3803
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 09, 2013, 20:09:07
|
Dit juist allemaal om te voorkomen dat je teveel op je lijnen moeten letten wat betreft slijtage plus dat ik nu een bar 100% naar mijn eigen wensen kan samenstellen.
Voor zwaardere riders zou er eigenlijk verstevigd materiaal uit moeten komen en dan niet alleen de lijnen maar ook kite, bridles etc etc.
Maar goed nieuws, ik ben bezig om mijn diensten op een professionele manier aan alle kiters aan te bieden die niet tevreden zijn met het standaard materiaal!
|
|
|
3804
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 09, 2013, 15:50:16
|
Perslucht PU-slangen zijn van dezelfde kwaliteit/hardheid als die ze om de chickenloops en depowerkoorden gebruiken.
Aquarium luchtslangen of voedselslangen zijn veel te zacht en slijten binnen de kortste keren kapot.
-------------
Zo, de chickenloop is af. Zie hier de fotoreportage incl comments in de bestandsnamen:
|
|
|
3807
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: NKV initieert "opfrisdagen"
|
Gepost op: Maart 09, 2013, 11:01:40
|
Goed bezig NKV!
Alleen zie zie ik Harry in het lijstje staan, welke afspraken zijn er met hem gemaakt of heeft hij onder ede gezworen zijn lesprogramma te verbeteren? Er staat namelijk nog steeds "100% vaargarantie" groot op zijn voorpagina.
|
|
|
3808
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 09, 2013, 00:04:19
|
Zelfde barretje, dus 1,5 jaar. Op het depowerkoord en 5fth na die tussentijds n keer vervangen zijn.
Dus ook echt 1,5 jaar fulltime met 1 en dezelfde bar gevaren op alle kites.
|
|
|
3810
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 08, 2013, 23:01:53
|
Goeie tip Rudo, al denk ik dat de spanning op t depowerkoord hem ook wel recht zal trekken. Om weer verder ontopic ta gaan hier een fotoreportage van het demonteren van mijn chickenloop en het zichtbaar maken van de onzichtbare slijtageplekken. Nu alles weer opbouwen met Infexion-oranje 
|
|
|
3814
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 07, 2013, 23:15:49
|
Daarom moet je kaarsvet ook smelten in een pannetje kokend water, dan komt het nooit boven de 100gr en is er dus niks aan de hand. Toch maar een pic vd het opengewerkte donorbroertje vd cam gemaakt die ik gebruikt heb om t kapotte scherm te vervangen die in de wasmachine kapot gegaan was. Na het openwerken zag ik dat de lens zit erop geschroefd zat zodat ik nu bizar dichtbij kan scherpstellen 
|
|
|
3815
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 07, 2013, 22:46:04
|
Gesmolten waxinelichtjes  Alleen kon ik deze lijnen pas waxen nadat ze licht beginnen te rafelen omdat er van de fabriek uit al zo'n dikke laag wax op zit dat het kaarsvet er bij nieuwe lijnen niet in kan trekken.
|
|
|
3816
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket Bar
|
Gepost op: Maart 07, 2013, 22:17:14
|
Puur om de sleeve zo geleidelijk mogelijk in de kitelijn over te laten gaan om zo het knikken van de kitelijn tegen te gaan.
Daar waar een kitelijn knikt buigt het de volgende keer weer en met afrollen/wapperen blijft hij vervolgens op dat punt knikken waarna de lijn dikker wordt en er op die plek vezels gaan breken en uiteindelijk de lijn dus vlak achter je sleeve afbreekt. Dit is bij mij het enige punt waar de lijnen slijten (waar de stuurlijnen kruisen staat alles strak in de wax).
Bij mn huidige sleeves knikken ze alleen nog maar op t punt waar de inwendige .5mm nylon visdraad overgaat in de gewone kitelijn. Nu heb ik de volgende overgangen: Sleeve > halve sleeve > splice > nylon core > kale lijn en op die laatste overgang knikt en slijt het nog maar heel langzaam.
Dit is een closeup van de knik in een stuurlijn vlak na de nylon core en 1,5 jaar misbruik vergeleken met een normaal en gewaxed stuk van diezelfde stuurlijn:
|
|
|
3817
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket
|
Gepost op: Maart 07, 2013, 21:26:15
|
Zo, even aan mijn dood verklaarde cam gesleuteld die uitelkaar lag, beetje aan de afstelling vd micro-lens zitten en voila, scherpe foto's van dichtbij (jammer dat ik geen fofo's vd cam zelf kan maken, haha)
Dit is dus een sleeve die ik er al meer dan 150 sessies/1,5 jaar op heb zitten:
|
|
|
3818
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket
|
Gepost op: Maart 07, 2013, 20:14:41
|
Wat is er geen safety een een Naish chickenloop + 5fth?
Moet echt snel n cam hebben die van detailfoto's kan maken, alles uitleggen schiet niet echt op.
|
|
|
3820
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket
|
Gepost op: Maart 07, 2013, 19:23:39
|
... blijven je lijnen niet aan hangen,
mooi afschuinen, krimpkousje erover aan het uiteinde en dan naaien... Kan ook met de hand hoor, maar de machine is mooier en sneller. Wat je zegt Peer, kwestie van goede afstelling Probleem daarmee is dat je lijn direct na de krimpkous gaat kinken en dus ook vroegtijdig zal breken op dat punt, je wilt een zo geleidelijk mogelijke overgang hebben tussen je sleeve en de kitelijn zodat deze zo lang mogelijk heel blijft, zeker te sleeves aan t eind van je stuurlijnen hebben het zwaar te verduren tijdens het klapperen vd tips op het strand. Ringen en schijthandles doe ik niet niet, er moet zo min mogelijk rommel op komen!
|
|
|
3823
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Bouwpakket
|
Gepost op: Maart 06, 2013, 23:01:15
|
Goeie sleeve kinkt niet en blijven je lijnen niet aan hangen, als ik weer eens een goeie cam heb zal ik eens een voorbeeldfoto schieten maar ik doe het via een splice/sleeve combo.
|
|
|
|