Zwerfvuil op locatie

Chop S(t)ick

Augustus 11, 2006, 17:11:45
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ben dit jaar begonnen met kitesurfen, na 4 jaar buggy rijden was het tijd voor een nieuwe en dynamische input. Ik kite op Oostvoorne en ik heb de afgelopen maanden deze spot zien veranderen in een kleine vuilnisbelt.

Blikjes, flesjes, flessen en plastik hebben hun plekje in de stuifduinen weten te veroveren. Ik vind dit een trieste ontwikkeling en ik wil dan ook  graag een oproep doen  om wat meer aandacht te besteden aan het opruimen. Neem bv een plastikzak mee om je vuilnis mee terug te kunnen nemen.

En hoe mooi zou het zijn wanneer iedereen komende maand 1 extra(afval) ding van de locatie mee zou nemen en daarmee de huidige populatie vuil te kunnen terug dringen tot nihil?!

Misschien ben ik wel een dromer, maar vast niet de enige.........

Snowman

Antwoord #1 Augustus 11, 2006, 17:32:35
edit2Rapporteer  
Altijd goed zo'n oproep en ja ik droom er ook van ook al heb ikzelf allang de moed opgegeven !!
Ruim de laaste jaren af en toe ook de rotzooi van een ander op haalt toch weer wat van je interne ergernis weg ondanks dat 't feitelijk dweilen met de kraan open lijkt !!

Begrijp zelf nog steed niet goed waarom mensen rotzooi in de natuur achterlaten.
Het is zo ontzettend dom, kortzichtig en gemakzuchtig. Gebrek aan opvoeding?

Amen, Theo

Haring High Richardt

Antwoord #2 Augustus 11, 2006, 17:34:24
edit2Rapporteer  
Citaat
En hoe mooi zou het zijn wanneer iedereen komende maand 1 extra(afval) ding van de locatie mee zou nemen en daarmee de huidige populatie vuil te kunnen terug dringen tot nihil?!

Goeie zaak!!!!!!!!  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Goed  voor het mileu  !!!!!!!!!! ListenToMe
LEAF

Antwoord #3 Augustus 11, 2006, 17:40:04
edit2Rapporteer  
Goed subject h133, ik erger mij ook dood aan al die rotzooi op het strand en helaas zijn er ook surfers die zich hier schuldig aan maken.  Mensen zijn helaas erg makkelijk en denken niet eens na als ze na een daggie strand vertrekken van het strand. Hoe simpel is het om ff je blik,fles of andere verpakkingen  in je (kite)tas te stoppen, denk na mensen want onze spots zijn heel mooi en dat moet zo blijven! ListenToMe

Was in juni op Fuerte en toen ik een daggie op El Cotillo was kwamen er wat locale golfsurfers langslopen. Één van die gasten had een plastic tas bij zich en stopte daar al het afval in wat ie tijdens zijn wandeltocht terug naar het dorp tegen kwam, zat eerst raar te kijken maar kreeg vervolgens erg veel respect voor deze gast.  ThumpsUp
Idefixe

Antwoord #4 Augustus 11, 2006, 17:57:16
edit2Rapporteer  
Zou best wel eens een goede publiciteits stunt voor het kitesurfen kunnen zijn: Op een goede winderige dag heel kitesurfend Nederland een afvalzak meenemen en alle zooi die je tegenkomt meenemen.
Dangerfield

Antwoord #5 Augustus 11, 2006, 19:23:40
edit2Rapporteer  
Meteen maar een datum prikken en De Telegraaf bellen.
Heel kitesurfend Nederland met een vuilniszak in de hand tussen de sessies door ff opruimen. YeSS

Doet me denken aan vroeger toen met "duik nederland schoon" alle sportduikers bezig waren tonnen afval uit het water te vissen. Altijd wel goede publiciteit gekregen... ThumpsUp
globe

Antwoord #6 Augustus 11, 2006, 19:45:37
edit2Rapporteer  
Moet je voor de gein eens bij ons in het bos kijken na een mooie zondag. Alle 'natuurliefhebbers' die daar gaan wandelen flikkeren zo de zooi van zich af. Vervolgens krijgen 'wij mountainbikers' weer op onze flikker omdat we er zo'n zooitje van zouden maken Sad

Afgelopen zondag zag je bij ons op het lokale strandje meer bierblikken dan zandkorrel liggen inderdaad. varkens ThumpDown
xray

Antwoord #7 Augustus 11, 2006, 20:36:29
edit2Rapporteer  
Waard om op het nieuwsforum te zetten inderdaad!
Eltjo

Antwoord #8 Augustus 11, 2006, 20:42:48
edit2Rapporteer  
Nou ben ik een paar keer op Oostvoorne geweest en had ik netjes mijn AH-tasje met mijn versnapering meegenomen En uiteraard ook alles weer mee terug genomen, maar zou er niet eens een mailtje naar de Gemeente kunnen om een paar extra vuilnisbakken te plaatsen? Motiveert toch ook meer als er een bak staat.
Chop S(t)ick

Antwoord #9 Augustus 11, 2006, 20:58:24
edit2Rapporteer  
Hey Eltjo,

In sommige gemeentes hebben ze de vuilnisbakken weer weggehaald. Dit leverde hopen zwerfvuil op. Bak vol dan wordt het er naast gegooid immers de gemeente moet ze maar op tijd legen.  Ook afval werd naast de bakken gegooid of er bijna in. Mede daarom zijn er een hoop afval bakken verdwenen in Nederland. Met als gevolg schonere straten.

