Laat berichten zien
Pagina's: [1]
1  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitereparaties: wordt er genaaid of word je genaaid? Gepost op: Juni 24, 2015, 18:28:48
@Jarno, volgens onze gegevens hebben wij enkel ooit je bladder vervangen en is deze inderdaad binnen relatief korte tijd (4 maanden) beschadigd terug gekomen!
De discussie betreft hier reparaties van het dacron van de LE en niet het vervangen van de bladder zelf.

Hier gaat het helaas iets frequenter mis omdat het altijd lastig is om te zien of een bladder volledig juist geïnstalleerd is en uiteraard erg is een bladder erg kwetsbaar. Wel willen we graag benadrukken dat jou specifieke probleem helemaal niets te maken heeft gehad met bovenstaande discussie hoe vervelend een dergelijke situatie ook is!
2  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitereparaties: wordt er genaaid of word je genaaid? Gepost op: Juni 24, 2015, 17:30:59
@Local: Naar welke prijzen refereer je precies? In het artikel zie ik geen bedragen staan dus het is lastig hier inhoudelijk op te reageren.
3  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitereparaties: wordt er genaaid of word je genaaid? Gepost op: Juni 23, 2015, 09:19:15
@Peer:
Ik geloof niet dat wij zeggen geen winkel te kunnen/willen zijn voor kitereparatiematerialen voor een redelijke prijs. We geven aan dat we niet pretenderen het goedkoopste adres te zijn!

We zijn geen groothandel of producent van Teijin doek, geen fabrikant van Dyneema maar wel een verzamelpunt waar al deze producten samen komen.
De Albert Heijn om de hoek heeft vermoedelijk ook niet altijd de goedkoopste appels, weliswaar koop je ze toch bij de AH omdat zij ook je favoriete krat bier en je lievelingsfrisdrank verkopen. Bij de boer zijn ze goedkoper, maar toch neem je niet de moeite om 14 verschillende boeren af te rijden om je groentepakket voor een week te scoren.
Sterker nog? Een steeds groter percentage van de NL'ers laat een Hello Fresh box bezorgen waarbij de groenten 2 keer zo duur zijn maar wel bij de deur worden afgeleverd en je niet eens meer na hoeft te denken wat je gaat eten vanavond!

Redelijk geprijsd? Afhankelijk van de hoeveel moeite die je in je maaltijd wenst te stoppen wel. (of moeten alle kroegen, restaurants en hotels hun deuren sluiten, immers thuis eten is veel goedkoper en vaak lekkerder, een krat bier kost geen 1/5e van wat je betaald in de kroeg om over een hotelkamer nog niet te spreken!

Wij zijn een van de weinige winkels in Nederland die überhaupt Teijin doek verkopen (zo niet de enige?) en een van de weinige zeilmakers die Teijin in grote getallen en in een minstens 40-tal kleuren op voorraad heeft. Laat staan dat je winkels hebt in Nederland waar je 15 verschillende soorten dyneema, tientallen soorten pulleys, 6 soorten, dikten en kleuren garen, diverse typen naalden, ritsen, 20 soorten dacron, een bladder of ventiel voor elke kite en wat al niet meer tegenkomt. Het hebben van deze voorraad, het sourcen van de materialen, het opslaan, het verwerken en het doordraaien van incourante voorraad kost geld en tijd en deze moet nu eenmaal betaald worden. Uiteraard staat het je vrij om zelf tijd te investeren, geld te investeren en een eigen voorraad aan te leggen, dan ben je iets goedkoper uit wellicht, ieder zijn ding!

@Vin2481:
Je stelt niet echt een vraag ondanks dat het vraagteken anders doet vermoeden! We repareren inderdaad meer dan 1500 kites per jaar, of dit veel of weinig is laat ik graag in het midden. Overigens bestaat een groot deel van de reparaties uit kleine slijtages, pin-holes en kleine zaken zoals lekke one-pump slangetjes, ventieltjes en lekkages in bladders. Het is niet zo dat al deze kites finaal aan stukken gescheurd bij ons binnen komen. Een schatting van 600 LE reparaties per jaar is realistisch, hoewel ik er best 50 boven of onder kan zitten!

