shorty

sjembek

Maart 14, 2007, 07:08:17
edit2Rapporteer  
Is het raadzaam om nu al een shorty te komen,
of komen ze in de lente/zomer periode overal in de aanbieding?

Welke dikte is trouwens het aangenaamst?
Toyboy
Gast
Antwoord #1 Maart 14, 2007, 07:41:51
edit2Rapporteer  
hey

het lijkt me niet echt raaadzaam on nu al in een shorty te gaan tenzij je onderkoeld en wil sterven van de kou ! ! ! ! ! maar tuurlijk kan je al een shorty kopen kijk is op www.aqautrends.demon.nl vrij goedkoop !en de dikte van je pak dat moet je zlef bepalen want de 1 kan beter tegen kou dan de ander!

Maar iniedergeval zou ik nog niet in een shorty gaan varen  ThumpDown

OW je bent een vent als je kitesurfer bent .voordurend altijd op zee. doe mij een glas bier doe er maar 4 dan hou je ons tevree!

YeSS    Joepie    Joepie  Dit stukje tekst kwam ik toevallig tegen in een film die nog uit moet komen maar in amerika al in de bioscoop is .gaat over een jongen die windsurft en daarbij zwaar letsel oploopt en een been verliest . hij herstelt van zijn letsel en gaat een poging doen om te kite surfen het gaat hem goed af en wat denk je een film met een goed eind hij word kampioen van een wedstrijd !

hoop dat ie in nederland ook komt deze film voor julie !!!!

CIAO!!   InLove
sjembek

Antwoord #2 Maart 14, 2007, 08:02:01
edit2Rapporteer  
hey

het lijkt me niet echt raaadzaam on nu al in een shorty te gaan tenzij je onderkoeld en wil sterven van de kou ! ! ! ! ! maar tuurlijk kan je al een shorty kopen kijk is op www.aqautrends.demon.nl vrij goedkoop !en de dikte van je pak dat moet je zlef bepalen want de 1 kan beter tegen kou dan de ander!

Maar iniedergeval zou ik nog niet in een shorty gaan varen ThumpDown

Het is ook niet voor nu speelgoedjongen, maar voor wanneer
het te warm (lees: zweterig) wordt om in een full wetsuit te varen.

Gezien de ervaring met normale kleding, zal de prijs nu ook hoger liggen
dan wanneer er meer vraag naar is, bijv. in de lente/zomer Smiley

Prijsindicatie anyone?

Ik vraag hierin ook om ervaringen van andere kiters om zo er achter te komen wat
de optimale dikte van een shorty is in de gemiddelde watertemperatuur in de lente/zomer.

Met deze vooruitzichten schat ik zo in dat 1/1mm voldoet.

OW je bent een vent als je kitesurfer bent .voordurend altijd op zee. doe mij een glas bier doe er maar 4 dan hou je ons tevree!

YeSS Joepie Joepie Dit stukje tekst kwam ik toevallig tegen in een film die nog uit moet komen maar in amerika al in de bioscoop is .gaat over een jongen die windsurft en daarbij zwaar letsel oploopt en een been verliest . hij herstelt van zijn letsel en gaat een poging doen om te kite surfen het gaat hem goed af en wat denk je een film met een goed eind hij word kampioen van een wedstrijd !

hoop dat ie in nederland ook komt deze film voor julie !!!!

CIAO!! InLove

Ik hoop het ook. Echt.
slufterhufters.com

Antwoord #3 Maart 14, 2007, 15:34:26
edit2Rapporteer  
Het is zo hier in NL dat je aan een 3/2 2/2 shorty genoeg hebt.
Als het echt zo lekker is dan kan je ook in je korte broek het water op.

Het beste is een shorty met lange benen eraan, het is toch wel zo dat het spetteren tegen je benen hoe warm het ook is op de duur koud wordt, ook zit het lekkerder dan korte pijpen.

Check bij een kiteshop in de buurt, hier in Zuid-Holland is dat Eurofun.

Zal wel zo zijn dat je nu het nog koud is een lekkere deal kan maken, vraag en je weet het.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Maart 14, 2007, 15:47:42
edit2Rapporteer  
Ik vaar hier altijd met mn 5/3 pak en heb nooit echt een zweterig gevoel (gewoon af en toe ff het water in).

Ik heb  wel pas een shorty gekocht voor mn Cabo Verde trip, bij Decathlon:
http://www.decathlon.nl/NL/Autres_rubriques/search-result/index.html?text=shorty&BoutonOK=OK&language=NL&urlSite=http%3A%2F%2Fwww.decathlon.nl&siteRepository=11555379.Decathlon_NL_OFFLINE&skin=ENSEIGNE&SelectParSport=%23&FieldProdRef2=Zoeken+per+sport

Beste lekker dingetje en dat voor 19 euri! Ga hem binnenkort maar onder mn pak dragen voor wat extra warmte (is strak, maar past net. Eroverheen lijkt me minder warmte opleveren).
amorw

Antwoord #5 Maart 14, 2007, 15:50:07
edit2Rapporteer  
Heb zelf een van Decathlon.
Goedkoop, iets van een 25 euro dacht ik, en gaat reeds enkele jaren mee.
In 2006 ongeveer 30 dagen gebruikt.
In vergelijking met ripp curl die ik vroeger had, soepeler, warmer en duurzamer.

Meestal degraderen oudere full suits bij mij eerst naar mouwloos, dan naar knie lengte enz.
Laatst blijft er altijd een lange short over. Gesneden tot iets boven de knieen en wat hoger dan mijn nieren.
Geeft een goede bescherming tegen het laatste beetje koude en het schuren van mn trapeze.
robb
Gast
Antwoord #6 Maart 14, 2007, 16:37:55
edit2Rapporteer  
..... Gesneden tot iets boven de knieen en wat hoger dan mijn nieren.
.......

maak je er een soort baywatch badpak van??  (grinnik_kitesmiley)
amorw

Antwoord #7 Maart 14, 2007, 17:17:25
edit2Rapporteer  
Look at the babes watching!

