randy
Gast
|
Je kan zo leren varen en er zo mee leren omgaan.. of je koop een nieuwe depowerlijn + loop.
|
|
|
NaishAero20033
Gast
|
pardon, kan ik er zo mee elren varen? das gewoon super niks als je hem herstart en hij schiet uit je trapeze, en ik ben niet echt een beginner......
|
|
|
NaishAero2003
Gast
|
en de kite is net nieuw by the way
|
|
|
ShiftyMcBean
Gast
|
Waarschijnlijk bedoel je dat je chickenloop uit je haak schiet omdat de spanning eraf valt...? Je kunt voor ca 25-30 euro een nieuwe depower strap met chickenloop(met zo'n pin er doorheen) kopen... dat heb ik ook gedaan. Dan zit je gewoon vast en kun je met een safety-lus makkelijk los komen. Ideaal. Voordeel: als de spanning er dus af gaat wanneer je dus bv moet waterstarten o.i.d. dan valt je chickenloop niet meer uit je haak omdat die pin er nog doorheen zit. Ciao! ff toegevoegt:
|
|
|
jeffrey
Gast
|
Hallo
Dit is echt heel simpel op te lossen met een stevige tie-rap (of hoe je dat dan ook schrijft). Deze bevestig je aan het dikke gedeelte van je spreaderbar waar de haak begint en laat deze dan naar voren steken. Als je dan inhaakt kun je deze tie rap onder je chickenloop door laten gaan door het begin van je haak en je chickenloop kan er niet meeer uitvallen. Is dus een oplossing van 2,50 euro die echt heel goed werkt. Helaas heb ik geen foto....succes.
|
|
|
PDJ
Gast
|
Jeffrey...super oplossing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb wel zo'n pijpje maar ja stel je wilt los maar niet je safety gebruiken dan is een tie-rep veel veiliger dan zijn pijpje!
|
|
|
naishaero2003
Gast
|
juist dat bedoelde ik.
bedankt jongens
|
|
|
gary d
|
wat je ook kan doen en is ook een goeie oplossing is die grote loop op je bar die eraf halen en doormidden knippen en dan op je trapeze zette werkt het zelfde als die chickenloop en je behoud ook je safety en je kan niet meer plotseling uithaken
|
|
|
slufterhufters.com
|
als je nog een oude chickenloop heb of gewoon iets wat in die buurt komt, snij dan ongeveer cm of 12 af, maak met iets heets een sneetje in 1 van de uiteinden, doe je chickenloop in je trapeze haak en pas ff hoe lang die moet uitsteken, zodat die er niet uit kan vallen, wel aan je loop trekken he, dan met een thightrip door dat sneetje op 1 van de zijkanten van je chickenloop vastmaken, dan doe je nog 1 thigtrip erom heen en flink vast trekken, zo vasttrekken dat je plastic van je chichenloop indeukt.
tis te simpel voor woorden, en kost niks.
[foto niet meer zichtbaar]
|
|
|
Rutger II
|
Hahaha heb jij daar toevallig een foto van Arno ? ? ?
ik heb van mn oude windsurftrapezekoort een stuk afgesneden en door mn trapezehaak gehaald....
|
|
|
oneANDonly
Gast
|
jeffrey Gast Email Re:Chickenloop schiet uit mijn trapezehaak « Antwoord #5 Gepost op: Juni 07, 2004, 03:20:05 pm » Antwoord met citaat -------------------------------------------------------------------------------- Hallo Dit is echt heel simpel op te lossen met een stevige tie-rap (of hoe je dat dan ook schrijft). Deze bevestig je aan het dikke gedeelte van je spreaderbar waar de haak begint en laat deze dan naar voren steken. Als je dan inhaakt kun je deze tie rap onder je chickenloop door laten gaan door het begin van je haak en je chickenloop kan er niet meeer uitvallen. Is dus een oplossing van 2,50 euro die echt heel goed werkt. Helaas heb ik geen foto....succes. als je nog een oude chickenloop heb of gewoon iets wat in die buurt komt, snij dan ongeveer cm of 12 af, maak met iets heets een sneetje in 1 van de uiteinden, doe je chickenloop in je trapeze haak en pas ff hoe lang die moet uitsteken, zodat die er niet uit kan vallen, wel aan je loop trekken he, dan met een thightrip door dat sneetje op 1 van de zijkanten van je chickenloop vastmaken, dan doe je nog 1 thigtrip erom heen en flink vast trekken, zo vasttrekken dat je plastic van je chichenloop indeukt.
tis te simpel voor woorden, en kost niks.