@mvbtje:
We zijn het in die zin met je eens dat we het liever direct horen als een klant het gevoel heeft dat hij/zij teveel betaald. Op dit moment kan je toelichten waarom iets kost wat het kost om ervoor te zorgen dat uiteindelijk niemand het gevoel heeft dat hij/zij genaaid wordt. Ook kan je als klant overwegen iets niet of in mindere mate af te nemen om de kosten te drukken. Nu achteraf op internet is het voor ons heel moeilijk om precies terug te halen wat er verkocht is, wat er gebeurd is en waarom een bepaalde prijs tot stand gekomen is. Een goede uiteenzetting van waarom Peer 70 euro betaald heeft voor zijn materialen is dan ook lastig te maken.

Sommige soorten en kleuren Teijin kosten ons om in te kopen tot wel 4 of 5 keer zoveel als anderen. Niet omdat het doek echt duurder is, simpelweg omdat we het via een ander kanaal moeten inkopen met veel tussenpersonen. Dit geldt ook voor veel andere materialen! Prijzen zijn altijd logisch verklaarbaar maar niet na maanden zonder gedetailleerde lijst van ingekochte producten.

Ieder bedrijf maakt keuzes en al deze keuzes kunnen van invloed zijn op de eindprijs voor de consument. Wij maken onze keuzes gebaseerd op gevoel en deze keuzes hebben ervoor gezorgd dat we na ruim 2 jaar up and running te zijn meer dan 1500 reparaties per jaar doen. Niet iedereen zal gecharmeerd zijn van onze keuzes, vandaar ook dit artikel omdat we graag toelichten welke keuzes we maken zodat een consument zich hieraan kan confirmeren of juist niet.

Bedankt voor alle overige reacties, interessant om te zien dat e.e.a. een discussie op gang kan brengen.







 


4  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitereparaties: wordt er genaaid of word je genaaid? Gepost op: Juni 22, 2015, 13:01:54
Beste Peer, uiteraard even een reactie van onze kant want wij prediken openheid en dan is een reactie uiteraard op zijn plaats!

Het sluiten van de LE via de originele stikgaatjes is uiteraard heel erg mooi maar ontzettend bewerkelijk. Ook krijg je het stiksel nooit zo strak als met de machine.
Het is onze ervaring dat consumenten niet bereid zijn tientallen euro's extra te betalen voor een reparatie om vervolgens de LE met de hand dicht te stikken.
Ook kennen wij geen enkele beroepszeilmaker die dit als standaard methodiek hanteert.

Een veel efficiëntere manier van het sluiten van de LE is het verstevigen van het gedeelte waar de oude gaatjes zitten met een nieuw stuk dacron. Dit is een methode die door ons dan ook gebruikt wordt bij kites waarvan het dacron in hevige mate verzwakt is.

Van de minimaal 1500 kites die wij op jaarbasis repareren heeft ongeveer 40 procent een reparatie aan de LE. Van al deze reparaties komen er wellicht 2 terug die min of meer op dezelfde plaats weer zijn beschadigd. Dit kan liggen aan het verzwakte dacron maar kan ook honderd andere oorzaken hebben!

De vraag die wij onszelf dan ook stellen:
Moeten we 600 klanten per jaar minstens 30 euro meer laten betalen voor hun reparatie om een eventuele beschadiging bij 2 klanten te voorkomen? Bedrijfseconomisch gezien een vreemde beslissing en ik denk dat 98 procent van de consumenten dit met ons eens is!

Met betrekking tot je opmerking over reparatiematerialen:

Wij zijn een zeilmaker, geen groothandel/ winkel in reparatieproducten.
De clinics geven wij omdat we het leuk vinden om personen een kijkje in de keuken van een zeilmaker en om ze de mogelijkheid te bieden meer te leren over materiaal en eenvoudige reparaties.

