Jorro
Geen avatar
|
Het is 2005 materiaal en Gaastra komt nu ook met bowlike kites die waarsch beter zullen performen, dus moet de oude 'troep' voor weinig plaatsmaken voor als het nieuws?
|
|
|
benjamin
Gast
|
het is een gaastra kite. al zou ik geld toe krijgen zou ik er nog niet mee willen varen. gaastra heeft het 2005 model bijna gekopieerd aan het 2004 model . zoals je denk ik weet ,veranderd er veel in een kite jaar dus een jaar stil staan is achteruitgang. volgens mij is dit de reden
|
|
|
wokkie
Gast
|
Gelul allemaal is gewoon een goed uitziende kite die goed vaart, zijn er nog slechte kites? In Dld zijn ze te krijgen voor 299 euro helemaal nieuw. Het ligt er vaak aan wie onder de kite hangt. Succes
|
|
|
pietje puk
Gast
|
De oude Gaastra's ontploffen vaak. Voornamelijk de strut uiteinden! Bestel er gelijk ook maar extra bladders bij.
|
|
|
gaastrakite
Gast
|
kenelijk heeft geen van jullie de visions 2005 gevaren of is er bekend mee,
ik zelf vaar al 3 jaar gaastra (vanaf de GXR2003) en heb zo aardig wat mee gemaakt met dit merk... de 2003 was helemaal top, destijds 1 van de beste kites die er was
toen kwam in 2004 de GXR, echter deze had het logo (GXR) ingestikt, en dit was iets teveel van het goede... want dit stond iets te strak, dus de kite deed vreemd. Toen kwam daarna de Stealth, werkelijk een top kite... alleen de 1ste lichting was enkel gestikt dus deze deed wel eens boem.
Hierna is Gaastra zeg maar uit Nederland verdwenen en alles in duitse handen over gegaan (welke een dumpbeleid hanteren)
Toen is de Vision uitgekomen, vanzelf sprekend een verbeterde versie van de eerdere kites ander paneel layout, onwijs netjes afgewerkt, 5de lijn etc Werkelijk helemaal niks mis met deze kite, en hij vaart heerlijk!
Dus er is niks mis met de Gaastra Vision 2005!
|
|
|
RH
|
Al die onzin altijd over dat Gaastra per definitie slechte kites zou maken. De 2003 GXR is nog altijd een van de beste van zijn jaar. En natuurlijk zijn er enkele ontploft, net als bij de andere merken.
2004 hebben ze verpest met een GXR die door stikfouten en verkeerd materiaal te veel zou jelly-en, en die is teruggenomen.
Stealth 2004 is een prima stabiele, snel draaiende en zeer explosief liftende kite, hoewel bij eerdere modellen er stikselproblemen waren bij de struts. Erg mooi afgewerkt ook.
2005 is ongeveer dezelfde kite als 2004 en dus prima, maar ze zijn daar niet overgegaan op de 5e lijn en daar is bijvoorbeeld de R5 en de Raven Gaastra voorbijgespurt.
2006 nieuw management (niet langer Amerikaans, maar volgens mij Duits) en toen hebben ze een totaal nieuwe vision op de markt gebracht die qua degisn (4 lijns en gehoekte tips) niet veel vooruitgang laat zien. Tests zijn goed maar zeker niet fantastisch.
2007 modellen zijn gemaakt door oud-North designer, en volgens mij is die Max gewoon een kopie van de Vegas. Moet dus wel een goede kite zijn, mits materialen goed zijn.
|
|
|
pietje puk
Gast
|
Ik zeg niet dat de Gaastra Kites slecht varen ofzo, ik zeg alleen dat de oude modellen van de Vision last hebben van leeglopende struts, otploffende le's ed...
Heb het nu al 4 keer gezien. Op de Kop van de Afsluitdijk varen 3 gasten met Visions, misschien kunnen zij reageren?
|
|
|
xray
|
Stealths waren fijne kites maar hadden wel het probleem dat ze naar verloop van tijd behoorlijk begonnen te jellyfishen. Dit had te maken met de rek in het doek, een beetje een ongelukkige materiaalkeuze hier.
|
|
|
e_surf
|
Gast 1: Vaart met een Stealth 12. Nooit problemen gehad.
Gast 2: Vaart met een 16 en een 12 Vision. Nooit problemen gehad.
Gast 3: Vaart met een 16 en een 12 Vision. Nooit problemen gehad.
Ik zou daarom niet weten waarom er zo negatief wordt gedaan over de Gaastra kites. Worden de negatieve verhalen soms teveel naar voren gebracht en iets opgeblazen. Tuurlijk zijn er qua shape betere kites, maar vergeet niet dat je voor de helft van de prijs van een North of een Naish kite, een Gaastra kunt kopen. Ook de bar kost de helft. (E. 99,00)
|
|
|
pietje puk
Gast
|
Gast 1 rijd nu in een Porsche, heeft wel degelijk problemen gehad. Gast 2 rijd in een les auto, 1 maand terug had hij een leeglopende strut , alweer! Gast 3, van die stealth 12 is Freerk. Is ook geen Vision. Gast 4, Jeroen heeft een Vision 16 2005. Onplofte LE op de kant.
|
|
|
e_surf
|
Gast 3 en Gast 4 zijn mij onbekend?
En idd, lesauto had leeglopende strut, maar is opgelost. En Porche heeft geen problemen.
|
|
|
leipert
Geen avatar
|
Materiaal komt niet uit de zelfde fabriek als North en Naish ( wegens capaciteit gebrek) waar door het in een andere fabriek gemaakt moet worden, kwaliteit van de Gaastra kites is zeker niet gelijk aan die van North etc.
|
|
|
pietje puk
Gast
|
Volgens mij spreek je jezelf tegen. Gast 1: Vaart met een Stealth 12. Nooit problemen gehad.
Gast 2: Vaart met een 16 en een 12 Vision. Nooit problemen gehad.
Gast 3: Vaart met een 16 en een 12 Vision. Nooit problemen gehad.
Ik zou daarom niet weten waarom er zo negatief wordt gedaan over de Gaastra kites. Worden de negatieve verhalen soms teveel naar voren gebracht en iets opgeblazen. Tuurlijk zijn er qua shape betere kites, maar vergeet niet dat je voor de helft van de prijs van een North of een Naish kite, een Gaastra kunt kopen. Ook de bar kost de helft. (E. 99,00)
Gast 3 en Gast 4 zijn mij onbekend?
En idd, lesauto had leeglopende strut, maar is opgelost. En Porche heeft geen problemen.
Gast 3 is die knotsgekke gast die veel te veel rondjes draait met zijn stealth 12 Gast 4 heeft een knal oranje 16 m2 Anyway, als basvr nu maar zijn vraag heeft beantwoord. Maakt mij niet uit of ie een Gaastra Vision uit 2005 aanschaft. Misschien heeft ie geluk dat zijn bladders ed niet ontploffen.
|
|
|
VincentC
|
Er staat GAASTRA op . . .
|
|
|