Laat berichten zien
|
Pagina's: [1]
|
1
|
Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: TV WOO sports daily height charts
|
Gepost op: Maart 30, 2017, 15:40:23
|
@Evan.Oké. Dus hogere snelheid plus eigen kicker. Dat snap ik. Hoger aan de wind niet. Of bedoel je dat de snelheid hoog blijft tijdens het oploeven bij de sprong. Dat zou voordeel kunnen geven in hoogte. Vandaar dat je dan ook meer recht omhoog gaat en je minder verplaatst. Alle energie wordt omgezet in hoogte.
|
|
|
2
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Wanneer naar een kleinere kite?
|
Gepost op: Augustus 23, 2016, 22:32:31
|
Gisteren intrigeerde mij dit onderwerp behoorlijk in die zin dat ik Jaco die zeker 20kg zwaarder is dan ik (sorry Jaco ), met Edge 9 hoger sprong in de poel dan ik met mijn Edge 11 buiten de poel. Nu is zijn techniek wel vele malen beter dan die van mij. Maar hij stapte na verloop van tijd ook over naar de Edge11 en sprong daar minder hoog mee dan met zijn Edge 9. Maar zoals Evan al zei, met een grote kite en die heb ik (Edge 17), is het heel moeilijk om een goede afzet te krijgen die je recht omhoog trekt. Zou een conclusie kunnen zijn Hoe kleiner de kite, des te makkelijker de timing is! Wat mij opvalt aan de techniek van Jaco is dat hij zijn kite heel dynamisch vaart tijdens de sprong. Wellicht dat hij daarmee meer voordeel haalt uit de 9. Een grote kite met veel wind varen zorgt voor veel power die over een langere periode verdeelt is tijdens het terugsturen. Dat betekent je afzet uitstellen. Het is maar fractie, maar je bent geneigd juist eerder te gaan. Zoals Evan zegt, een goede training. Je kan ook je stopperbal wat naar je toe trekken om te oefenen met de afzet.
|
|
|
5
|
Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: WOO sports daily height charts
|
Gepost op: Mei 25, 2016, 17:28:01
|
Bij mij klopt de hangtime ook weer niet. Ik heb geprobeerd er achter te komen wanneer het gebeurd. Ik dacht misschien bij rotatie sprongen, board_offs zoals board flips of iets dergelijke. Kan mij voorstellen dat hij daarvan in de war raakt. Het is mij niet gelukt. Nog geprobeerd met go_pro tegelijk. Maar toen gaf hij geen fouten. Ik ben er dus niet achter gekomen. Ik ga hem morgen omruilen. Maar ben wel wat te weten gekomen, denk ik. Ten eerste is mijn woo gevoelig. Bij het oppakken van het board van het strand, kan hij meteen al een meting geven. Zo krijg je dus hele lage sprongen met lange hangtime. De metingen die verder afwijken gingen vaak gepaard met hele lage impact op landing. Ik ben toen op woo gaan kijken of ik de enige was. Dat vond ik wel even schri kken. Want niet alleen zag ik dezelfde gevoeligheid bij andere terugkomen, maar ook de sprongen die met hangtime opvallend zijn, zijn vaak gecombineerd met een hele lage impact. Misschien logisch zou je denken. Maar als zo een sprong helemaal niet in de sessie past. Ik vond het vooral ook schrikken omdat het veel voor komt in de bovenste regionen van leaderboard. Ik was dus afgelopen weken gefixeerd op hangtime, omdat het bij mij daarop verkeerd ging. Maar ik ging verband ook steeds vaker zien bij hoge sprongen die voor de omstandigheden of prestatieniveau byzonder waren. Zoals de 14m sprong die Erik beschrijft. Ook weer lage impact van 0,6 G. Kortom, ik neem het af en toe met korreltje zout. (P.s. Ik ben trouwens Ab (oldschool). Geen Zkatez meer. Marc of Evan kunnen jullie dat veranderen, mij lukt het niet.)
|
|
|
7
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: North bar ombouwen voor kites met front lijn safety
|
Gepost op: November 17, 2014, 18:50:43
|
De reden is dat ik de Chrono (en Draft) wil kunnen gebruiken met de mogelijkheid van de microhook/loop, die de oude north barren geven. Ik bedoel de mogelijkheid om full power te kunnen inhaken tijden een sprong, zodat je de bar met beide handen los kan laten voor board tricks. En zoals gezegd, zonder dat dit ten koste gaat van safety en rotatiesprongen (makkelijk terugspinnen van lijnen). Ozone, Naish nog enig ander merk verkoopt zo'n bar. Alleen North tot 2012. Ik moet dus wel ombouwen.
