Jolien.
|
ik he dat probleem ook gehad. Ga ergens varen waarje kan staan, oostvoorne bijvoorbeeld. Ga dan in het water zitten.. wiebel je voeten in je banden en dan gewoon gaan. je moet t gevoel krijgen; gewoon niet te snel willen joh
|
|
|
slufterhufters.com
|
Je hebt daarboven bij het IJsselmeer genoeg kitespots om het te leren. Alle spots zijn ondiep dus mega goed om het te leren. Neem anders nog een les met je eigen kitegear als je je nog niet zeker voelt.
Kan je alles wel gaan uitleggen, maar dat heeft weinig zin, gewoon doen en veel oefenen net als iedereen.
|
|
|
Langbeest
|
Het is net als fietsen. Opeens heb je het en het gat niet meer weg. Blijven proberen echt waar.
|
|
|
torchjelle
|
gwoon blijven proberen (heb ik oowk gedaan) en veel kijken hoe andere het doen en dan lukt het opeens allemaal vanzelf wel veel suc6 bij het leren
|
|
|
Geronimo79
|
Ben er ook een tijdje mee bezig geweest, maar gaat van zelf een keer lukken.. ehmz... voorste been een beetje naar voren drukken, en goed op je achterste been gaan staan... je board iets scheef in het water leggen wil ook wel eens helpen. Zodra je de kite instuurt.. (dit mag je best wat agressiever doen.. deed et zelf altijd te weinig..) vervolgens word je eigenlijk al automatisch uit het water gelift.. dan een klein stukje achter je kite aan en dan vervolgens aankanten en een beetje sturen zodat je niet meer alleen achter je kite aan gaat. En dit 1000X oefenen.. lukt het vanzelf ergens...
Tot op lauwersoog
|
|
|
Koenani
|
ik heb zelf ook pas kitelessen gehad... je hebt als het goed is gehad hoe je je kite ongeveer moet insturen. Als je alleen dat een paar x doet (dus 5 meter varen ofzow) en daarna die soort van achtjes gaan maken waarmee je wel ff bezig bent.
|
|
|
ozone instinct
Geen avatar
|
woow thnx voor al de reacties!! super van jullie, ik blijf het gewoon proberen, groetjes
|
|
|
Gpostema
|
Ik ben ook nog beginner en in het begin heb je snel de neiging te gelijk te veel tegen de wind in te gaan varen. Hierdoor kom je niet op snelheid en zak je na een paar meter weer terug in het water. Het is heel belangrijk eerst een stukje achter je kite aan te varen, na het insturen van je kite. Als je dat wat snelheid hebt kun je meer druk op het boardje gaan gegeven en meer tegen de wind ingaan varen. Ook zorgen dat je je voorste been goedstrekt. Hoop dat ik je er wat aan hebt, ik ben zelf namelijk ook nog steeds druk bezig om het goed onder de knie te krijgen. Naar rechts varen (met rechts voor) is niet zo'n probleem alleen naar links is voor mij een hele andere wereld omdat ik het niet gewend ben Greetz Gerben
|
|
|
Jolien.
|
Naar rechts varen (met rechts voor) is niet zo'n probleem alleen naar links is voor mij een hele andere wereld omdat ik het niet gewend ben Join the club!
|
|
|
Gertjan
|
Workum en Lauwersoog wad zijn perfecte spots om te leren kiten. Let op de windvoorspellingen en op Getij.nl als je op het wad wil kiten. op Lauwersoog is het leren wat makkelijker omdat er max 15 kiters zijn je hebt er dus de ruimte nadeel is de asfalt dijk die geeft niets mee.
Ga deze vakantie zo veel mogelijk het water op en aan het eind van de vakantie moet hoogtelopen wel lukken.
zie je op lauwersoog wel (help ik wel even)
|
|
|
kentyman
|
oefenen oefenen oefenen!
Je moet eerst een stukje downwind varen achter de kite aan, als je dan snelheid krijgt dan moet je steeds meer aan je kite gaan hangen (aan de trapeze, niet aan de bar!). Hoe beter je de kracht v/d kite op je trapeze trekt hoe meer spanning je in je lijnen krijgt en hoe makkelijker het wordt om te blijven varen. Probeer dus een beetje achter over te gaan leunen zodra je "staat".
|
|
|
slic
|
hihi,
toen ik begon had ik echt geen ervaring op een board. Was heel lastig starten. We zijn op een gegeven moment wel gaan wakeboarden, achter zon kabelbaan. Niet op een kite hoeven letten, maar gewoon alvast op een boardje leren staan. Het kiten ging daarna ook een stuk sneller vooruit.
Succes!
|
|
|
youne nl
|
halleeee ben zelf ook een beginner en heb geen les gehad ook ik had dat probleem je moet er zeker op letten dat je je bar ook in t begin haaks op de vlieger hebt anders word je gelanceerd ook lache maar niet de bedoeling
|
|
|
kentyman
|
halleeee ben zelf ook een beginner en heb geen les gehad ook ik had dat probleem je moet er zeker op letten dat je je bar ook in t begin haaks op de vlieger hebt anders word je gelanceerd ook lache maar niet de bedoeling hoe bedoel je "haaks op je vlieger"? De bar moet ongeveer evenwijdig lopen aan de LE van je kite...
|
|
|
youne nl
|
da bedoel ik lol en zorg dat je kan staan!!!!!
|
|
|
youne nl
|
ondiep water is echt t beste
|
|
|
rikdekker
|
wat ik in het begin ook had, je moet wel met voldoende wind gaan kiten! als het te zacht waait wil je al snel rechtop gaan staan omdat je anders niet wegkomt. als het harder waait en je gaat rechtopstaan dan wordt je waarschijnlijk gelijk over je boardje heen getrokken en lig je lekker met je neus in het water . zo weet je gelijk dat je gewoon flink moet hangen! (grinnik_kitesmiley) en uiteraard beginnen in ondiep water, met veel ruimte om je heen!
|
|
|
kitebart
|
Doe een beetje kitefix-glue aan je voeten en je blijft zo staan
|
|
|
Taunis
Geen avatar
|