Haring High Richardt

|
Fener Ranking: 3.5 (2 votes) Continent: Europe Country: Turkey Region: southwest Next Big City (Airport): Izmir Next Town: Bodrum, Turgutreis Latitude: 36.9639 Longitude: 27.2666 view this beach on mapquest.com view this beach on our Google map No pictures yet. Water: Flat to choppy water. Only on strong westerlies some nice waves can build up. Boats, swimmers and beginner windsurfers are around. Beach: Narrow, sandy beach surrounded by umbrellas. In the kitesurfing area the take off and landing spot is about 30 m wide. Weather: Surfable all year. Spring to fall no wetsuit needed but during winter. Wind: North: sideoffshore Northwest: sideshore West: sideonshore Southwest: onshore South: sideonshore Southeast: sideshore East: sideoffshore Northeast: offshore Good winds all year round. Here you will find the most wind in the a
|
|
|
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
|
Hey Richard ,Ben je weer een vakantie aan het boeken ,Turkije ziet er goed uit ,Ze hebben er teminste een kitelocatie ,en je kan er ook Yoga lessen nemen ,wat wil je nog meer...Het water is er volgens mijn wel diep (aan de plaatjes te zien ) Maar dat moet voor zo,n ervaren watersporter als jij toch geen probleem zijn..En neem wel je kleine kite mee het kan er behoorlijk waaien..(volgens mijn Turkse collega,die er is geweest)...gr.Frank
|
|
|
roeb
Gast
|
Hee Richardt!
Beter dat je dit even op Kitehigh zet, ik ga namelijk in juli naar Bodrum.. dus misschien neem ik dan ook wel mijn kite mee (huur dan wel ter plaatsen een board, hoef je dat niet in het vliegtuig te betalen).
Maar ik denk als je een hotel neemt nabij die surfspot daar niet zo veel te doen is (in vergelijking met Bodrum). De spot ligt 20 km van Bodrum af.
Gr. Robert
|
|
|
Alferink

|
Hee Richardt!
Beter dat je dit even op Kitehigh zet, ik ga namelijk in juli naar Bodrum.. dus misschien neem ik dan ook wel mijn kite mee (huur dan wel ter plaatsen een board, hoef je dat niet in het vliegtuig te betalen).
Maar ik denk als je een hotel neemt nabij die surfspot daar niet zo veel te doen is (in vergelijking met Bodrum). De spot ligt 20 km van Bodrum af.
Gr. Robert
Voor 50 cent waag je ff een half uur je leven om in bodrum te komen met die bussies van ze, als er markt is is het wel leuk hoor.
|
|
|
Haring High Richardt

|
volgens mijn Turkse collega,die er is geweest)... Was hij er in mei ????
|
|
|
Haring High Richardt

|
Hee Richardt! Beter dat je dit even op Kitehigh zet, ik ga namelijk in juli naar Bodrum.. dus misschien neem ik dan ook wel mijn kite mee (huur dan wel ter plaatsen een board, hoef je dat niet in het vliegtuig te betalen).
Maar ik denk als je een hotel neemt nabij die surfspot daar niet zo veel te doen is (in vergelijking met Bodrum). De spot ligt 20 km van Bodrum af. Gr. Robert We zitten nog steeds te twijfelen tussen turkije en Rhodos Ik denk dat er meer wind is in mei in Turkije
|
|
|
|
slingshotter
Gast
|
ik ben vorige zomer naar bodrum geweest en t is er pragtig met wind en water het is er op t begin wel lkkr ondiep opzig maar als je 50 mtr de zee in bent merk je t nie meer
|
|
|
Stanley

|
In september nog in Bodrum geweest nee niet gekite Maar in de middag trok de wind lekker aan maar als op zoveel stekken erg beperkte startplekken. Begreep dat er in mei nog wind staat in het hoog seizoen juni t/m augustus schijnt het volgens locals drie keer niks te zijn.
|
|
|
Haring High Richardt

|
Maar in de middag trok de wind lekker aan maar als op zoveel stekken erg beperkte startplekken In Fener ben je dus niet geweest ???? Met een betje mazzel is er dus genoeg wind in mei ????
|
|
|
R@bert

