Laat berichten zien
|
Pagina's: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 136
|
1976
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / ouwe-knarren weer?
|
Gepost op: November 22, 2008, 12:30:40
|
Ik vertrek wat laat, ben jarig vandaag (46), maar ik denk vandaag geen jonkies tegen te komen. Ja.., in mijn tijd vroeger.., toen ik 21 was, surfde ik wel met -4 graden tussen de ijsschotsen op het ijsselmeer, de hele dag. Moest van zeil verwisselen, maar dat lukte slecht; zat vastgevroren. En dat in mijn Gull-steamer. Nu heb ik een duikpak, maar dat ik wat later vertrek, heeft toch te maken met het feit dat het weinig waaide en zo.. (wegens een bepaalde tractatie van mijn vriendin  ).
|
|
|
1977
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: 20 concaaf strapless directional
|
Gepost op: November 22, 2008, 12:23:54
|
wauw! ziet er zeer netjes uit! en ik snap je verhaal ook nog! super!
Da je het snapt, zal wel liggen aan mijn verhaal, waarin niets wordt uitgelegd, inhoudsloos en kort is (kite-smiley). Snapte je zelfs, wat ik met vulva bedoelde (laatste foto)?
|
|
|
1978
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: 20 concaaf strapless directional
|
Gepost op: November 21, 2008, 20:09:09
|
Schrootjes zijn weer te herbruiken, epoxy hecht er niet op. Heb trouwens dus weer een verdikte laag bubbelepox op het keper gedaan, en daarna dus de schrootjes erop.
Morgen Vrouwenpolder, overmorgen Neeltje. Heb een 12 m Psycho 4 gekocht, 2de hands, vanwege duurzaamheid, gemak en Freestyle, maar zal dit weekend overbodig zijn. Dus dan met mijn NEW 11 en 9m. Nu heeft Flysurfer wel de depower v.e. bow; je kunt `m bij harde wind vol in de depowerzone oplaten, zonder dat je van je plaat wordt getrokken.
|
|
|
1980
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / 20 concaaf strapless directional, nog nog meer foto`s nu.
|
Gepost op: November 21, 2008, 20:02:43
|
Getest en goed.
0.46 bij 1.72 m, slechts 2,3 kg
Bouwwijze; je ziet de concaafjes, veroorzaakt door een breather van, let wel; plastic schrootjes. Om luchtinsluiting te voorkomen, heb ik de schrootjes bij de sluiting door geslepen. De bovenkant van de plank heb ik geen schrootjes; alleen maar boterhamfolie en daarover het vacuumfolie; anders zou de zijkant van de plank niet mooi worden, als ik nml. boven ook schrootjes zou toepassen. Er zijn aan de bovenkant dus wel wat luchtinsluitingen, maar dat is niet erg; de hele bovenkant is met suiker ruw gemaakt (strapless), dus zie je er niks van.
7 mm pvc schuim, 2 keer, maar de lagen zijn niet vast geepoxeerd; ik wilde nml. veel flex, zodat het board makkelijker over de choppy waves gaat. Er is dus folie tussen de 2 lagen gegaan, en ondanks de totale dikte van 14 mm, is het board nu zeer flexibel. Heb dus maar 10 cm scoop en o cm rocker toegepast.
Boven en onder 1 laag 160 gram keper, onder 2 banden van kevlar (7 cm breed). Boven en zijkant zijn wel geschuurd, onderkant niet, en toch super glad.
Doordat het board dun is, heb je veel controle; gisteren getest, en ik kon er al makkelijk mee door de wind gijpen.
Totale kosten board; 70 euro.
Vinnen dus ook zelf gemaakt, en er vast ingegoten. Heel veel keper dubbelvouwen en tussen 2 houtlagen leggen, en dan met de zaag de vinvorm eruit zagen. Slordig werken, want je hebt veel dunne en korte keper-vin-vormen nodig, omdat de vin bijv. in het midden dikker is, en daar dus meer keper moet komen. Is toch makkelijk. Elke 4 lagen afwisselen met epoxygieten tussen de lagen, en dan de andere vorm erop, met wat kit tegen lekken, en met een paar tangen vast zetten. Heb de keprlagen bovenop, zoals op de foto is te zien, als een vulva opzij geschoven, zodat er meer grip is bij het ingieten in het board.