Zoals ook naar voren komt in onze presentaties geven we dan ook duidelijk aan dat we doekreparaties enkel adviseren voor mensen die zelf kennis en ervaring hebben met naaimachines.

We hebben ervoor gekozen om, voor zover mogelijk, wel de service te bieden reparatieproducten te leveren indien een klant zelf wenst te repareren. Dit betekend echter in geen geval dat wij het goedkoopste adres zijn voor het verkrijgen van reparatiematerialen. Wij pretenderen dit ook niet te zijn, hooguit de ideale one-stop shop waar je alles kan kopen om je kite te repareren.

Wil je goedkoop scoren? Dan zal je je doek moeten inkopen in Azië bij Teijin (reken op een MOQ van minstens 50.000 euro), je garen per honderd klossen per kleur bij Amman, je dacron uit Duitsland per 100 strekkende meter en je Tear-Aid, tsjah daar is helaas gewoon nog geen goedkoop alternatief voor....!

Zelfs wij gebruiken niet voldoende materialen om dit structureel te doen. Om die reden betalen ook wij een hogere prijs voor onze reparatieproducten en moeten we een opslag in rekening brengen om deze door te verkopen. (Ondanks het feit dat we het leuk vinden om her en der een gratis blogartikel te schrijven of een clinic te geven zijn we toch echt een bedrijf, waar mensen werken en rekeningen betaald moeten worden.)

We vinden het vervelend dat je dit gevoel hebt over gehouden aan je ervaringen met ons. Spreek ons in het vervolg direct aan of vraag op voorhand wat iets kost, dan kunnen we je verwachtingen beter managen en loop je de volgende keer niet teleurgesteld de deur uit!

Met vriendelijke groeten,
Dominique Kwaks
Kitecare


 


5  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Welke wetsuit? Gepost op: Juni 20, 2015, 13:33:12
Met een hete breinaald.

Bij Kitecare kun je ook 2 kleine bandjes laten plaatsen om het klittenband op zn plek te houden.
Daar krijg je 2 gratis klittenbandjes bij.

Ik zou pakken gaan passen om te kijken welke goed zit.. pasvorm is vele malen belangrijker dan alle andere marketinghoe-ha.  uiteraard zitten er verschillen tussen pakken, materiaal, flex, lining, taping, stiksels...  daarover hebben wij een tijdje terug een artikel geschreven om je meer inzicht te geven:
http://www.versusshop.nl/reviews/wetsuit-termen-hoe-zit-het-nou-echt/

Ga passen!  (en vraag de verkoper ook naar zijn mening, er zijn weinig mensen die zoveel wetsuits proberen en door hun handen laten gaan)
6  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Kitereparaties: wordt er genaaid of word je genaaid? Gepost op: Juni 20, 2015, 12:55:42
Wat kost een kite, bar of wetsuit reparatie eigenlijk? En waarom?



Of je nu je auto naar de garage brengt, je kite naar de kite reparateur of je fiets naar de fietsenmaker, je zal niet de eerste zijn die het gevoel heeft dat hij teveel betaald voor zijn reparatie.

Bij Kitecare vermoeden we dat dit gevoel ontstaat omdat er geen gevoel van verrijking plaats vindt. Immers, je had al een auto en nadat je 300 euro afgerekend hebt bij de garage krijg je exact dezelfde auto terug. De monteur is weliswaar uren aan het werk geweest om die nieuwe v-snaar te installeren maar dit is voor de meeste consumenten niet iets wat je trots aan je beste vriend laat zien, laat staan dat je er zelf gelukkig van wordt.

