Wereldreis en lokatietips.

Rikkediedoo
Gast
Mei 09, 2007, 05:27:30
edit2Rapporteer  
Ben serieus bezig met de voorbereiding voor een wereldreis. Natuurlijk gaan de kitespullen mee.
Ben info aan het verzamelen over de volgende landen:

Mexico- Guatemala- Costarica- Zuid Afrika- South Pasific (Fiji, Cookeilanden, Tahiti) en Australie.

Ervaringen en tips zijn van harte welkom.
graag mail naar rik_schouten@yahoo.com

Rik.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 09, 2007, 05:33:40
edit2Rapporteer  
kijk eens op kitebeaches.com.

heeeeeeeeeel veel plezier!!!!!
~Dirk~

Antwoord #2 Mei 09, 2007, 11:18:01
edit2Rapporteer  
Tenzij je van plan bent om alleen maar stranden te bezoeken is het niet erg praktisch en waarschijnlijk erg duur om je kite spullen mee te slepen. Je kan dan beter een setje huren als je in de gelegenheid bent om te kiten.
Als je alleen de stranden bezoekt mis je wel erg veel van de landen maar het is natuurlijk persoonlijk wat je van een land wilt zien
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 09, 2007, 14:47:53
edit2Rapporteer  
Is idd niet zo handig om je spullen mee te gaan zeulen, en in landen als Mexico- Guatemala- Costarica- Zuid Afrika ben je als toerist regelmatig prooi van dieven. De kans is echt levens groot dat je spullen onderweg gejat worden. Dus lekker huren en je eigen gear gewoon thuislaten.
Verder heel veel plezier!!!!
Bazaki_Thijs

Antwoord #4 Mei 09, 2007, 15:03:57
edit2Rapporteer  
JE eigen gaer kan je simpel in een boardbag van 135cm met wieltjes mee nemen ! werkt echt top. En in de meeste landen is het vervoeren van kite shizzle ook NOG gratis Wink
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 09, 2007, 15:13:20
edit2Rapporteer  
Huren van kites in het verre buitenland is vrij prijzig. Zelfs in Mexico en Indonesie vragen ze zeer hoge prijzen. Dan is het meenemen van je eigen spullen wel aan te raden. Maar als je niet vaak gaat varen is het wel een blok aan je been zo'n boardbag. Ik reis regelmatig met mijn spullen, dus weet wel hoe vervelend het kan zijn (wat ik instant vergeet zodra ik op het water sta aldaar!)
Pas

Antwoord #6 Mei 09, 2007, 16:08:34
edit2Rapporteer  
kijk wel ff de windhistorie erop na en arrangeer het zo dat je precies in de goede periode komt Wink
kentyman

Antwoord #7 Mei 09, 2007, 16:17:32
edit2Rapporteer  
een tip: tijdens het regenseizoen waait het niet in Costa Rica...

het noordelijke deel van de oost-kust (de caribische kust) is redelijk onbegaanbaar, dat is een soort moerasgebied waar je alleen met de boot kan komen. Het zuidelijke deel van de oost-kust is veel ongerept zandstrand met wat kleine dorpjes.

de west-kust (de pacific coast) is wat drukker, veel toeristen (ook uit Costa Rica zelf), veel cabina's, appartementjes etc. Mooie stranden natuurlijk, ook goede golf-surf stranden. Helemaal in het noorden heb je bahia salinas, daar zit een kite-school.

In het binnenland niet al te ver van de hoofdstad San José ligt een vulkaan met een meertje erbij (lago en volcano Arenal geloof ik), daar schijnt ook gewindsurft & gekite te worden

Verder is Costa Rica een erg mooi land met supermooie natuur / jungle / apen / vogels etc
de mensen zijn er ook vriendelijk, alleen in de "grotere steden" kan het wel es een zootje zijn en moet je oppassen dat je niet bestolen wordt. Op het platteland heb je daar geen last van, erg mooi land!
Rikkediedoo
Gast
Antwoord #8 Mei 09, 2007, 17:04:02
edit2Rapporteer  
Dank je voor jullie tips. Heb vaker lange reizen gemaakt met kitespullen dus zie dat niet als een
probleem. Hou van cultuur en de sport en het is duidelijk dat ik niet mayatempels ga bezoeken
met een kitetas met wieltjes en ik gewoon de spullen dump in een kluis of appartement.
Maar alle suggesties voor goede spots zijn welkom.

Vriendelijke groet,

Rik.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.