Mijn oproep is meer gericht op een ieders eigen verantwoordelijkheid en niet op het afwenden van die eigen verantwoordelijkheid op een gemeentelijke verantwoordelijkheid.

Hoe mooi zou het zijn als die bakken niet eens nodig waren. Immers je  neemt gewoon weer mee naar huis waarmee je kwam.

ThumpsUp

Antwoord #10 Augustus 11, 2006, 22:54:29
edit2Rapporteer  
het past ook totaal niet bij de sport!! we maken gebruik van de natuur dus moet je deze ook respecteren.
zonder de natuur kunnen wij onze mooie sport niet beoefenen.
en het past ook niet bij het imago van de sport. doe gewoon houd het schoon!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 11, 2006, 22:58:31
edit2Rapporteer  
i totally agree

en weet je, ik pak ook wel eens een blikje of flesje op om het in de vuilnisbak te gooien of mee te nemen en weg te gooien.

Moet je eens proberen, het voelt echt donders goed om wat te doen voor moeder natuur!
Boney_M
Gast
Antwoord #12 Augustus 11, 2006, 23:01:45
edit2Rapporteer  
Ik neem ook altijd me eigen troep mee in me tas kwam laatst een ouwe boterham tegen met paddestoelen  schater (grinnik_kitesmiley) Maar goeie actie om dit onder de forummers te brengen

Goed bezig
Psychotic

Antwoord #13 Augustus 11, 2006, 23:22:31
edit2Rapporteer  
komt vooral doordat je het nu niet meer in je auto kan mikken....
Antwoord #14 Augustus 11, 2006, 23:40:02
edit2Rapporteer  
maar ja, vol kun je het wel mee sjouwen en leeg niet??
Floort
Gast
Antwoord #15 Augustus 12, 2006, 00:01:46
edit2Rapporteer  
Bassie en adriaan hadden er een liedje over  (grinnik_kitesmiley) Joepie

Jorro

Geen avatar

Antwoord #16 Augustus 12, 2006, 00:30:40
edit2Rapporteer  
Ik heb me op het autostrand ook erover verbaasd wat een zooi er ligt. Een klokhuis of bananenschil onder het zand stoppen en 'terug aan de natuur geven' vind ik wel kunnen maar dit is misschien ook wel gevaarlijk voor de spot. Als de vogelgekken dit zien, hebben ze straks een rede erbij om het autostrand te sluiten. Immers, de vogels kunnen verstrikt raken in het zwerfvuil of met hun snavel vast blijven zitten in een lipje van een blikje ofzo. Dus niet doen, die teringzooi maken, gewoon in je kitetas terug stoppen!
Marco01

Antwoord #17 Augustus 12, 2006, 03:40:20
edit2Rapporteer  
G@nts ,

Helemaal mee eens , laatst was ik nog even aan het powerkiten met een C-quad op almerder strand en ben ik gestopt vanwege de grote hoeveelheid glas en open gesneden blikjes.................. Ik wil nog langer me voeten heel houden.

Maar vind het zeker een goede actie als wij kiters eens een voorbeeld gaan geven , misschien dat er meerder mensen kunnen en willen volgen dan ..ListenToMe

Groeten Marco
djb

Antwoord #18 Augustus 12, 2006, 06:17:35
edit2Rapporteer  
idem

ik heb gister een mail gestuurd naar al mijn contactpersonen in in mijn mail list met dit filmpje er bij om ze ff kunnen kijken wat er gebeurd...ik zit nu met een 10cm snee in mijn voet.

http://www.kiteflix.com/billyparkerkiteboardingcut.html

grtz
Leon jump
Gast
Antwoord #19 Augustus 12, 2006, 07:17:02
edit2Rapporteer  
quote/
Nou ben ik een paar keer op Oostvoorne geweest en had ik netjes mijn AH-tasje met mijn versnapering meegenomen En uiteraard ook alles weer mee terug genomen, maar zou er niet eens een mailtje naar de Gemeente kunnen om een paar extra vuilnisbakken te plaatsen? Motiveert toch ook meer als er een bak staat.
unquote/

Autostrand is natuur/vogel gebied geworden, niets mag hier meer, en kiten wordt gedoogd. De  gemeente wil wel prullenbakken neer zetten, maar dat stukje is niet van de gemeente maar van natuurmonumenten.
Vietcong windhoos

Antwoord #20 Augustus 12, 2006, 15:38:39
edit2Rapporteer  
Die afvalbakken op t autostrand kun je wel vergeten. Hier kunnen immers vogels tegenaan vliegen  (tong_kitesmiley) Gewoon je teringzooi opruimen, allemaal  ListenToMe Ik loop ook al de hele zomer op local spot te ruimen, er zijn nog een hoop varkens in nederland dat kan ik je wel vertellen !
Chop S(t)ick

Antwoord #21 Augustus 12, 2006, 17:15:51
edit2Rapporteer  
Bij mijn volgende bezoek aan het Autostrand neem ik een extra vuilniszak mee om daar het één en ander aan zwerfvuil in mee terug te nemen. En wie weet de keer daarna ookwel weer. De aanhouder wint immers, aldus het gezegde.

Ik vind het tof dat er zoveel positive reacties op dit topic zijn gekomen, bedankt daarvoor  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.