemoet, wil ik uitwijken (alhoewel ik voorrang had) zit er weer zo'n sukkel die 10 meter achter mij aan vaart niet vooruitkijkt en ziet dat ik geen kant meer op kan #(*&#@()*&#@. Dus ik moest kiezen wie van de 2 ik met mijn kite zou gaan aantikken!!! Jammer genoeg kon ik hem nadertijd op de kant niet meer vinden, anders..... Nu het langzamerhand een volkssport begin te worden waar we steeds meer domme idioten op het water krijgen pleit ik voor een vaarbewijs (min. HBO+) of alleen betaald kiten (maken we er lekker een elitesport van).
alles prima hoor wat je hier zegt, maar dat laatste van HBO+ en elite slaat nergens op Pipo!!! (grinnik_kitesmiley)
Ik heb GEEN HBO diploma maar vaar ALTIJD met verstand en GECONCENTREERD.
Ik help ander ALTIJD en ben ook geen rijkeluiszoontje (elite?)
Ik sta elke dag vroeg op (04:30) ja je leest het goed en werk HARD voor mijn spullen.
Moet ik dan ook nog gaan betalen als ik wil varen???????
Ik heb respect voor iedere GEOEFENDE kiter, maar toch wat minder voor jou gezien de enigzins onbeheerste reactie, met name dat laatste staat me echt niet aan.
peterb

Antwoord #38 Oktober 17, 2006, 04:30:30
edit2Rapporteer  
Wat ik hiermee wil zeggen dat domme koeien die anderen in gevaar brengen niet op het water horen! En gaat niet om een diplomaatje (sorry als ik je beledigd heb). Een vaarbewijs gaat er vroeg of laat toch van komen. Een belangrijk voordeel is dat iedereen de vaarregels dient te kennen.
Marijn alias Vos

Antwoord #39 Oktober 17, 2006, 05:25:23
edit2Rapporteer  
en nog trots doen ook  ThumpDown

gewoon opletten als je een gele waroo en een brunotti board ziet, dan zullen wij wel voor de opvoeding zorgen als z'n ouders het niet doen  (grinnik_kitesmiley)
naish23

Geen avatar

Antwoord #40 Oktober 17, 2006, 16:56:19
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het een caution spitfire.
Frank77

Antwoord #41 Oktober 18, 2006, 02:35:00
edit2Rapporteer  
Over een vaarbewijs: voor een (open) zeilbootje gelden ook (CWO) vaarbewijzen maar je kunt een boot gewoon huren, met of zonder vaarbewijs. Maar o.k., een valkje is misschien dan ook wat minder gevaarlijk dan kiten.

Dus ongelukken zullen denk ik blijven gebeuren (ook met invoeren van een vaarbewijs, verstand kweek je niet binnen twee lesjes) maar je haalt er wel een stuk linke idioten ertussen uit.
Lex

Antwoord #42 Oktober 18, 2006, 23:28:35
edit2Rapporteer  
Ik las dit op de nss site in het gastenboek

5464 : Eric uit Best
Ja het was heerlijk weer en tot mijn stomme verbazing was er niemand aan het kiten!
Wat een lulletjes hier in hoek van Holland dacht ik!
lekker vlak water, super! Dus ik knallen lekker aan de kant, fantastisch en al die mensen kijken naar me!
Alleen kon ik niet heel de tijd langs de kant varen en op een gegeven moment voelde ik de bodem niet meer en dreef ik af!
DIT WAS MINDER MAAR GELUKKIG KWAM IK EEN VISSERSBOOTJE TEGEN die me aan boord nam en later nog een grotere boot van de knrm en er stond zelfs politie op de pier van HvH en wel honderd mensen stonden te klappen voor mij of voor mijn redders
Moza

Antwoord #43 Oktober 18, 2006, 23:41:12
edit2Rapporteer  

lekker vlak water, super! Dus ik knallen lekker aan de kant, fantastisch en al die mensen kijken naar me!

Tjonge jonge....hij snapt het nog steeds niet geloof ik...
Lex

Antwoord #44 Oktober 18, 2006, 23:44:22
edit2Rapporteer  
het is trouwens gepost op maandag 16 oktoberer
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #45 Oktober 19, 2006, 16:57:15
edit2Rapporteer  
Ongelooflijk wat een oetl*l. ThumpDown

Ik denk dat het de hoogste tijd wordt om op elke kitespot een heeeeel groot bord met regels te plaatsen.
Daar boven op een wind meter en een windrichtingwijzer zodat zelfs de aller aller domste beginner snapt
dat hij wel of niet kan/mag varen. Ook is het misschien een idee om elke nieuwe kiter zijn e-mail te vragen zodat hij automatisch info krijgt over het kitesurfen.

Deze vogel snapt er nog niks van, alhoewel hij verbaast is dat het zo rustig is, dan moet er toch gvd een belletje gaan rinkelen. Huh
Marsie

Antwoord #46 Oktober 20, 2006, 17:23:43
edit2Rapporteer  

5464 : Eric uit Best
Ja het was heerlijk weer en tot mijn stomme verbazing was er niemand aan het kiten!
Alleen kon ik niet heel de tijd langs de kant varen en op een gegeven moment voelde ik de bodem niet meer en dreef ik af!
DIT WAS MINDER MAAR GELUKKIG KWAM IK EEN VISSERSBOOTJE TEGEN die me aan boord nam en later nog een grotere boot van de knrm en er stond zelfs politie op de pier van HvH en wel honderd mensen stonden te klappen voor mij of voor mijn redders

Hulde aan je redders!!!!!! ThumpsUp

Te klappen voor mij of mijn redders,HOE NAIEF KUN JE ZIJN !!!

De hele wereld slooft zich uit voor hem, en dan maar denken goh!! leuk dat iedereen maar helpt.

Jammer dat de bodem niet omhoog kwam van de zee,had ook wel mooi meegenomen geweest.

Er moet toch wel een lampje gaan branden als het aflandig is en (lu..etjes) er niet zijn.

Ik denk dat er wel 100 man kunnen zeggen wat niet verstandig is maar bij sommige mensen valt het kwartje gewoon niet.

Jammer!

Marcel.

dimitri
Gast
Antwoord #47 Oktober 20, 2006, 18:40:24
edit2Rapporteer  
Dat board mogen ze om ze nek vouwen van mij

Wat een flapzwans zeg

Als ik die gozer tegen kom op de slufter snij ik z`n lijnen door
¦Tim¦

Antwoord #48 Oktober 20, 2006, 18:44:22
edit2Rapporteer  
twring ik dacht eerst dat julie mischien een beetje te hard waren voor die kerel maar als die schrijft dat er niemand was wat een lulletjes Grin

oh jongens toch wat zitte er toch stomme gasten tussen
dimitri
Gast
Antwoord #49 Oktober 20, 2006, 19:52:08
edit2Rapporteer  
Weet iemand wie dit is en waar hij normaal gesproken aankloot
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.