|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Jep, met een 18m X4. Maar het waaide hard genoeg om 4km upwind te varen en vervolgens lekker te downwinderen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Jep, met een 18m X4. Maar het waaide hard genoeg om 4km upwind te varen en vervolgens lekker te downwinderen.
Jij beheerst de techniek dan ook uitermate goed, en vermoedelijk je houten surfboard? En blijft die grote bak wel in de lucht als je downwind gaat?
|
|
|
Evan
Administrator
|
Geen probleem, gewoon 45gr downwind knallen dan kun je gewoon een rak op schijnbare wind blijven varen maar nog wel downwind gaan zonder dat de druk uit je kite gaat. Was binnen een half uur weer helemaal terug gevaren. Het was inderdaad op mijn houten upwind kanon
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
Ik durf niks te garanderen dat het boven de 14kn uitkomt zodat ook jij kunt varen Arend. Zelf ga ik in ieder geval zo eens op t strand kijken.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik durf niks te garanderen dat het boven de 14kn uitkomt zodat ook jij kunt varen Arend. Zelf ga ik in ieder geval zo eens op t strand kijken.
haha...6'7" wave boardje en een 14m kite legt wat meer zode dacht ik zo... kan evt nog een 18m rhino lenen
|
|
|
|
|
Eagle-Jan
|
Tjah... helaas stond er gister max 6-7 kts... mijn scheten deden daar een knoopje boven op maar helaas... te weinig. zucht. vanavond maar naar de kabelbaan. Nog meer liefhebbers? Ben er rond 19:00
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Jammer Arend, maar het was gelukkig wel mooi weer Helaas kan ik niet door omstandigheden. Zag gisteren mijn wakeboard weer liggen, en kreeg gelijk zin!
|
|
|
Eagle-Jan
|
Zeker waar het was heerlijk bak en braad weer... Quality time met Lin. biertje en een maaltijd erbij en de zon's ondergang kregen we er gratis bij maar omstandigheden? Niks ernstigs hoop ik!
|
|
|
Karel79
|
volgens de metertjes staat er nu 12 kn en nog steeds strakblauw buiten.... helaas heb ik geen formaatje legertent en ook geen enorme plank.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
maar omstandigheden? Niks ernstigs hoop ik!
Een heftig oogvirus waardoor ik letterlijk het daglicht niet mag en kan verdragen. Zit met de gordijnen dicht thuis waar de thermostaat op 28gr staat Met 1 oog open en resolutie verlaagd naar HD-ready lukt het allemaal net... Afijn, hopelijk volgende week weer van de partij. Morgen weer ff checken in het ziekenhuis
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Oei... dat klinkt niet best. beterschap man!
Het is ook niet best, maar morgen hoor ik of het goed gaat komen, en hoe snel hoop ik
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Het waait, op de Bdam wordt er al gevaren:
Ik zag het. Ik ga het daar wel even in de gaten houden in ieder geval D'r moet nog wel iets wind bij anders ga ik het niet redden met de 11...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Het waait, op de Bdam wordt er al gevaren:
Veel plezier daar.... En check dit kaartje van het KNMI: als dit klopt dan zie je een fata morgana op BD! Blijkbaar klopt dat kaartje niet, iets om te onthouden dus
|
|
|
Yoram
|
Ik ga binnen 30min en een uurtje rijden denk ik, meetpunt HvH bijna 16kn.
|
|
|
Eagle-Jan
|
als het vanavond zo blijft of verder aantrekt dan ga ik ook naar het strand ipv aan de kabel hangen.
|
|
|
tgroot
|
onderweg naar oostvoorne/slufter sleurhut 20m mee en gaan . . . moet toch kunnen op 15 kn
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
onderweg naar oostvoorne/slufter sleurhut 20m mee en gaan . . . moet toch kunnen op 15 kn
Wind is vol Noord langs sluf en oostvoorne. Oostvoorne dus niet doen, want wind over land. En voor het low-end heb je gewoon rustige wind nodig. Mogelijk dat Noord side shore is op de slufter, maar blijft risicovol buiten de poel. Op Rock staat standaard net ff wat minder wind, en je moet naar de bunker voor cleane wind.. Zou dus Ouddorp of toch BD proberen. Wat voor 20m heb je?
|
|
|
|