Als je de tie raps van X4a4x gebruikt zo als boven beschreven door Jeffrey ben je sneller klaar
|
|
|
Ondabeach
|
Of koop voor 11€ een nieuwe loop van prolimit. Zit tevens een QR op die goed werkt.
|
|
|
Wilco
Gast
|
prolimit. Zit tevens een QR op die goed werkt.Correctie: die NIET werkt Test: ga der maar is aanhangen met 1 of 2 man, en probeer te releasen snel dumpe....
|
|
|
KiteKoe®t
|
maui magic quikrelease werkt toch ook gewoon perfect ?
|
|
|
edwin
|
Gewoon Naish UDS aanschaffen! Ik vaar daar sinds kort ook mee op m'n Aero2's en dat bevalt goed. Hierbij vaar je altijd op een static leash waardoor je nooit per ongeluk uit kunt haken. Ik had daar voorheen ook vaak last van. Dan haakte ik zelfs tijdens het varen regelmatig per ongeluk uit.. Met UDS heb ik daar nu geen last meer van
|
|
|
slufterhufters.com
|
doe het stukje slang wel aan de goede kant vastmaken, is naishbar, die safety werkt door open te trekken, dus aan de kant die vast zit.
|
|
|
Ondabeach
|
Hey Wilco.. Er zit een pen lus QR op! Ik heb hem wel eens gebruikt en hij werkt bij mij gewoon. Hebben we het over dezelfde QR??? Het is wel even belangrijk om te melden welk systeem niet werkt.
|
|
|
Wilco
Gast
|
Hey Wilco.. Er zit een pen lus QR op! Ik heb hem wel eens gebruikt en hij werkt bij mij gewoon. Hebben we het over dezelfde QR??? Het is wel even belangrijk om te melden welk systeem niet werkt.
dat is nou net het probleem vrijwel iedere pen lus qr, releast zwaarder naarmate de kracht die erop komt te staan groter wordt. Ze zijn allemaal vrijwel hetzelfde, ik bedoel dus dit type: http://img11.photobucket.com/albums/v33/wilco/Wipika-pin-QR.jpgSla de veiligheidstests er maar is op na (bijvoorbeeld kiteboarding.de ... duitse safety gast die die dingen allemaal checkt)...vrijwel altijd komen de pin qr er uit de test dat je met 50kg aan de lus moet trekken als er 100 kg op de depowerlijn staat, ga dan is uit van een noodsituatie waar de krachten nog hoger zijn en je snapt dat je nooit los komt. Ik had er eerst ook een, paar keer "getest" werkte prima dacht ik, totdat je er echt dik gewicht opzet (zoals gebeurt in nood). De "hinging pin" types (ala naish) gaan al wat beter om dat daar de kracht minder op de pin wordt overgezet...verder doet flysufer het wel goed met z'n loops (allemaal uit tests), en takoon ziet er helemaal goed uit (miss dak die zelf ook ga halen) grote release ring makkelijk te vinden dus..en zo 7-8 kg benodigd om hem te releasen met 200kg erop Als beste uit de test komt zoals een aantal jaar al de wichard quick release 7 kg benodigd om te openen met 200kg trekkracht...deze is echter wat moeilijker te verwerken in een lekker systeempje.....al met al komt die van takoon er wel goed uit. Succes en test je systeem ff. Tests conducted by several magazines have shown that the Wichard is clearly superior to the new systems of Naish, Gaastra, Wipika, Takoon etc. The main difference in the tests was the power necessary to release the QR under pulling power of 100 or 200 kg as published by the German kite magazine. hier een gedeelte van de test resultaten (ouwe test / takoon zit hier nog niet bij) Here are some data for a pulling power of 200 kg which show what kind of power you need to release the QR in such a situation: Wichard 5 kg Flysurfer 13 kg Naish 15 kg (please note that you need to push the 15 kg away from you according to the system which is much more difficult than to pull) Wipika 51 kg Gaastra 73 kg Here the data for a pulling power of 100 kg: Wichard 3 kg Flysurfer 5 kg Naish 11 kg (please note that you need to push the 11kg away from you according to the system which is much more difficult than to pull) Wipika 40 kg Gaastra 40 kg In a situation when your safety depends on being able to release the QR within a fraction of a second, you should not need more power than 5 kg to release the QR, I would say... The test data confirm some of my own impressions and testing. And why should I compromise regarding safety systems or why should I guinee pig for the industry? That's why I feel better using Wichard...
