Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6575 Augustus 08, 2008, 16:01:19
edit2Rapporteer  
Citaat
Zo maar even naar Andijk .

Had je je zwagertje niet effe moeten bellen.. Huh
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #6576 Augustus 08, 2008, 18:12:13
edit2Rapporteer  
De liefde is een beetje over InLove
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6577 Augustus 08, 2008, 18:49:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Had je je zwagertje niet effe moeten bellen..

Doe je zelf ook niet

Hij was weer lekkel op Andijk .  Joepie YeSS
Om 15.00 uur was hij perfect  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie (wendy_kitesmiley)en daarna werd hij alleen maar minder  ThumpDown

Waren alleen een betje  weinig lessers  ThumpDown ThumpDown Zag zelfs een kite waardoor je kon kijken naar de lucht oftewel er was een geheel paneel uit ThumpDown

Heb zelf nog geoefend met de bachroll wat helaas mislukte ThumpDown ThumpDown. Ben nog steeds misselijk van al dat gedraai  ThumpDown
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6578 Augustus 08, 2008, 19:30:38
edit2Rapporteer  
Citaat
Heb zelf nog geoefend met de bachroll wat helaas mislukte ThumpDown ThumpDown. Ben nog steeds misselijk van al dat gedraai 


Ik weet niet of je hond hebt Richard?  Lekker door het bos lopen / wandelen. En dan doe je net alsof je aan je vlieger hangt. Droogoefenen dus. Visualiseren van de trick en keer op keer je rondje draaien. Sta je straks op het water, rag je hem ineens eruit. 
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6579 Augustus 08, 2008, 21:44:46
edit2Rapporteer  
Jihaa hij was weer prima op Andijk lekker met de 10 gevaren tot 19.30 uur... ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6580 Augustus 08, 2008, 23:59:38
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik weet niet of je hond hebt Richard?  Lekker door het bos lopen / wandelen. En dan doe je net alsof je aan je vlieger hangt. Droogoefenen dus. Visualiseren van de trick en keer op keer je rondje draaien. Sta je straks op het water, rag je hem ineens eruit

Doe het al een jaar visualiseren  en kan bijna alle filmpjes uit mijn hoofd  ThumpsUp Dus misschien gaat het een dezer dagen lukken (en anders maar niet toch)

Citaat
Wij moeten werken Richard
maar beetje twijfelachtig nog met de wind..

Aan de tijd te zien ben je al weg
Ik werk ook maar dan ,s nachts dan kan je overdag kiten  ThumpsUp
Nog lekker gevaren Robert of was alle wind weg ??
PeterKite

Berichten: 174
Antwoord #6581 Augustus 09, 2008, 00:40:41
edit2Rapporteer  
andijk was weer erg lekker. eerst met de 12 beetje staan stuiteren en toen toch maar omgetuigd naar de 9. ging zelfs prima met korte lijnen. loopt erg lekker op 19m muhahahaha

en idd, het zag flink geel van de instructeurs op het water. maar wel goed dat die mensen les nemen. wil me niet voorstellen hoe het eruit gaat zien als al die mensen op hun eigen houtje gaan oetelen


morgen dagje Wijk om de golven te fileren

groente,
Peter
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6582 Augustus 09, 2008, 05:42:24
edit2Rapporteer  

morgen dagje Wijk om de golven te fileren

groente,
Peter

Goed plan,ga daar ook zijn in de loop van de middag  Joepie
360

Berichten: 613
Antwoord #6583 Augustus 09, 2008, 09:48:17
edit2Rapporteer  
Heren,
Vanaf wanneer waait het op wijk?
tot later..

Heiko
Gerard
Gast
Antwoord #6584 Augustus 09, 2008, 10:15:18
edit2Rapporteer  
De wind draait van west naar zuidwest tot zuid en neemt in de loop van de ochtend toe tot matig, kracht 3 of 4, langs de kust en op het IJsselmeer naar vrij krachtig of krachtig, 5 tot 6 Bft. Later vanmiddag en vanavond staat er langs de westkust mogelijk een harde zuidwestenwind, 7 Bft.