De bubbeltjes bij de scoop v.h. board, zijn veroorzaakt door iets teveel vacuum; konden de schrootjes niet aan. Maar, zoals zo vaak, met zo`n slordigheidje, krijg je altijd weer wat moois, vind ik.
|
|
|
1981
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: [ACTIE]Help NKVer Idefixe de winter door! Teller:€479
|
Gepost op: November 09, 2008, 00:00:15
|
Vandaag bij Intersurf Sneek geweest; aardige lui en 35 euro in het Tom-fonds gedaan aldaar. Ik heb daar slechts 1 fin gekocht om later dit als vorm te gebruiken Ze hadden er ook maar 1; met brander week gemaakt plasticpistoollijm op de vin gieten, alufolie op de vin en gietsel doen, en de vin omdraaien, daarna de rest v.h. plastic erop gieten. Het folie zorgt ervoor, dat na het gieten, de vin in 2 is te delen, om zo makkelijk glasweefsel erin te kunnen leggen. Daarna afkitten en volgieten.
Board wordt dus een flexibele directional, 14 mm dik, zonder voetbanden en weinig scoop en rocker; voor weinig wind; 1.75 m bij 0.45 m.
Maar dat is btw; goede actie van Morres; ga nooit meer morren om die vent.
|
|
|
1982
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: pomp met zandfilter
|
Gepost op: Oktober 27, 2008, 19:13:37
|
Ben zelf nog kind, maar toch. Ook een idee; vaak heb je 2 kites op te pompen, op dagbasis. Als je lui wilt zijn; doe een slang van de volle naar de lege kite; scheelt pompen.
|
|
|
1984
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: pomp met zandfilter
|
Gepost op: Oktober 23, 2008, 18:14:07
|
Ik vind Flupke en Wimpie wel inventief. Panty kan best maar niet met zo`n groot gat. Zo`n groot gat is wel nodig voor mijn... Gek toch, dat al mijn uitvindingen verzanden in.. Voor mijn kinderen heb ik ooit een voorlader gemaakt, op een door brommermotor aangedreven skelter, een een pomp v.d. voorwielbekrachtiging van een auto. Deze pompte dan water in de 3 kitepompen voor de voorlader. Kan Flupke dus niet tegenop  .
|
|
|
1989
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / pomp met zandfilter
|
Gepost op: Oktober 21, 2008, 17:49:07
|
In de catergorie ` meer zinloos voor elk', nog iets waarover ik geen patent durf aan te vragen  . Wel is het zo, dat je nu bijna geen zand meer in je kite pompt. Want meestal ligt de pomp met de open inlaat zichtzelf vol te laten blazen met zand, door de wind. Dit komt dan dus in de pomp, en dan pomt de pomp zwaarder en slijt meer. Bovendien komt het zand in de kite, en dit is DE lekaageveroorzaker van de kite. Zand kan nml. erg scherp zijn, en omdat de binnenband meestal slechts 0,06 mm is (NEW 0.09mm), behoeft de tube maar te knikken, met wat zand op die plek ertussen, en de kite is lek. De pomp pomt niet zwaarder. Is gemaakt van een schuursponsje; knip zo`n spons vierkant, dan hoeken eraf; zet het voor de inlaatopening, met de ruwe kant naar buiten (dit neemt minder zand op), en omwikkel het met powertape. Echt, heb ik ook!
|
|
|
1991
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Wimt board les 1
|
Gepost op: Oktober 21, 2008, 17:33:11
|
De rail is hier bij dit bredere board, 45 i.p.v. 40 cm breed, wat hoger gemaakt. Eerst was de rail 3 mm, maar bij een breder board heb je grotere vinnen, of diepere rails nodig. Ik vond de grip aanvankelijk veel te gering, waardoor het inzetbereik van het board tegenviel. Ik ben ook best wel veel grip gewend, want bijna al mijn boards hebben meer dan 1, soms zelfs 2 cm concaaf. Dus heb ik bovenop die 3 mm, 2 cm breed, nog 4 mm bij 1,5cm breed geplakt, en daarbovenop zie je nog 1 mm extra. Dat is weer een wasvrij gemaakt (met thinner) stuurlijn; is sterker dan glas, meer hoogte en makkelijk aan te brengen en weegt niets. Opmerkelijk is dat de tip-flex enorm verminderde; van 15 cm, naar 11 cm, ondanks dat de strip maar 1,5cm breed is. Maar dikte is erg bepalend. Ik wilde ook wat minder flex, nu is de pop veel beter. Misschien wil ik de flex achteraf toch nog vergroten, en dat kan makkelijk door in mijn later aangebrachte gebleekte ster te slijpen  zie foto 2 . De grip is enorm; ik heb nog zo`n 17m Speed 1 van