gaastra force of north toro

dirk
Gast
Augustus 22, 2006, 03:04:58
edit2Rapporteer  
hoi,
ik zit in twijfel....
heb nu 2 geurilla's 10 en 15 nog niet mee gevlogen
kan ze omruilen voor een kite met board want dat mis ik nog
ik vind tubes mooier maar ja kan maar 1 tube terugnemen en board
en dan is dat een 14 m moet keuze maken
mijn geurilla's houden en verder sparen voor boardje
de gaastra force met north defender board
of north toro met north defender board
of zijn deze kites niet zo goed trouwens uit 2004 zijn ze
ik weeg 75 kilo is 14 m dan goed met windkracht goede 3 tot 5?
veel vragen maar ja in iedergeval bedankt voor reactie
dirk
pietje puk
Gast
Antwoord #1 Augustus 22, 2006, 03:30:45
edit2Rapporteer  
Vraag 1, waarom wil je de geurilla's wegdoen, je hebt er nog niet eens mee gevlogen!

Opmerking 1: Het zal lastig worden om met 1 matras en 1 tubekite de ideale combinatie te vinden. Je krijgt dan volgens mij een gigantische overlap. Een 14 meter tube en een 10 meter geurilla overlappen elkaar.

Ik zou doorsparen voor een boardje, zonde om één van je geurilla's om te ruilen. En zo duur zijn die boardjes 2ehands of overjarig nu ook niet meer.
dirk
Gast
Antwoord #2 Augustus 22, 2006, 03:46:16
edit2Rapporteer  
het is meer zo ik zit vaak te kijken bij kitesurfen ik zie alleen maar tubes geen peter lynn
dus daarom de twijfel
ik moet ze alletwee wegdoen voor 1 tube met board
zijn de 2  tubekites nou goed dan is het een makkelijkere keuze of zijn ze minder dan hou ik mijn geurilla,s
pietje puk
Gast
Antwoord #3 Augustus 22, 2006, 03:54:25
edit2Rapporteer  
Zonde om van 2 guerlla's 1 tubekite terug te kopen. Ik zou het niet doen want met 2 guerilla's kun je altijd varen. Er zijn hier gasten die zweren bij matrassen. Gebruik anders even de zoekfunctie naar ervaringen met matrassen.

Als je ze toch inruilt voor een tube zou ik voor de North Toro gaan. Een 14 meter is goed voor windkracht 3 tot 5 met jou gewicht. Boardje zou ik echter niet boven de 140 nemen. 135 is beter en kun je toch lang
mee doorvaren.

Ik waarschuw je wel, zommige berichten/discussies moet je met een korreltje zout nemen.
Je het tube haters en matras haters, dus daar moet je ff overheen lezen.
VincentC

Antwoord #4 Augustus 22, 2006, 03:58:10
edit2Rapporteer  
Het is wel zo dat foils en met name de wat oudere als Guerilla enzo een stuk minder low-end hebben dan tubes en pas met flink wat wind echt leuk worden. Maar test eerst eens of je het uberhaubt wat vind, de een kan niet zonder foil, terwijl er ook mensen zijn die ze liever doormidden zien,
Jorro

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 22, 2006, 04:49:30
edit2Rapporteer  
Citaat
het is meer zo ik zit vaak te kijken bij kitesurfen ik zie alleen maar tubes geen peter lynn
dus daarom de twijfel

Dat komt denk ik een beetje door het feit dat onbekend onbemind maakt. Als je de voordelen van een foil ten opzichte van een tube kunt waarderen, waarom zou je er dan niet mee varen.

verder zie je weleens een van die zelfbouwboardjes voor weinig aangeboden worden. Ik bedoel dan niet die dingen gemaakt uit een houten plank, maar zo eentje die met behulp van wat betere apparatuur is gemaakt. Misschien niet de topshit, maar goed genoeg om mee te leren en zeker niet duur...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.