De hele handel kan dus in de auto: van 7 tm 13!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6585 Augustus 09, 2008, 20:01:17
edit2Rapporteer  
Hij was weer lekkel op schelwoudie  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Net ff te kort voor de 9 en geen zin om de 13 op te pompen.  ThumpDown
Volgende keer beter  Joepie YeSS

Hoop bijna ongelukken gezien op de kant  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Moet toch meer aandacht aan besteedt worden bij het lesgeven want het is eigenlijk nergens voor nodig  ThumpsUp

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32287.msg398259.html#msg398259

Citaat
Goed plan,ga daar ook zijn in de loop van de middag
 
Hoe was het op zee vandaag ???
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6586 Augustus 09, 2008, 20:49:39
edit2Rapporteer  
Was zalig,goede golven op Wijk en de sprongen gingen weer huizenhoog met de 9 m2.Ben net thuis en kaput.Zie dat het nu echt hard waait 16 m/s met stoten van 20 m/s  Joepie.Wat een superzomer en dan te bedenken dat ik nog op kitevakantie moet.Wat is het leven toch relaxed... ThumpsUp
360

Berichten: 613
Antwoord #6587 Augustus 09, 2008, 22:58:56
edit2Rapporteer  
Wijk was inderdaad zalig.
ik was er tot 17.00
met de 14. toen ik onderweg naar huis was, kwam er meer woei

meer van dit   YeSS
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6588 Augustus 10, 2008, 11:30:23
edit2Rapporteer  
Ben ook weer in het land ...en het waait ... ga nu mijn spullen pakken en weer eens naar Schellinkhout...
 Joepie
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #6589 Augustus 10, 2008, 15:16:56
edit2Rapporteer  
Vanmorgen wezen kijken met een vriendin op SchellinkhouT omdat ze geopereerd is aan haar voet en zelf dus niet kon kiten maar wat een zooi ongelukken vandaag!!!!Echt niet normaal gewoon.Eerst iemand met een SS Fuel die vol over het gras gaat en daarna op de dijk klapt,later hing (volgens mij dezelfde)er weer een SS Fuel in de bomen over de dijk heen.Een kite gecrashed op de parkeerplaats.
Bijna onthoofd door een Waroo die ipv omhoog dwars over het veld heen stuiterde en een hoop mensen over het grasveld en het strand zien schuiven!!Foto van de SS in de boom zal ik later plaatsen.

Ciao Sandro

ps:goeie vakantie gehad Frank?
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #6590 Augustus 10, 2008, 16:31:02
edit2Rapporteer  
Vanmorgen wezen kijken met een vriendin op SchellinkhouT omdat ze geopereerd is aan haar voet en zelf dus niet kon kiten maar wat een zooi ongelukken vandaag!!!!Echt niet normaal gewoon.Eerst iemand met een SS Fuel die vol over het gras gaat en daarna op de dijk klapt,later hing (volgens mij dezelfde)er weer een SS Fuel in de bomen over de dijk heen.Een kite gecrashed op de parkeerplaats.
Bijna onthoofd door een Waroo die ipv omhoog dwars over het veld heen stuiterde en een hoop mensen over het grasveld en het strand zien schuiven!!Foto van de SS in de boom zal ik later plaatsen.

Ciao Sandro

ps:goeie vakantie gehad Frank?

Hij gaat lekker!!!
Ik denk dat men echt niet weet waar ze mee bezig zijn. Met de depower van tegenwoordig ga je niet niet echt zo snel achteraan zoals met de kites van een jaar of 4 terug, je moet het dus goed verkloten om er achteraan te gaan. Op deze manier lijkt het echt een kwestie van tijd totdat er slachtoffers vallen.

Zou de sport door de huidige kites té toegankelijk worden voor jan-en-alleman? Je zou het haast gaan denken!