Flysurfer; dat type met weinig depower. De kite is echt altijd af te remmen; hoe harder ik het board wegdruk, des temeer ie zich vastbijt. Toch loopt het board niet op rails; het gevoel is anders. Dat gevoel kun je wel hebben bij een board met te grote vinnen, maar daarvoor is hier duidelijk niet gekozen. De rails lopen daarom ook door over het middengedeelte van het board, i.t.t. de Trax. Switchen gaat dus toch makkelijk. Mijn doel was om te kijken of ik de 40 cm board kon laten vervangen, probleemloos, door een 45 cm board, en dat is volgens mij gelukt. Omdat is een C-kite heb, met een slechte low-end, is dit voor mij een oplossing. Ik heb nog getwijfeld, waar de rails te plaatsen. Aan de zijkant geeft teveel belasting om te kunnen kanten. Tussen 2 channels in; heb ik maar niet gedaan, want ik wilde de flex ook wat verminderen; dus meer naar het midden. Ik heb de 4 mm rails 5 mm smaller gemaakt dan de onderliggende 3 mm rails, zodat er een verloop is, zodat de rails bij insturen, niet overtrokken raken, en dus niet een `happerig' gedrag vertonen. Bovendien zitten de vins hoger, waardoor zij meer kunnen meeflexen, zeker omdat de basis waarop de rails rusten, een tipdikte heeft van 2 mm over 15 cm lengte. Dit meeflexen geeft een meer `rechtopstand' van de vin, waardoor ie efficienter werkt.
|
|
|
1993
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Wimt board les 1
|
Gepost op: Oktober 07, 2008, 18:46:26
|
zo toppie uitleg  respect toch sta ik liever op het water  Andre, lijd jij ook aan de afwijking inversie (omkering); je zegt dat de uitleg top is; is me nog nooit overkomen. Dus je bedoelt; de uitleg is dermate duidelijk, dat je nu meteen in de schuur ook dit board in anderhalve dag maakt? Dit bedoel ik niet negatief Andre; ik zou je zelfs reanimeren als de situatie daartoe neigt; zo`n persoon moet je in stand houden.
|
|
|
1996
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: getrapte depower, weer verbeterde versie, met meer foto`s.
|
Gepost op: Oktober 07, 2008, 18:11:50
|
.....brak dit touwtje, en kwamen mijn draden bij een aardige, en daarna ook nog steeds aardige Duitser, in zijn lijnen.
Als jij je kite in mijn lijnen vliegt, zou ik niet vriendelijk zijn. Vlieg jij je kite in mijn lijnen omdat die "creatief met kurk rommel" niet werkt, dan zou ik ziedend worden. Je brengt niet aleen jezelf in gevaar, maar ook de mede kiters om je heen Ja Spoetnik, ik heb wel altijd naar mijn moeder geluisterd; `Blijf met je TENGELS van die verrekte drugs af'. En nu zie je ze dus vliegen; dat heb je ervan, komt nooit meer goed.
|
|
|
1997
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: getrapte depower, weer verbeterde versie, met meer foto`s.
|
Gepost op: Oktober 07, 2008, 18:05:22
|
Dus eerst de moeite nemen Remco, wat hiet wordt uitgelegd. misschien dat dat juist het probleem is.. maakt niet uit hoe je het uitlegt, hoeveel foto's jij ervan maakt en hoeveel beelden jij ervan schiet want niemand (op el rudo na) snapt jou taal.. Misschien een keer een cursus communicatiekunde o.i.d.? God deelt niet aan iedereen evenveel uit. Aan mij heeft ie, zo voelt het nu dankzij jullie, erg veel vernuft uitgedeeld (jullie zullen het `nerd' noemen). En aan jullie, aan Spoon in ieder geval, heeft ie dyslexie uitgedeeld, kunnen zelfs geen foto`s lezen, dus zelfs blindheid. En dan ook nog een portie leeghoofdigheid, gewoon `sewen' die man daarboven. Lezen vraagt natuurlijk wat voorbereiding. Dus vergeet effe dat je ADHD hebt (effe ritolienen), laat je Red Bull uitwerken, trek je spuit uit je arm, en blaas het poeder uit je neus. Ga dan een half uur mediteren, en daarna gaat er een wereld voor je open.
|
|
|
1999
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Wimt board les 1
|
Gepost op: Oktober 07, 2008, 17:42:12
|
De F-one footpads heb ik aangepast, i.v.m. uitsloffen, en dat gaat nu goed. Maar, ik had nog wat pads nodig, en deze van Intersport in Sneek (aardige lui) hebben een krokodillenbijt; blijven erg goed zitten; Crazy Fly; 50 euro, opschroefbaar ook.
|
|
|
|