Een Psycho 3 van Flysurfer is wat je nodig hebt!

DaKiteBaron

Geen avatar

Oktober 12, 2006, 04:08:14
edit2Rapporteer  
Vorige week zondag voor het eerst met mijn Psycho-3 - 10 met een zeer vlagerige wind, tussen de 4 en een dikke 6 Bft,  op Wijk aan Zee gevaren. Zeker 100 kiters en 150 windsurfers op het water...
De controle over de kite en het board begint nu echt op windsurfen te lijken. De bar is de giek! Met 2 vingers in de neus over het water scheuren! Ondanks de moeilijke omstandigheden was het echt genieten, een grote glimlach als ik weer c- en bowkites meters naar lei zag denderen tijdens de snoei harde vlagen...

Normaal gesproken ben ik met zo'n windje na 2 uur wel klaar en kun je me wegdragen. Nu 3 uur aan 1 stuk gevaren! Minder uitremmen spaart veel energie. De kite voelt vederlicht aan, is lekker snel en bij het sinussen voel je de de enorme power. Handig zo'n kick-down in de branding waar altijd minder wind staat. Springen is nu wel zeer makkelijk. Bar vooral vasthouden in de power stand bij het landen anders breek je je enkels..... Golfrijden is nu een eitje.
Door de enorme controle/depower kon ik met mijn brede hangloose boardje varen (42 cm) waardoor ik wel een zeer grote range heb met deze kite.
Wat een enorme stap vooruit , het verschil met de Psycho-2 is werkelijk zo groot! Kan het nog beter?

Ennuh, hoe zou een Speed-2 13 meter dan vliegen vraag ik me af?

Groetjes, Ludo
WaZuP

Antwoord #1 Oktober 12, 2006, 04:14:31
edit2Rapporteer  
speed 2 weet ik niet heb wel de speed 13 gezien en die zag der langzaam draaiend uit maar wel monster op low end
Darkwing
Gast
Antwoord #2 Oktober 12, 2006, 04:54:39
edit2Rapporteer  
je post lijkt wel op die van chris wakestyke

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19852.0
Psychotic

Antwoord #3 Oktober 12, 2006, 05:21:50
edit2Rapporteer  
Wazup, heb een speed 13, idd traag als stront in een trechter in vergelijking met de p3 13. Dat heb je goed. Speed 2 schijnt nu al sneller te draaien dan de p3, en ze hebben nog bijna 3/4e jaar ontwikkeling voor de boeg.

Voorbeel hoe ze nog kunnen veranderen, in 1 week tijd was de pulse getransformeerd van een wat instabiel gevaarte wat niet snel draaide naar vrijwel wat hij nu is....
WaZuP

Antwoord #4 Oktober 12, 2006, 05:32:52
edit2Rapporteer  
shit wil echt graag die shizzle gaan proberen maar ben bang zo hooked te zijn dat ik ze ook wil en tja ze zijn vrij prijzig,

Weet iemand van jullie de exacte prijzen en wat zouden bijv beste maten zijn vanwege de depoer,

8 en 13 of 10 en 13
Joris

Antwoord #5 Oktober 12, 2006, 06:32:09
edit2Rapporteer  
ik denk dat een 8 en een 13 een mooie set is. prijzen zijn niet echt hoger dan die van bow kites.
Maurits

Antwoord #6 Oktober 12, 2006, 15:05:38
edit2Rapporteer  
Speed 13 is idd erg traag ivm psycho 3 13. Maar jah daar heb ik m zelf niet voor natuurlijk. Mijn hoofddoel van de speed 13 is de low end. Prijs is iig een nadeel. Maar als dat is wat je wilt, dan is het iig de moeite waard. Als je dan kijkt wat je der voor terug krijgt. Vergeet niet dat de psycho 3  weer duurder is dan de speed. Speed 13 zit op 1490 euri, en de psycho3 13 zit op 1540 rtf. Das een best verschil. Ik zou eens ff lekker gaan testen een keer, denk dat je wel hooked raakt Grin
Coen2000

Antwoord #7 Oktober 12, 2006, 15:57:31
edit2Rapporteer  
whaha, zelfde post als chris, alleen nu heeft ie em snel veranderd
DaKiteBaron

Geen avatar

Antwoord #8 Oktober 13, 2006, 01:51:50
edit2Rapporteer  
Tja, ....ik had het berichtje als email verstuurd en bovengenoemde creatieveling is ermee aan de slag gegaan...

Een goede zaak want de Psycho-3 vliegt echt tegek en verdient gewoon om getest te worden.

Mijn setje bestaat uit een Speed 17 en 13 en de nieuwe Psycho-3 10 meter. Van 3 Bft tot en met 6 Bft kun je mij op het water vinden.

Groetjes, Ludo

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.