|
Heee guy's...Ik ben in Fener geweest !!!! Dit was nog wel in mn windsurf tijd  . Ik zat zelf in Turgutreis (paar km daar vandaan, heel makkelijk met de dolmus te doen!!! ). Ik moet zeggen dat ik daar best wel wat wind heb gehad...2 dagen goeie windkr 6, en een keer rond de 5. Vooraan is het redelijk vlak, maar wel ietsjes vlagerig, daarna is het stabiel en toch een aardige deining/golven waar je leuke dingen op kan doen...zal ff kijken of ik nog wat foto's kan posten....  .
|
|
|
|
R@bert

|
Begin September ben ik geweest...heb t toen wel helemaal uitgezocht qua wind enzo. Vond t wel ok. Bodrum is ook niet echt ver weg, dat kan je ook gewoon met de dolmus doen voor een paar centen...
|
|
|
Haring High Richardt

|
zal ff kijken of ik nog wat foto's kan posten.... . Waar blijven de foto,s ????
|
|
|
R@bert

|
Ja shit, had nog geen digitale toen  , en heb geen scannerrrrr, dusss
|
|
|
Alferink

|
Ja shit, had nog geen digitale toen  , en heb geen scannerrrrr, dusss Digitale foto maken van de foto's (tong_kitesmiley)
|
|
|
R@bert

|
haha...is een idee  , ff kijken of t gaat lukken. Ga ze ff zoeken (tong_kitesmiley)
|
|
|
roeb
Gast
|
Klinkt goed en ziet er goed uit! Dat wordt ook 2 dagen kiten ofzo tijdens mijn vakantie daar..
Ik neem mijn kite en trapeze mee, huur ter plaatsen wel een boardje (scheelt weer in kosten van vliegtuig)..
|
|
|
Stanley

|
Huren van een boardje kan nog weleens meer gaan kosten dan de evt kosten van vliegen. Tip voor verre vakanties vlieg delta. Boardjes gaan kosteloos mee.
|
|
|
R@bert

|
Delta vliegt allleen niet naar Turkije...haha
check ff de kosten op die site die eerder genoemd was of stuur een mail omtrent de prijzen
|
|
|
Robert_v@work
Gast
|
Ja dat ga ik nog wel even checken, maar ws ga ik maar 2 dagen kiten, omdat ik in Bodrum in een All-in hotel zit met mn meisje.
Ws is huren dan goedkoper dan meeslepen, maar dat check ik eerst.
|
|
|
Stanley

|
Als je de site checkt zie dat er geen verhuur is. Wil je kunnen kiten zal je dus je eigen gear mee moeten nemen.
|
|
|
roeb
Gast
|
haha, oke..
Ik heb het verkeerd gelezen, ik las dat het er WEL was...
Hmm, naja dan zie ik het nog wel even.
|
|
|
Haring High Richardt

|
Hoi Richard, Ik ben in totaal 4 keer in Bodrum/Turgutreisgeweest en alle 4 keren was de wind slecht/matig. De hotels bij Fener beach zijn dichtbij de spot alleen 's avonds heb je er niets te doen en moet je weer naar Bodrum. Als je de keuze nog hebt zou ik echt gaan voor Cesme. Het water daar is top. Je kan de eerste 200 mtr staan en de wind is altijd onshore of sideshore/onshore, dus nooit problemen om terug te komen. Het water is wisselend; bij normale wind (4-5 bft elke dag!) zijn de golven niet groot en heb je behoorlijke stukken met vlak water. Bij meer wind komen er ook meer golven, maar geen choppy water zoals dit in Ned. het geval is als de wind harder wordt. Verder zijn de mensen hier ontzettend aardig, zeker in vgl met Bodrum en omgeving. Cesme is ook een echte badplaats voor de turken zelf. Hotels in Cesme zijn goed en je kan daar vandaan altijd met een dolmus naar het strand toe. Ik had een scooter gehuurd en reed elke dag naar de spot en mijn spullen lagen daar opgeslagen. Ga niet in Alacati zitten zoals ik heb gedaan want daar is kiten niet goed. Je moet aan de andere kant van de baai kiten en dat kost elke keer 5 euro. Verder is de wind vlagerig. Geloof me, als je wilt kiten en 's avonds met vrouw en kids een leuke tijd hebben ga naar Cesme. Aanvlieg airport is Izmir en hotels kan je losboeken, scheelt tijd (weinig operators bieden Cesme aan) en geld!! Als je meer vragen hebt hoor ik het wel, Gr Patrick
|
|
|