|
|
|
Gert-Jan
Gast
|
Wilco,
Je gebruikt het Best systeem eigenlijk is dat hetzelfde pen principe, waarom werkt dat dan wel? (of toch niet??)
Als ik namelijk naar de opbouw kijk op de chickenloop en dat is ook gebruikt op de Swivel release (onder de powerstrap) dan staat er nauwelijks tot geen krachten op de pin. Heb het 1 keer moeten gebruiken en was verbaast hoe makkelijk het ging vond het zelfs iets te.
Thnx
|
|
|
Wilco
Gast
|
Hoi Gert jan ik heb geen BEST bar, maar ik weet welke release je bedoelt...... en idd het type pin release dat gebruikt is op de powerstrap bij BEST gaat wel heel licht omdat het een zogenaamd 3 ring circus systeem is zoals ook bekend uit het parachute springen, zijn een paar loopjes door elkaar gelegd en uiteindelijk komt er dan op de pin maar een zeer klein gedeelte van de kracht die op de depowerlijn wordt uitgeoefend (was er nog vergeten bij te zeggen dat die releases wel werken, ala stage2bar en nu dus ook de best swivel) dit moet je echter niet verwarren met de normale pin qr's die dus NIET opengaan (ik geloof dat best die wel gebruikt op de CL als laatste release om je leash te dumpen? )
|
|
|
Gert-Jan
Gast
|
Wilco, Thnx, was een beetje wat ik verwacht had, heb hem nog niet goed bestudeerd. mijn andere bar doet het prima en ben te lui om alles om te zetten (4 lijntjes, maar goed). De CL release is inderdaad anders opgezet heb het even nagekeken...het is het "zwaardere" systeem, voor een CL acceptable. Voor de andere: Check de volgende link dit is dus een systeem wat werkt: http://gallery.kiteforum.com/albums/albur52/release.jpgLater
|
|
|
Ondabeach
|
Hey Wilco harstikke bedankt voor deze over duidelijke info! Ik heb hem wel geprobeert(pen-lus QR) maar inderdaad nog niet in een overpowerde situatie. Ik ga over naar een wichard!
Thanx,
Fred
|
|
|
denengel
Gast
|
Hi, een ander optie is door een shackle te kopen.
Soldeer in het midden vj bar een stang vd ene kant naar de ander kant van de haak. Liefst zo dicht mogenlijk naar de bar zelf. Dit ivm met het langer worden van je"haak".
Je kunt hier verder een haak(half rondje) lassen aan de shackle waardoor je safety leash ook meespint tijdens 360 of zoiets dergelijks.
Op deze manier heb je 2 veiligheid systemen. een op je chicken loop en een op je shackle.
Enige nadeel is dat je niet unhooked kan springen. Voordeel, 2 veiligheid systemen.
Shackle + lassen cost ongeveer euro 10,-
Tis hier 48 graden, maar wel wind
laters
|
|
|
|
Ik heb een stukje benzineslang vastgemaakt aan mijn prolimit draaihaak met een tie-rapje. Daarachter de kiteleash bevestigt die apart om de haak kan draaien. (zelfde als het SSS systeem)
|
|
|