Een vent in een spannend, zwart rubber pakje!
#RemcO#

Antwoord #8 Maart 15, 2007, 04:38:18
edit2Rapporteer  
lol:P , ik zou geen shorty kope.. doe gewoon, je allround pak, of in je zwembroek...
sjembek

Antwoord #9 Maart 15, 2007, 07:28:05
edit2Rapporteer  
lol:P . ik zou wel een shorty kope... denk gewoon, zee kan koud zijn in je zwembroek...
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #10 Maart 15, 2007, 13:18:56
edit2Rapporteer  
lol:P . ik zou wel een shorty kope... denk gewoon, zee kan koud zijn in je zwembroek...
`
dan moet je niet in het water vallen!!!
lijkt me simpel!!
maarten.v.a

Geen avatar

Antwoord #11 Maart 15, 2007, 19:52:03
edit2Rapporteer  
Met welke watertemperatuur gaat het shorty-tijdperk dan weer een beetje aanbreken?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 Maart 15, 2007, 20:00:17
edit2Rapporteer  
Ik heb gewoon de pijpen en mouwen van mijn oude surfpak afgeknipt....
Maar Decathlon is zeker een aanrader om eens te gaan kijken.... Ik heb daar mijn thermo(lycras) en handschoenen gekocht voor weinig  ThumpsUp
Bazaki_Thijs

Antwoord #13 Maart 15, 2007, 21:21:33
edit2Rapporteer  
Die handschoentjes van de Decathlon zijn echt bager. Na 2 x kiten is er al een naad los ! En 22 euro's is ook nog niet echt goedkoop ! voor een meer prijs van 10 euro heb je prolimit.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #14 Maart 15, 2007, 22:45:10
edit2Rapporteer  
Die handschoentjes van de Decathlon zijn echt bager. Na 2 x kiten is er al een naad los ! En 22 euro's is ook nog niet echt goedkoop ! voor een meer prijs van 10 euro heb je prolimit.
op die prolimit van mij laten ook de naden los!!!
amorw

Antwoord #15 Maart 16, 2007, 04:16:42
edit2Rapporteer  
Met welke watertemperatuur gaat het shorty-tijdperk dan weer een beetje aanbreken?
De vraag moet eigenlijk zijn: met welke luchttemperatuur?
Onder goede omstandigheden en met een beetje ervaring hoef je niet al te lang in het water te liggen. Is het water nog echt koud, ga dan niet te ver weg, zo dat je steeds op een redelijke termijn een "noodaftuiging" (jaja, ex-surfer...) kan doen en nog aan de wal raken.
Als je echter veel ondergedompeld wordt, of veel spray over je heen krijgt, is het de windchill die het em doet. Dit is de sterke afkoeling die je ondergaat wanneer het water op je lichaam versneld verdampt onder invloed van wind. En dit elke keer weer nadat je nat geworden bent. Dit zuigt veel meer warmte uit je lichaam dan korstondig in het water liggen. Je kan bij best lage temperaturen reeds in shorty, op voorwaarde dus dat je droog genoeg blijft of slechts een enkele keer in het water gedompeld wordt. Low wind cruisen op een directional bvb. Anderzijds kan het zijn dat je op choppy water niet genoeg wind hebt om jezelf in het zweet te werken, waardoor je het echt niet lang volhoudt.
Ter plaatse proberen zou ik zeggen, en geen schrik hebben. Het is tenslotte veel aangenamer varen in shorty. Goed opletten op een te grote afkoeling, en indien nodig toch maar wisselen voor je steamer. Dit laatste beter te vroeg dan te laat, aangezien een diepe afkoeling zich de rest van de dag kan laten voelen en de pret bederven.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #16 Maart 16, 2007, 06:04:27
edit2Rapporteer  

Ik heb handschoenen van Decathlon en vaar er nu al 6 maanden mee en er is nog nix mis mee... Is dus een prima investering van 13 euro geweest  (grinnik_kitesmiley)

http://www.decathlon.nl/NL/Product_arborescence/watersports/diving/diving-accessor/socks-gloves-16/product_6318392/index.html
maarten.v.a

Geen avatar

Antwoord #17 Maart 16, 2007, 16:57:56
edit2Rapporteer  

Ik heb handschoenen van Decathlon en vaar er nu al 6 maanden mee en er is nog nix mis mee... Is dus een prima investering van 13 euro geweest  (grinnik_kitesmiley)

https://www.decathlon.nl/NL/Product_arborescence/watersports/diving/diving-accessor/socks-gloves-16/product_6318392/index.html

Vaar jij sinds september vorig jaar al met handschoentjes dan...? schater
(HJ) MINI-ME

Antwoord #18 Maart 16, 2007, 17:05:08
edit2Rapporteer  

Ik heb handschoenen van Decathlon en vaar er nu al 6 maanden mee en er is nog nix mis mee... Is dus een prima investering van 13 euro geweest (grinnik_kitesmiley)

https://www.decathlon.nl/NL/Product_arborescence/watersports/diving/diving-accessor/socks-gloves-16/product_6318392/index.html

Vaar jij sinds september vorig jaar al met handschoentjes dan...? schater

Vanaf Oktober  :Smiley Ik heb een hekel aan koude handen..... brrrrrrrrrr

Oktober, November, December, Januari, Februari en Maart  dat zijn 6 maanden en dus een half jaar Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.