Met de wind van vandaag (+20 knopen) horen er eigenlijk helemaal geen beginners/lessers op/bij het water te staan. Laat ze eerst maar oefenen met <15 knopen! Dan is alles niet zo heftig en blijft iedereen heel...
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #6591 Augustus 10, 2008, 16:59:18
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ook nog beginner(nu een jaartje bezig)maar als ik even twijfel dan laat ik mijn kite lekker in het water op.Vandaag ook weer een aantal die hun kite te snel naar 12 uur sturen met oplaten en dan mede door het natte gras er vol achteraan gaan.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #6592 Augustus 10, 2008, 17:19:38
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ook nog beginner(nu een jaartje bezig)maar als ik even twijfel dan laat ik mijn kite lekker in het water op.Vandaag ook weer een aantal die hun kite te snel naar 12 uur sturen met oplaten en dan mede door het natte gras er vol achteraan gaan.
Sterker nog: bij twijfel: NIET DOEN!
Als je twijfelt ben je niet zeker van je zaak, en gaat het juist fout!
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #6593 Augustus 10, 2008, 17:52:07
edit2Rapporteer  
Als ik denk dat het te hard waait ga ik ook niet het water op maar bedoelde meer van ....kan ik veilig op het land mijn kite op laten of is het te druk of te glad.....
Hieronder trouwens een foto van de bewuste kite in boom!!
Gerard
Gast
Antwoord #6594 Augustus 10, 2008, 19:25:38
edit2Rapporteer  
Was gisteren op Wijk al niet veel beter. Links en rechts crashden kites op het strand en in de branding. Werd zelf getrakteerd op een kite door mijn lijnen van een leerling die als een ongeleid projectiel aan het bodydraggen was.  Embarrassed Liep gelukkig nog goed af.  ThumpsUp Minder geluk had ik daarna toen mijn gepowerde 13 in een onbewaakt ogenblik, terwijl ik op het strand stond, van 12 uur het windvenster indook. In een reflex stapte in naar voren om me schrap te zetten doch door de trekkracht van de kite ging ik hierbij door mijn enkel. Enkelbanden gescheurd.  ThumpDown ThumpDown ThumpDown Andermaal maar weer eens een les: het ongeluk zit in een klein hoekje.  ListenToMe
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #6595 Augustus 10, 2008, 20:33:11
edit2Rapporteer  
Das niet best Gerard...! Beterschap!

Was vandaag op Wijk pier, erg lekker windje voor de 7, maar werd wel helemaal gek van die windsmurfers... Ik dacht dat dat niet meer gedaan werd tegenwoordig, maar helaas... Grin

kitesurf kevin

Berichten: 55
Antwoord #6596 Augustus 10, 2008, 20:56:36
edit2Rapporteer  
het was een invasie van gele shirts en zoals dirkie ze noemt windsmurfers
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6597 Augustus 10, 2008, 21:06:16
edit2Rapporteer  
Het was inderdaad weer erg druk op schellinkhout ,en er waren weer vele (bijna)ongelukjes ,maar wat mijn ook verbaast is dat de kitescholen nog steeds les geven als de wind toeneemt naar 30 + knp ,ik zag soms lessers echt hard achter een kite aangaan,lijkt mijn niet echt veilig ,ik vind het wel goed dat ze goed ver in het water lesgeven ...
Maar het was ondanks de drukte toch een topdag ...hopelijk komen er deze week nog meer want ik heb nog een weekje vakantie.... Joepie
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6598 Augustus 10, 2008, 22:02:24
edit2Rapporteer  
Voor a.s Dinsdag ziet het er ook heftig uit ...kijk maar ..
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6599 Augustus 10, 2008, 22:08:48
edit2Rapporteer  
Wanneer kom je weer es naar Wijk frank??.Schell wordt veel te gevaarlijk met die anfangers.  schater
Wijk was de bom vandaag wat een zaligheid,Blauw luchie,mooie lange golven en tegen de 30 knopies.Meerrrrrrrrrrr van dit   Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.