Laat berichten zien
Pagina's: [1]
1  Algemeen / Gevonden / Vermist / Gestolen / F-One Bar verloren Scheveningen Gepost op: September 08, 2011, 14:02:54
Ik ben maandag 5 september op weg van de dijk naar jumpteam mijn f-one bar verloren.
Als iemand mijn bar gevonden heeft hoor ik het graag!!
Thanx    Smiley

Gr, Johnny
2  Algemeen / Buitenland & Travel / fuerteventura oktober Gepost op: September 19, 2010, 22:27:37
Mijn vriendin en ik willen graag in de herfstvakantie (16-10 t/m 30-10)
Nu viel onze keus op Fuerteventura maar hoe zit het met de wind in oktober.
De berichten op i-net zijn nogal tegenstrijdig.

Hebben jullie nog eventueel andere opties naast brazillie.
M'n vriendin kite niet dus die wil beetje op het strand kunnen liggen, liefs uit de wind.
Ja weet het (klink tegenstrijdig).
3  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: bandit(3) 2010 Gepost op: Augustus 31, 2009, 21:52:55
Ik heb zaterdag kort even onder de B3 11m2 gehangen. Ik vaar zelf met de bandit dos 8m2 of 12m2, zaterdag met de 8m2. Vlak voordat ik met de B3 ging testen had ik nog ff aan een m6 12m2 van een maatje gehangen. De eerste indruk die ik van de B3 kreeg was of ik nog steeds met de m6 aan het varen was. Bij het springen ga je heel gelijdelijk omhoog en komt daarna weer heel smooth naar beneden. Ik miste echt het gevoel van in de lucht getrokken te worden. Verder vond ik de kite heel zwaar sturen, normaal gesproken vaar ik met mn handen in het midden van de bar nu heb ik echt het uiteinde van de bar vast gehad. Misschien kwam dit doordat de stuurlijnen aan de middelste van de (dacht) 5 mogelijkheden bevestigd zat. De katrollen waarbij de dos nogal eens een stuurlijn klem kwam te zitten, zijn dit jaar vervangen door een setje waarbij dit niet meer mogelijk lijkt te zijn, plus puntje dus. Nog een duidelijk plus punt was de nieuwe bar met het systeem dat je chickenloop altijd recht zit bij het inhaken. Een hele goeide in druk van de bar heb ik niet gekregen want van deze bar liet het foam al los en er miste een drijver.

Na het testen van de B3 11m2 ben ik nog niet van overtuigd dat deze kite de dos moet gaan overtreffen. Wat mij betreft moeten ze heel snel met een modificatie van de bestaande dos bar en bridle set komen. Zo kan ik nog fijn een jaar VEILIG doorvaren met mn dos wachtend op nummertje 4.

Ik heb die dag ook nog even gevaren met de nieuwe TX en de Trax. Beide heerlijke boardjes. TX is iets makkelijker te varen, iets vergevingsgezinder. Trax is wat sneller en wat stijver dus daardoor snel iets moeilijker te varen door een beginner. Ik persoonlijk vond de Trax helemaal geweldig. Ik heb sinterklaas mn verlanglijstje alvast meegegeven. Veel eerder dan de goedheiligman zat ie niet aankomen.

Ben heel benieuwd wat andere mensen van de B3 11m2 en de nieuwe boards vonden.
4  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / F-One Bandit Dos Bridle probleem Gepost op: Juli 28, 2009, 21:49:23
Heeft iemand ervaring met het probleem dat een stuurlijn vast komt te zitten tussen de katrol van de bridle. Ik heb dit nu al een keer of 5 gehad.
bijvoorbeeld na een sprong en je gaat wat onder je kite door dat de lijnen slap komen en dat de kite uit de lucht valt. Vervolgens bij het vallen draait de kite op z'n zij en pakt weer wind en hierbij komt je stuurlijn op een of andere manier klem tussen de katrol van de bridle. In de meeste gevallen als je de kite naar 12 uur haalt schiet deze wel los. Maar het is me nu 2x gebeurd dat de lijn vast bleef zitten en de kite begon te loopen. Na het trekken van mijn safety was de druk nog steeds niet volledig uit m'n kite.

Ik heb dit probleem zowel bij mijn 12 als bij m'n 8. Dacht eerst dat het misschien aan de bridle lag van de 12. M'n kites kwamen namelijk uit 1 van de eerste zendingen. M'n 8 was na een maand Brazillie klaar voor een enkele reis frankrijk. De bridle set was helemaal scheef uitgesleten. Hierdoor kwam het koord waar de katrol over hoort te glijden naast het wieltje en de beugel klem te zitten. Daarnaast lieten de verstevigingen van de struts op de leding edge los.
Dit is allemaal netjes opgelost door de shop waar ik het gehaald heb, heb een nieuwe 8 gekregen. (Bedankt Xwatersport)

De katrollen van de 12 en de nieuwe 8 vertonen geen slijtage aan de zijkanten toch komt op een of andere manier de stuurlijn klem te zitten.
Ben benieuwd of meer mensen dit probleem herkennen of dat ik m'n bridle sets een na moet laten kijken.


