Toyboy
Gast
|
hey het lijkt me niet echt raaadzaam on nu al in een shorty te gaan tenzij je onderkoeld en wil sterven van de kou ! ! ! ! ! maar tuurlijk kan je al een shorty kopen kijk is op www.aqautrends.demon.nl vrij goedkoop !en de dikte van je pak dat moet je zlef bepalen want de 1 kan beter tegen kou dan de ander! Maar iniedergeval zou ik nog niet in een shorty gaan varen OW je bent een vent als je kitesurfer bent .voordurend altijd op zee. doe mij een glas bier doe er maar 4 dan hou je ons tevree! Dit stukje tekst kwam ik toevallig tegen in een film die nog uit moet komen maar in amerika al in de bioscoop is .gaat over een jongen die windsurft en daarbij zwaar letsel oploopt en een been verliest . hij herstelt van zijn letsel en gaat een poging doen om te kite surfen het gaat hem goed af en wat denk je een film met een goed eind hij word kampioen van een wedstrijd ! hoop dat ie in nederland ook komt deze film voor julie !!!! CIAO!!
|
|
|
sjembek
|
hey het lijkt me niet echt raaadzaam on nu al in een shorty te gaan tenzij je onderkoeld en wil sterven van de kou ! ! ! ! ! maar tuurlijk kan je al een shorty kopen kijk is op www.aqautrends.demon.nl vrij goedkoop !en de dikte van je pak dat moet je zlef bepalen want de 1 kan beter tegen kou dan de ander! Maar iniedergeval zou ik nog niet in een shorty gaan varen Het is ook niet voor nu speelgoedjongen, maar voor wanneer het te warm (lees: zweterig) wordt om in een full wetsuit te varen. Gezien de ervaring met normale kleding, zal de prijs nu ook hoger liggen dan wanneer er meer vraag naar is, bijv. in de lente/zomer Prijsindicatie anyone? Ik vraag hierin ook om ervaringen van andere kiters om zo er achter te komen wat de optimale dikte van een shorty is in de gemiddelde watertemperatuur in de lente/zomer. Met deze vooruitzichten schat ik zo in dat 1/1mm voldoet. OW je bent een vent als je kitesurfer bent .voordurend altijd op zee. doe mij een glas bier doe er maar 4 dan hou je ons tevree! Dit stukje tekst kwam ik toevallig tegen in een film die nog uit moet komen maar in amerika al in de bioscoop is .gaat over een jongen die windsurft en daarbij zwaar letsel oploopt en een been verliest . hij herstelt van zijn letsel en gaat een poging doen om te kite surfen het gaat hem goed af en wat denk je een film met een goed eind hij word kampioen van een wedstrijd ! hoop dat ie in nederland ook komt deze film voor julie !!!! CIAO!! Ik hoop het ook. Echt.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Het is zo hier in NL dat je aan een 3/2 2/2 shorty genoeg hebt. Als het echt zo lekker is dan kan je ook in je korte broek het water op.
Het beste is een shorty met lange benen eraan, het is toch wel zo dat het spetteren tegen je benen hoe warm het ook is op de duur koud wordt, ook zit het lekkerder dan korte pijpen.
Check bij een kiteshop in de buurt, hier in Zuid-Holland is dat Eurofun.
Zal wel zo zijn dat je nu het nog koud is een lekkere deal kan maken, vraag en je weet het.
|
|
|
|
amorw
|
Heb zelf een van Decathlon. Goedkoop, iets van een 25 euro dacht ik, en gaat reeds enkele jaren mee. In 2006 ongeveer 30 dagen gebruikt. In vergelijking met ripp curl die ik vroeger had, soepeler, warmer en duurzamer.
Meestal degraderen oudere full suits bij mij eerst naar mouwloos, dan naar knie lengte enz. Laatst blijft er altijd een lange short over. Gesneden tot iets boven de knieen en wat hoger dan mijn nieren. Geeft een goede bescherming tegen het laatste beetje koude en het schuren van mn trapeze.
|
|
|
robb
Gast
|
..... Gesneden tot iets boven de knieen en wat hoger dan mijn nieren. .......
maak je er een soort baywatch badpak van?? (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
amorw
|
Look at the babes watching!
Een vent in een spannend, zwart rubber pakje!
|
|
|
#RemcO#
|
lol:P , ik zou geen shorty kope.. doe gewoon, je allround pak, of in je zwembroek...
|
|
|
sjembek
|
lol:P . ik zou wel een shorty kope... denk gewoon, zee kan koud zijn in je zwembroek...
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
lol:P . ik zou wel een shorty kope... denk gewoon, zee kan koud zijn in je zwembroek...
` dan moet je niet in het water vallen!!! lijkt me simpel!!
|
|
|
maarten.v.a
Geen avatar
|
Met welke watertemperatuur gaat het shorty-tijdperk dan weer een beetje aanbreken?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik heb gewoon de pijpen en mouwen van mijn oude surfpak afgeknipt.... Maar Decathlon is zeker een aanrader om eens te gaan kijken.... Ik heb daar mijn thermo(lycras) en handschoenen gekocht voor weinig
|
|
|
Bazaki_Thijs
|
Die handschoentjes van de Decathlon zijn echt bager. Na 2 x kiten is er al een naad los ! En 22 euro's is ook nog niet echt goedkoop ! voor een meer prijs van 10 euro heb je prolimit.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
Die handschoentjes van de Decathlon zijn echt bager. Na 2 x kiten is er al een naad los ! En 22 euro's is ook nog niet echt goedkoop ! voor een meer prijs van 10 euro heb je prolimit.
op die prolimit van mij laten ook de naden los!!!
|
|
|
amorw
|
Met welke watertemperatuur gaat het shorty-tijdperk dan weer een beetje aanbreken?
De vraag moet eigenlijk zijn: met welke luchttemperatuur? Onder goede omstandigheden en met een beetje ervaring hoef je niet al te lang in het water te liggen. Is het water nog echt koud, ga dan niet te ver weg, zo dat je steeds op een redelijke termijn een "noodaftuiging" (jaja, ex-surfer...) kan doen en nog aan de wal raken. Als je echter veel ondergedompeld wordt, of veel spray over je heen krijgt, is het de windchill die het em doet. Dit is de sterke afkoeling die je ondergaat wanneer het water op je lichaam versneld verdampt onder invloed van wind. En dit elke keer weer nadat je nat geworden bent. Dit zuigt veel meer warmte uit je lichaam dan korstondig in het water liggen. Je kan bij best lage temperaturen reeds in shorty, op voorwaarde dus dat je droog genoeg blijft of slechts een enkele keer in het water gedompeld wordt. Low wind cruisen op een directional bvb. Anderzijds kan het zijn dat je op choppy water niet genoeg wind hebt om jezelf in het zweet te werken, waardoor je het echt niet lang volhoudt. Ter plaatse proberen zou ik zeggen, en geen schrik hebben. Het is tenslotte veel aangenamer varen in shorty. Goed opletten op een te grote afkoeling, en indien nodig toch maar wisselen voor je steamer. Dit laatste beter te vroeg dan te laat, aangezien een diepe afkoeling zich de rest van de dag kan laten voelen en de pret bederven.
|
|
|
|
|
|