Welke dingen haal ik door elkaar volgens jou? Want wil het idd wel graag veilig houden.
P.s. Een stopper is ook een mogelijkheid, maar vind ik veel lastiger te gebruiken.
|
|
|
8
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: North bar ombouwen voor kites met front lijn safety
|
Gepost op: November 17, 2014, 00:26:36
|
Aah, te gek. Thx. De losse safety line kan dus door de clamcleat, bar en chickenloop lopen zonder problemen te geven voor het terugspinnen? Je gaat er van uit dat de 3,5 m verdubbeld of verdrievoudigd wordt met het releasen, neem ik aan. Voor grote kites zou ik de 3,5m ruimer kunnen nemen. Waarom kan de safetylijn korter als de splitsing meteen na de trimkoord begint? Probleem is misschien wel dat ik de rotaties snel met de hand moet uitdraaien aan de chickenloop, om te voorkomen dat de bar door de draaiingen van de lijnen niet meer omhoog kan komen. De lange standaard 5th is daar minder gevoelig voor lijkt mij.
|
|
|
9
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / North bar ombouwen voor kites met front lijn safety
|
Gepost op: November 16, 2014, 21:50:28
|
Ik dacht dat het mogelijk was om een North bar om te bouwen, maar nu ik de forums er op na lees blijkt er altijd een compromie te zijn t.a.v. veiligheid, gemak van ontspinnen van lijnen na rotaties of tav gebruik van microloop/haak. Klopt dit of is het toch mogelijk??
De (on)mogelijkheden op een rij:
De hoge Y in de north lijnen kunnen er voor zorgen dat sommige kites minder presteren. Of dat de kite niet helemaal de ruimte krijgt om uit te klappen na het releasen, met als mogelijk gevolg de deathloop. Als je de lijnen ombouwd tot een V constructie, dan zit je met probleem dat de plek waar je de bungykoord vast maakt aan de voorstelijn, dusdanig dik wordt dat deze niet of moeilijk door het gat van de quickrelease gaat (het gat van de dunne 5e lijn. ) Dit is op te lossen door, de bungy niet door de quickrelease te laten lopen, maar dan heb je probleem met het uitspinnen van de lijnen na rotaties.
Heeft iemand al gehoord van een oplossing hiervoor??
|
|
|
10
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: New Airstyle Tricks 2014 – Toby Braeuer – Trailer
|
Gepost op: Januari 08, 2014, 14:01:21
|
666 Tricks was een beetje veel, vind ik ook, 66 was genoeg geweest voor mij. Maar hij heeft mij wel geïnspireerd om in 2013 helemaal voor de oldschool te gaan. Zijn er nog meer Z-Holland kiters hier die de board-off’s, rotaties, slides en low-kite loops á la Toby willen leren, dan kunnen we elkaar stimuleren en filmen enz. Ik mis dat.
|
|
|
13
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Hangtime monsters
|
Gepost op: November 08, 2013, 18:18:44
|
Best rider, Dat heb je goed beoordeeld de 11 is alleen geschikt voor zwaargewichten ik heb hem weggedaan en daarvoor in de plaats een 10 gekocht. Ik vaar er nu een maand mee en ik ben er helemaal verliefd op. Een aanrader dus. Er zijn een aantal kites die in aanmerking komen, die zijn eigenlijk allemaal al genoemt hier. Er worden echter er twee vergeten. De Cabrinha Velocity (Edge tegenhanger) en de Switchblade. Vooral de Switchblade wordt extreem onderschat. Die kite springt zoveel makkelijk hoog dan een Edge of een Dyno. Zelf heb ik geen connecties met Cabrinha maar extreem springen gaat erg makkelijk. Ook mede omdat deze kite veel stabieler is dan de andere kites.
Vraag ook maar aan Evan hoe en Edge in echt veel wind zich heen en weer beweegt in de lucht tijdens het varen.
Ik heb de Dyno 2011 en denk niet dat bovenstaande klopt. Dyno gaat niet zover naar rand van windvenster. Heeft wat meer grunt dan Edge. Ik vind hem zeer stabiel vliegen in harde wind met vlagen. Met marginale wind of stuurfouten is het de meest stabiele kite die ik ooit gevaren heb. Komt omdat hij erg licht gebouwd is. Kwetsbaar ook. Heeft wel 7 struts, geen one pump.
|
|
|
14
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Oktober 03, 2013, 19:18:32
|
Ja Ed, ik zag je bezig met die kite en het landen. ik vond het een knappe reddingsactie met die kite. Zou ik ook eens moeten leren.
Ik dacht ff poeltje checken. Kijken of er iemand is. Blijkt het gewoon druk te zijn. En iedereen op open zee? Wat een lef allemaal.
|
|
|
|