Help kitekeuze!

logistef

Geen avatar

September 06, 2010, 21:14:27
edit2Rapporteer  
Hey

Ik raak er maar niet uit, heb verschillende shops bezocht en allemaal bieden ze andere kites aan + board, zonder board met harnas enzovoort.

Nu heb ik even een excel gemaakt met paketten van 4 verschillende shops
hier te vinden: http://dgoods.eu/Kites/kites.xlsx

Zouden jullie eens je gedacht willen geven hieromtrent.

Alleszins bedankt!

martijnc

Antwoord #1 September 06, 2010, 21:18:05
edit2Rapporteer  
Keuze 1 en 2 zit je absoluut goed

3&4 ken ik niet echt dus kan daar mijn mening niet over geven
Geronimo79

Antwoord #2 September 06, 2010, 21:18:38
edit2Rapporteer  
Wat voor niveau heb je? Beginner neem ik aan?
gewicht enzovoort?

Evo en Naish helix zijn wel goede kites. Boardjes nix mis mee.

Eigenlijk maakt et allemaal weinig uit allemaal goede kites.
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #3 September 06, 2010, 21:28:20
edit2Rapporteer  
De naish helix set val je je zeker geen buil aan!! De andere kites heb ik geen ervaring mee
feddomw
Gast
Antwoord #4 September 07, 2010, 07:47:51
edit2Rapporteer  
Best scherpe prijzen. Maar ja, de Helix gaat er natuurlijk uit bij Naish.

Ik neem ook aan dat je beginner bent. Dat ben ik ook. Ik geef je wel mee dat je voor dat geld ook aan een hele mooie set tweedehands kan komen, maar met meer kites = meer bereik = vaker varen = meer leren.

En misschien ook met meer doorgroei mogelijkheden. Gonzales schijnt wel echt snel te gaan vervelen, en ik neem aan dat dat pak geen Psychofreak of Psycho2 is, dus zal ook snel aan de koude kant zijn nu....

Maar goed, ik zou als beginner denk ik (ook) voor set 1 gaan.

EDIT: Ik zag op marktplaats een set Switchblades staan (8+10+12), drie barren erbij. Niet duur, goede kites. Mijn leraar raadde ze ook prima aan mij aan als beginner toen ik zijn ervaring ermee vroeg. Je bent daarmee volledig afgedekt qua wind, je kan bijna altijd het water op.
El Banditos

Antwoord #5 September 07, 2010, 08:59:15
edit2Rapporteer  
Dat ben ik met feddomw eens.

Voor dat geld was ik ook opzoek gegaan naar een 2ehands setje. Dan houd je geld in je zak!!

Ik heb nog een heerlijk beginnerssetje te koop, dus als je meer info wilt pb me dan even
sennesmid

Geen avatar

Antwoord #6 September 07, 2010, 16:15:45
edit2Rapporteer  
hier zou je ook eens kunnen kijken http://www.kitebroker.nl/all-hidden-/94-beginner-set.html dat is met een advance kaiman dat is echt een top beginners kite en hij heeft een heel goed low end! dus daar zou je ook naar kunnen kijken!
Rene.v.R

Antwoord #7 September 07, 2010, 16:56:01
edit2Rapporteer  
Er zijn ook kitesurfscholen die 2010 materiaal te koop hebben voor ongeveer 50% tot 60% van de nieuwprijs. Ook te vinden op marktplaats.

Persoonlijk zou ik als beginner niet snel een geheel nieuwe set kopen. Als je wat met je kite krijgt dan is de schade des te groter (in euro's uitgedrukt). Zoals Feddo ook al zei zou ik voor dat geld een tweedehands set kopen met 2 of 3 kites en een leuk boardje. Dan ben je tussen de 700 en 1300 euro kwijt. Heb je nog geld over voor een wetsuit en trapeze (die je mijns inziens juist wel het beste nieuw kunt kopen).
Bart79

Geen avatar

Antwoord #8 September 07, 2010, 16:56:31
edit2Rapporteer  
Wat moet je als beginner met zoveel kites? Eén kite met een goede low-end en high-end lijkt me voldoende. Met meer dan 25 knopen wil je toch niet op het water, dus wat moet je dan met een 8. Kan je beter een 10 met goede low-end of een 12 kopen lijkt me. Tenminste, dat was mijn redenatie toen ik een kite kocht.
feddomw
Gast
Antwoord #9 September 07, 2010, 17:16:56
edit2Rapporteer  
Daar ben ik weer.

Beginner, 2 kites, dus ik kan varen tussen de 12 en 22 knopen (in theorie "kan" ik varen  schater)

€1200, 2010 Convert 9 en 12 en 2 barren van een kiteschool inderdaad. Spul is gecheckt, en je hebt een adres waar je heen kan als iets toch niet goed is. Prijzen zijn scherp omdat de scholen toch ongeveer tegen inkoopprijzen aan hun spullen komen.

EDIT: in tegenstelling tot Bart79 denk ik wel dat je beter af bent met 2 kites, omdat je dan minder snel (risicovol) overpowered bent als je met je ene kite wel met harde wind wil varen. En ondanks goede low-end zal je met de "tussenmaat" kite ook minder vaak met weinig wind kunnen varen. Ligt ook denk ik wel aan je locatie, ik woon aan zee en wil gewoon zo vaak mogelijk het water op kunnen.

Koop je nog via marktplaats een boardje, wetsuit koop je inderdaad nieuw. Trapeze is overal te koop voor weinig. ListenToMe No-brainer wat mij betreft.

Vaak zijn de multi-package-deals toch geen A-merk kites, en vaak met materiaal waar je snel op bent uitgekeken (denk ik). Met een torenhoge afschrijving waarschijnlijk ook als je er vanaf wil na een (fanatiek) jaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.