ik reis veel voor mijn werk en ben dus van plan hier en daar te huren, vandaar. Ook wil ik graag een paar uur training om sneller vorderingen te maken. Door mijn werk heb ik namelijk heel weinig tijd om te kiten en kom dus niet echt verder helaas....
Staar je niet blind op IKO, je hebt ook nog VDWS en het Nederlandse KNWV waarvan je een certificaat kunt krijgen bij de daarop aangesloten scholen.
Daarnaast, als je kunt aan tonen dat je een gevorderde kiter bent moet huren geen probleem vormen. Een certificaat zegt namelijk niet alles omdat er zeer weinig controle op de uitgifte er van is.
Cabarete is altijd wel wat te doen, wind moet je een beetje mazzel mee hebben 50/50 zo ongeveer. IIg lekker weer en in de omgeving kan je ook genoeg zien/doen.
Februari zou Zanzibar wind zeker moeten zijn, meer info en materiaal: http://www.kitecentrezanzibar.com/nl Voor de 'goedkopere' tickets ben je denk ik alleen aan de laten kant.
@kiteFEEL - Fuerte met Playa de Cofete ! Het allermooiste strand van Fuerte maar totaal onbekend wegens moeilijk te bereiken. Hoe is hte kitesurfen daar ? En hoe staan de golven ?
Ik zou het niet te moelijk maken. Egypte: El Gouna of anders Soma Bay. Goede kans op wind, genoeg te doen als er geen wind is. Je kan er terecht als eenzame reiziger, niet te duur, niet te ver vliegen.
De scholen die ik in El Gouna bezig zag waren prima bezig met goed materiaal. Vlak water en geen stroming met overal sta-diepte, dus makkelijk leren.