 
5  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: wat te doen bij kite te water, ver uit de kust? Gepost op: Juli 04, 2009, 02:04:53
Het herstarten is een kwestie van oefenen. Mocht je kite om een of andere reden echt niet meer herstarten, doordat deze bijv. geinvert is of iets dergelijks, probeer er dan een bootje van te maken.
Je kite los koppelen is echt het laatste wat ik zou doen.
Als je gecrasht bent en de kite echt niet meer omhoog krijgt probeer dan eens het volgende:
Blijf rustig, houd je board aan je voeten en probeer het zo veel mogelijk voor je en onder je te houden. Het board geeft je net genoeg drijfvermogen om niet te hoeven zwemmen. Door het board iets voor je te houden houd je ook spanning op je lijnen.  Afhankelijk van een 4 of 5 lijns kite sla je de 5de lijn of de safety line een paar keer rond je bar zodat de kracht uit je kite is en opnieuw starten onmogelijk is. Koppel je bar los van je harnas en rol alle lijnen rond je bar net zo lang je bij je kite bent.
 ListenToMe Ga nooit met de kite nog aan je harnas zwemmen!!! Lijnen kunnen slap komen te staan en zich rond je benenen gaan wikkellen. Hierdoor kun je zo verstrengeld raken dat je je benen niet meer kunt bewegen en verdrinkt.
Als je bij je kite bent draai je de kite, mist dit al het geval is, met de tips de lucht in. Als je moe bent rust dan even uit door op de leading egde van je kite te gaan liggen. Als je uitgerust bent laat dan een klein beetje lucht uit je kite ontsnappen zodat je gemakkelijk de tips bij elkaar kunt pakken. Houd je bar samen met de tips van de kite vast zodat deze voor je staat. Doe het boardje vanonder je voeten en ga er met je buik op liggen. Vervolgens laat je je door je kite naar het strand trekken. Dit zal niet echt snel gaan maar met een beetje bij peddelen met je voeten zul je merken dat het een heel stuk minder inspannend is dan zwemmen.

In de meeste gevallen zal tegen de tijd dat je je lijnen opgerold hebt de reddingsbrigade wel al geariveerd zijn om je op te pikken. Laat dan je kite helemaal leeg lopen en rol hen naar binnen op. Vervolgens kun je dan zo je kite aangeven. Scheelt een stuk gedoe.

Hopelijke heb je wat aan bovenstaand. Voor mij werkt dit er zullen waarschijnlijk anderen zijn die een andere manier hebben. Gewoon een aantal keer proberen als je niet te ver uit de kant bent. Dit kan je altijd van pas komen als je het echt een keer nodig hebt.  ThumpsUp
6  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Kite surfer in problemen recht voor de havenmonding. Scheveningen Gepost op: Juli 02, 2009, 23:28:31
Haha,

Best grappig om jezelf zo terug te zien.
Het verhaal is wel een beetje aangedikt.
Ik lag tussen de boei rechts van het havenhoofd (vanaf het strand gezien) en het havenhoofd toen ze me oppikten.

Ik wilde keren toen ik ter hoogte van de boei was. Op dat moment zat ik nog rechts van de boei.  Bij het omspringen van hielside naar toeside ging het mis en hapte mn board en viel ik waardoor mijn kite op het water belande. Logisch oorzaak gevolg. Ik had alleen de pech dat mn kite gepakt werd door een golf waardoor 1 kant van de kite door de bridle ging. Kortom stuurlijn zat door de bridle waardoor de kite de neiging had om te gaan loopen. Hierdoor was er niet meer mee te sturen en heb ik besloten om de chickenloop los te gooien. Vervolgens de safetylijn paar keer rond de bar gewonden en daarna samen met de rest van de lijnen net zo lang tot ik bij mijn kite kwam. Toen ik hiermee klaar was kwam het schip van de reddingsbrigade net de haven in varen en zagen mij daar liggen. Die sturen vervolgens een kleiner bootje, die op dat moment net wilde beginnen aan een oefening.
Tegen de tijd dat het kleinere bootje bij mij was had ik mijn kite al omgedraaid en had ik er een bootje van gemaakt om zo terug naar het strand te komen. Niets aan de hand opzich. Maar toen de reddingsbrigade me er uit wilde vissen varenden ze achter me, omdat ze bang waren dat anders de lijnen in de schroef zouden komen. Opzich prima. Ik gaf aan de 2 hengelaars van de reddingsbrigade aan dat ik alle lijnen had opgerold en dat ik me kite ging laten leeg lopen en oprollen zodat ik gemakkelijk aan boord kon komen. Alleen de communicatie tussen de 2 hengelaars en de stuurman was niet optimaal te nomen want door de golven lag ik zo wat onder de boot. Hierdoor werd ik helemaal op mn kite geduwd. Het was iig een beetje gehannes voordat ik aan boord was. Ik ben zeker dankbaar dat ze me uit het water gevist hebben bespaarde me een flinke zwem terug.