Lees hier het hele artikel over de prijsopbouw van kite-, bar- en wetsuitreparaties!
>>>>>http://www.kitecare.nl/blog/wat-kost-een-kite-bar-wetsuit-reparatie.php<<<<<

---------------------------------------------
Bij Kitecare nemen we graag de tijd om uit te leggen of te laten zien hoe we repareren.
Omdat een schade al vervelend genoeg is, wil je graag weten waar je aan toe bent en wat je kunt doen om hem te voorkomen.

Daarom organiseren we 2x per jaar de repairclinic: http://www.kitecare.nl/blog/repair-clinic-2015.php .
En hebben we besloten bovenstaand artikel te schrijven.

Lees ook onze andere artikelen over kiteonderhoud:
http://www.kitecare.nl/blog/kite,-bar-en-gear-onderhoud,-belangrijk-en-vaak-vergeten!.php
http://www.kitecare.nl/blog/verleng-de-levensduur-van-je-kites.php
En hoe je zelf je bladder vervangt:
http://www.kitecare.nl/blog/zelf-je-kite-bladder-vervangen.php
7  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Een sterk verhaal: Dyneema (door Kitecare) Gepost op: December 10, 2014, 14:32:17
Wil je een sterk verhaal horen? Dan gaan we het over Dyneema hebben, het sterkste materiaal in de kitesurfsport. De uitvinding van Dyneema heeft een enorme rol gespeeld voor het kitesurfen, een doorslaggevende zelfs, zonder Dyneema zou onze sport niet kunnen bestaan.


 Wij stellen namelijk nogal absurde eisen aan onze kitesurflijnen:

   - Ze moeten met z’n 2en (je powerlijnen) sterk genoeg zijn om ook na veel misbruik nog steeds
     je hele gewicht +meer te kunnen dragen.
   - We willen er ook nog in kunnen stikken, lusjes maken en balletjes op zetten.
   - Ze moeten bestand zijn tegen extreme invloeden als water, zon en zand.
   - Ze moeten zo dun mogelijk zijn om wrijving in de lucht te voorkomen. (dikke lijnen gaan flink
     doorhangen wat sturen en upwind varen enorm bemoeilijkt)
   - Ze mogen in al deze gevallen vrijwel niet rekken.
   - Ze moeten betaalbaar zijn.

 Meer leren over dyneema? Lees ons hele blogartikel:
http://www.kitecare.nl/blog/een-sterk-verhaal-dyneema.php
8  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Wetsuit repareren? Gepost op: November 21, 2014, 10:45:42
@Geloof68: Black Witch en M2 zijn beide prima lijmen die wij ook in onze wetsuitrepair gebruiken. Het nadeel van loslatende naden is dat er vaak veel spanning op de naad komt en lijm alleen vaak niet voldoende is om de boel bij elkaar te houden. Om die reden zijn de meeste pakken GBS geproduceerd (glued, blindstitched seal).
Mocht je naad toch weer openspringen na het lijmen, breng hem even langs bij een wetsuitreparateur en je bent waars. voor 20 euro klaar!

Gr.
Dominique
www.wetsuitreparatie.nl
www.kitecare.nl
9  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Zelf je kitebladder vervangen? Kitecare legt uit! Gepost op: November 04, 2014, 23:13:57
De platte lat heeft inderdaad een voordeel ten opzichte van een touwtje!
Deze zorgt ervoor dat de bladder er onmogelijk gedraaid in kan zitten mits je de lat continue in dezelfde positie houdt. Dit zorgt ervoor dat wij eigenlijk nooit een bladder een tweede keer hoeven te installeren.

Ook wij zijn begonnen met het touwtje en gebruiken deze nog wel eens als we de bladder zonder hulp installeren. (Het touwtje kan ergens omheen geslagen worden waardoor je, en de bladder kan begeleiden  en kan trekken.) De platte lat is echter veel minder foutgevoelig!