Ik was idd nog geen lid van het KNRM. Ik ben wel lid van jumpteam scheveningen. Zij hebben immers ook een boot voor dit soort gevallen.

Wat me al meerdere malen is opgevallen, is dat jumpteam en KNRM uitvaren voor 1 en hetzelfde geval. Er lijkt totaal geen communicatie te zijn tussen de 2 redders. Misschien een idee om een lijntje tussen de 2 aan te leggen. Dan kan er 1 van de 2 uitvaren i.p.v. beide.

Iets waar bij de kitelessen misschien iets meer aandacht aangegeven kan worden is self rescue.
Ik zelf heb dit niet gehad met de kite lessen. Ik heb het mezelf geleerd nadat ik een leraar in tarifa het zag doen. Dit gecombineerd met het oefenen van de KNRM met het oppikken van een kitesurfer kan het oppikken een stuk vergemakkelijken.

7  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Fitness Training Gepost op: Maart 12, 2009, 21:52:53
Capoeira! Alle spieren worden getraind. Daarnaast ontwikkel je je lenigheid, coordinatie en geen blauwe plekken  Grin
8  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: dillemma, winterwetsuit of drysuit Gepost op: December 04, 2008, 13:34:14
Moet de discussie niet gewoon welk drysuit zijn?
Weet iemand of je die ergens kunt testen? Aangezien de NPX nogal verschilt t.o.v. de Ocean Rodeo.
9  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Bandit-Dos quiver 10/7: de ervaringen Gepost op: November 19, 2008, 14:08:41
Ik heb net terug van 5 weken brasil waar ik mn bandit dos 12 en 8 uitvoerig heb kunnen testen. De 8 is echt geweldig! Koste me even moeite om de overstap van de impact naar de bandit te maken maar toen ik het eenmaal door had geweldig. De 12 vind ik persoonlijk toch iets te traag en te log. Ik weeg 75-80kg en vaar een sk8 135x39. In brazilie heb ik een 5 dagen de 12 gebruikt voor de rest alles met het 8tje. Hiervoor gebruikte ik een impact 9 en 13. Hiervoor wilde ik nieuwe kites hebben met een vergelijkbare windrange en een betere high-end dan de 9. Uiteindelijk voor de 12 en de 8 gekozen maar denk dat 10 en 7 een betere optie is. In Jeri met windsnelheden van rond de 35kn vond de 8 snel overpowert aanvoelen. In Flexeiras heb ik de 12 het meest gebruikt, hoe hard het waaide weet ik niet, maar in NL had ik nooit het water opgegaan met mn impact 13. Leek totaal geen wind te zijn maar toch goed kunnen varen. Echter lukt het dan niet om maar iets van sprongen te doen etc. Zodra het iets harder gaat waaien voelde ik me heel snel overpowert met de 12 en wisselde weer naar mn 8. Ik kon met gemakt hoogte lopen, springen etc met de 8 waar andere nog vrij relax aan een 13m2 hingen. Kortom ik raad de 10/7 combo aan low-end van de bandit dos is zwaar oke.

PS.  Randy vaart in Cumbuco ook bijna alleen maar met zn 7 en zn vriendin meest niet groter dan een maatje rond de 5m2
10  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: "NOU EN ?!?" Gepost op: Mei 26, 2008, 16:34:42
Zaterdag was idd super druk een van de reden dat ik lekker stukje op zee zat.
Het viel mij op dat ik het zaterdag ineens niet meer zo gezellig vond. Bij het oplaten en neer laten van je vlieger staat echt het merendeel beetje dom te kijken en als je vraagt ofze je kite willen aanpakken dan wordt er ook niet echt enthousiast gereageerd. Beetje jammer allemaal. Misschien kunnen we onze duitse vrienden wegsturen hebt idee dat het dan een stuk veiliger wordt. Hadden ze in het Roha honk niets iets van nieuwe touwtjes liggen? Igg succes met zoeken naar nieuwe touwtjes.
11  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Snowkite trip Haugastol Gepost op: Januari 08, 2008, 05:33:59
Een tijdje geleden kwam ik een post tegen over snowkiten. Denk dat dit zo begin december was. De strekking van het topic was waar je goed kon snowkiten en of er trip naar die bestemming geregeld werden.
Toen was er iemand die reageerde dat binnenkort meer info volgde over een trip naar Haugastol (noorwegen). Inmiddels heb ik er volgens mij nog steeds niets van gezien of ik moet het gemist hebben  Roll Eyes
Ben benieuwd of iemand iets meer weet. Weekje sneeuwhappen lijkt me wel wat.

Snow is only frozen water.
Pagina's: [1]


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.