De andere tip die je geeft is zeker bruikbaar! (Helemaal vergeten te vermelden) Zo zie je maar weer dat als je dagelijks bladders vervangt je soms vergeet hoeveel handigheidjes je onbewust eigenlijk ontwikkelt!
10  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Zelf je kitebladder vervangen? Kitecare legt uit! Gepost op: November 04, 2014, 15:42:04
Een vervelend probleem, je bladder is stuk!
Bij Kitecare hebben we hier dagelijks mee te maken en krijgen we hier minstens net zo vaak vragen over.

Om die reden hebben we een uitgebreid stappenplan geschreven met tips and tricks zodat je snel het water weer op kan in het geval van een schade!

Lees het hele artikel hier:
http://www.kitecare.nl/blog/zelf-je-kite-bladder-vervangen.php



Indien je toch nog vragen hebt naar aanleiding van ons artikel, of meer te weten wilt komen over kitereparatie? Schrijf je dan in voor onze repair clinic 7 november in Scheveningen door een mail te sturen naar info (@) kitecare.nl.

We hopen in de toekomst meer artikelen te kunnen schrijven om iedereen meer wegwijs te maken met zijn materiaal!

Meer uit deze serie:
http://www.kitecare.nl/blog/zelf-je-kite-bladder-vervangen.php
11  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: De gratis repairclinic van Kitecare en Versus! Gepost op: Oktober 29, 2014, 11:13:52
Voor een korte impressie van de vorige clinic check het filmpje:

http://youtu.be/v1j1VgUAR8Y
12  Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Kaapstad december - mei Gepost op: Oktober 11, 2014, 17:30:16
Michael: vrijwel elke kiteshop in de omgeving big bay/cape town is tevens importeur van 1 of meerdere merken. Om die reden kunnen ze kites vaak erg scherp aanbieden en dan heb je (mits je fraude wilt plegen, want dat is het in feite) ook nog je btw voordeel. Ga wel uit van 0 service bij problemen dus je moet er maar zin in hebben! Neem zeker een kleiner kite'je mee naar capetown anders sta je 75 procent van de tijd aan de kant! Je pak is prima voor daar, het water is KOUD!
13  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitecare, werken bij een van de snelst groeiende jonge surfbedrijven in Nederlan Gepost op: Oktober 11, 2014, 17:26:44
@Dobbelsteen: Daar zit wat in! Wij hebben er echter voor gekozen dit niet specifiek te vermelden omdat we op zoek zijn naar iemand die op zoek is naar een uitdagende stage waar hij/zij veel kan leren en niet solliciteert voor het geld! Laat het smijten van beloftes over geldbedragen maar over aan grote saaie bedrijven, wij doen het liever op onze eigenzinnige manier!
Uiteraard zoeken wij samen met de stagiaire altijd naar een passende beloning voor beide partijen.

@Idefixe: Wij verwachten inderdaad een grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel bij onze stagiaires. Dat gezegd hebbende bestaat ons team ondermeer uit een afgestudeerd marketeer, meerdere industrieel product ontwerpers en een gezonde dosis drive om richting te geven aan onze stagiaires! We zouden nooit een stagiaire aannemen als we er niet van overtuigd zijn dat we zelf voldoende kennis en kunde in huis hebben om het project zelf te tackelen! Immers, stagiaires verdwijnen weer, het project niet! (Althans dat hopen we!)



14  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Kitecare, werken bij een van de snelst groeiende jonge surfbedrijven in Nederlan Gepost op: Oktober 07, 2014, 13:55:15
Kitecare, werken bij een van de snelst groeiende jonge surfbedrijven in Nederland.

Opleidingsniveau:
HBO

Uren per week:
40

Vakgebied:
Communicatie/ PR/ Marketing
Kitecare richt zich op het repareren van kites t.b.v. de watersport en de ontwikkeling van custom projecten. Kitecare onderscheidt zich ten opzichte van de markt door met een frisse jonge blik naar de markt te kijken en meer dan andere partijen te anticiperen op behoeften. Kitecare is onderdeel van een collectief van 3 start-ups waaronder ook de bedrijven U-Stick Europe en Versus Kiteboarding vallen, beiden actief op andere gebieden binnen de kitesurfmarkt.

Om Kitecare, maar ook de rest van dit collectief te ondersteunen met een duidelijk afgekaderd project en diverse sub-activiteiten zijn wij op zoek naar een:

Stagiair(e) Communicatie/ Marketing:
Wat ga je doen?
•   Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een nieuw marktconcept en doet hiervoor onderzoek naar marktbehoeften (B2B en B2C). Wanneer deze behoeften in kaart zijn gebracht ben je verantwoordelijk voor de uitwerking van het concept. Je zet hierbij een prijsstrategie uit, onderzoekt wettelijke (on)mogelijkheden en bent direct betrokken bij de creatieve uitwerking van het concept en de vertaling van het concept richting de markt.
•   Je bent actief betrokken bij diverse terugkerende en initiële marketingactiviteiten.
•   Je houdt je bezig met content creatie en website onderhoud.

Wie ben jij?
•   Je volgt een HBO opleiding op het gebied van marketing en bent op zoek naar een meewerkstage.
•   Je hebt affiniteit met de kitesurfbranche.
•   Je hebt een hands-on mentaliteit en toont initiatief.
•   Je werkt zorgvuldig en accuraat. Daarnaast ben je ambitieus en assertief.
•   Je bent flexibel ingesteld en je beschikt over een grote dosis vindingrijkheid.
•   Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
•   Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
•   Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
•   Je vindt het leuk om te werken in een omgeving met jonge ambitieuze collega’s.
•   Je bent open-minded, creatief en sociaal.
•   Het is een pre als je beschikt over kennis van grafisch vormgeven.

Wat wij jou bieden:
Wij bieden jou een leuke, zelfstandige stageplaats, waarin je veel kunt leren en waarin je de ruimte krijgt om jezelf te ontwikkelen. Geen dag is hetzelfde en je zult veel contacten leggen. Je krijgt de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief kleding en surfmaterialen aan te schaffen.

Belangrijke informatie:
Aantal uren per week: 5 dagen in de week, voor de duur van 3 / 6 maanden.

Stageperiode: vanaf 1 November of in overleg.

Informatie en sollicitatie:
Contactpersoon:  Daan Groot
Telefoonnummer: 06-24853627
E-mail: info@kitecare.nl
Stagelocatie: Den Haag

Wij kijken uit naar je sollicitatie.
15  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Staat mijn tube wel goed, Gepost op: Juli 03, 2014, 12:53:44
Ik heb geen idee of wij deze kite gerepareerd hebben, maar laat ik even wat licht schijnen op deze wonderlijke discussie:

-  Kites hebben idd een gebold vleugelprofiel, soms dragen de struts daaraan bij, soms niet, maar gekromde struts zijn mogelijk.
-  De bladder bepaalt niet de shape van de strut, daarvoor is het dacron van de strut zelf in een bepaalde shape gesneden en gestikt.
Als de bladder dus gedraaid in de strut zit dan zie je een harde knik met duidelijke taillering/inkeping.
-  kites en profielen rekken uit na verloop van tijd, daardoor kunnen struts krommer gaan staan dan bij aanschaf omdat de naad minder uitrekt, hier kan een reparateur niets aan herstellen.
Het profiel van de kite wordt hierdoor zeker wel minder efficient, een verschijnsel wat veel kiters niet doorhebben maar wel zeker gebeurd. (+- na 2 tot 3 jaar begint dit merkbaar te worden in bijv. minder goed springen, tegenvallend hoogte lopen, teruglopen windbereik en backstall in onderste windbereik)

Flysurfer is het enige merk dat de mogelijkheid biedt dit profiel naar "nieuw" terug te trimmen, bij alle andere merken is het: accepteren of afscheid nemen.

Grote kans dat jij nu sinds wat langere tijd heel bewust naar alle facetten van je kite hebt gekeken en t.o.v. vlak na de aankoop.
We zien dit bij ons ook vaak gebeuren als we mensen wijzen op de staat van hun doek als ze met een repair of inruil binnenkomen, zonder harde referentie ziet alles er nog lang "als nieuw" uit


Onderstaande is wat ons betreft nogal stemmingmakerij:

Klopt geen reedt van, alle struts horen kaarsrecht te zijn.
Heb je de reparateur al geinformeerd?

Hij hoort te zorgen dat dit niet kan, anders is het een prutser 1e klas.
Als er gerepareerd is moeten ze toch oppompen om te testen en dan hadden ze dit moeten zien en dus moeten corrigeren.

16  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Kitecare zoekt: Marketingstagair(e) Gepost op: Juni 12, 2014, 18:51:10
Kitecare, werken bij een van de snelst groeiende jonge surfbedrijven in Nederland.

Opleidingsniveau:
HBO

Uren per week:
40

Vakgebied:
Communicatie/ PR/ Marketing

Kitecare richt zich op het repareren van kites t.b.v. de watersport en de ontwikkeling van custom projecten. Kitecare onderscheidt zich ten opzichte van de markt door met een frisse jonge blik naar de markt te kijken en meer dan andere partijen te anticiperen op behoeften. Kitecare is onderdeel van een collectief van 3 start-ups waaronder ook de bedrijven U-Stick Europe en Versus Kiteboarding vallen, beiden actief op andere gebieden binnen de kitesurfmarkt.

Om Kitecare, maar ook de rest van dit collectief te ondersteunen met een duidelijk afgekaderd project en diverse sub-activiteiten zijn wij op zoek naar een:

                                                             Stagiair(e) Marketing

Wat ga je doen?

- Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een nieuw marktconcept en doet hiervoor onderzoek naar marktbehoeften (B2B en B2C). Wanneer deze behoeften in kaart zijn gebracht ben je verantwoordelijk voor de uitwerking van het concept. Je zet hierbij een prijsstrategie uit, onderzoekt wettelijke (on)mogelijkheden en bent direct betrokken bij de creatieve uitwerking van het concept en de vertaling van het concept richting de markt.
- Je bent actief betrokken bij diverse terugkerende en initiële marketingactiviteiten.
- Je houdt je bezig met content creatie en website onderhoud.

Wie ben jij?

- Je volgt een HBO opleiding op het gebied van marketing en bent op zoek naar een meewerkstage.
- Je hebt affiniteit met de kitesurfbranche.
- Je hebt een hands-on mentaliteit en toont initiatief.
- Je werkt zorgvuldig en accuraat. Daarnaast ben je ambitieus en assertief.
- Je bent flexibel ingesteld en je beschikt over een grote dosis vindingrijkheid.
- Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
- Je vindt het leuk om te werken in een omgeving met jonge ambitieuze collega’s.
- Je bent open-minded, creatief en sociaal.
- Het is een pre als je beschikt over kennis van grafisch vormgeven.

Wat wij jou bieden:

Wij bieden jou een leuke, zelfstandige stageplaats, waarin je veel kunt leren en waarin je de ruimte krijgt om jezelf te ontwikkelen. Geen dag is hetzelfde en je zult veel contacten leggen. Je krijgt de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief kleding en surfmaterialen aan te schaffen.

Belangrijke informatie:

Aantal uren per week: 5 dagen in de week, voor de duur van 3 / 6 maanden.
Stageperiode: vanaf 1 September of in overleg.

Informatie en sollicitatie:

Contactpersoon:  Daan Groot
Telefoonnummer: 06-24853627
E-mail: info@kitecare.nl
Stageplaats: Den Haag

Wij kijken uit naar je sollicitatie.
17  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Mijn geliefde kite ;'( Gepost op: Mei 19, 2014, 11:26:38
De kite is weer gerepareerd! Zoals jullie wellicht nog kunnen zien was de scheur een tikkie groter dan de eerder genoemde 30 cm:) (zeg maar gerust 1 a 1.5 meter)
Veel vaarplezier weer Joker!
18  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Mijn geliefde kite ;'( Gepost op: Mei 10, 2014, 12:26:40
@Faxie: 9 van de 10 keer is een bladder inderdaad van PU en dit hoort ook zo te zijn! PVC wordt namelijk vaak poreus na 1.5 a 2 jaar en is dan onmogelijk nog te repareren. Gezien mijn ervaring als eigenaar van U-Stick en Kitecare kan ik inmiddels het verschil tussen een PU en PVC bladder aardig uit elkaar halen door verschil in rek eigenschappen, feel en het feit dat de bladder een melkwitte uitslag krijgt op den duur. Het is echter absoluut niet waar dat PVC alleen gebruikt wordt voor strandballen! Veel beginnende merken proberen bladders te produceren van PVC (goedkoper) en ook grotere merken zoals o.a. Best hebben een tijd lang PVC bladders gebruikt. Inmiddels zijn vrijwel alle merken gestopt met de productie van PVC bladders maar dat ze nooit zijn gebruikt is helaas niet waar!

De nuance die we er absoluut bij vermeld hebben is dat we er nooit 100 procent zeker van kunnen zijn van welk materiaal de bladder gemaakt is maar gezien Switch redelijk schappelijk is in de prijs van spareparts hebben we gezamenlijk gekozen voor het vervangen van de bladder! Als we de bladder hadden willen repareren had er een nieuw stuk in geseald moeten worden wat behoorlijk arbeidsintensief is en indien de bladder van PVC is gaat dit niet werken! (PVC en PU smelt niet goed met elkaar samen en er zullen lekkages ontstaan op de nieuwe seal. Ook zal de bladder sowieso een relatief korte life-span hebben)

Met betrekking tot de kosten van een reparatie, de ene reparatie is de andere niet helaas! Scheurtjes in het doek kunnen vaak snel en dus relatief goedkoop worden gerepareerd. Scheurtjes in de LE zijn een stuk arbeidsintensiever. In dit specifieke geval bevat de LE ook nog een biesband (sommige merken gebruiken dit helaas) en moest deze over een lengte van 1 meter worden open getoornd. Ook is het doek op een vervelende manier gescheurd waardoor reparatie lastiger is! Het open toornen is een zeer bewerkelijk klusje en resulteert dus in een hogere reparatieprijs. Ook de bladder en de montage van de bladder speelt een rol in de kosten van de reparatie. (pak en beet 100 euro)

@JokerB: Het goede nieuws is dat de bladder van Switch inmiddels onderweg is. We houden je op de hoogte van de vorderingen!

19  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Kitecare zoekt collega's! Gepost op: Oktober 07, 2013, 12:34:50
Kitecare in Scheveningen groeit sterk en is op zoek naar een:

Zelfstandige en ervaren zeilmaker/ kitereparateur! (+/- 20 uur pw/ flexibel)

Ben jij handig en nauwkeurig en kun je elke reparatieopdracht bij binnenkomen naar een vakkundig einde brengen?
Wij bieden je veelzijdig werk op flexibele basis in een enthousiast team!

Kitecare bevind zich in kitesurfshop Versus in Scheveningen en richt zich voornamelijk op de kitesurf en vliegerbranche.
Naast doek zul je daarom onder andere ook bladders en lijnen repareren of produceren.
Affiniteit en ervaring met deze producten is absoluut een pré.

Wij bieden je uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, een marktconform salaris en een afwisselende baan in een snelgroeiend bedrijf.

Ben je geïnteresseerd? Kom langs en stel je voor! Of mail je CV naar:

info@kitecare.nl

Kitecare.nl
Badhuisstraat 14-16
2584 HK   Scheveningen

Dominique 06 24 40 78 36
Eddy 06 51 93 73 82
Shop 070 32 20 540
Pagina's: [1]


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.