Kiters uit Rotterdam , meld je!

Leon aero2
Gast
Antwoord #2300 Februari 22, 2008, 23:50:08
edit2Rapporteer  
Ha Le@n, ik zag je nog beulen vanaf het strand, ik moet zeggen dat De Leidsche Reusch 'm goed rosde, hij ragde jou telkens voor bij... Ik zag je wel achter elkaar big airs boeken, zag er super uit! mtr of 8?

Soms moet je die Leidsche Reusch een beetje de indruk geven dat ie nog beetje mee kan komen haha

Dit stuk mag ie dan ook zeker niet lezen...

Hij ging ook echt snel gewoon, stond er ook van te kijken! Ik probeerde er nog van alles bij te bedenken iedere keer dat ie me voorbij voer! Dingen zoals:  Dat is niet Mick!
Maar op gegeven moment stonden we nog maar met zijn tweeën op het water, en toen kon ik er dus niet meer onderuit!

Ben er toen maar meteen ook mee gestopt!  schater
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #2301 Februari 23, 2008, 00:29:26
edit2Rapporteer  
hehe, morgen word coooooooooool:) wie zijn er allemaal? Joepie
YouriB

Berichten: 83
Antwoord #2302 Februari 23, 2008, 01:27:36
edit2Rapporteer  
Represent!!! rond uurtje of 12 a 1
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #2303 Februari 23, 2008, 02:08:45
edit2Rapporteer  
@ Youri waar? ik ongeveer 11 uur op playa de foot
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2304 Februari 23, 2008, 03:03:44
edit2Rapporteer  
Ik ben er ook, met nog meer nieuw materiaal.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2305 Februari 23, 2008, 03:06:39
edit2Rapporteer  
ja joh, heb je nog credits? mooi man!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2306 Februari 23, 2008, 03:13:00
edit2Rapporteer  





Wel super vervelend allemaal zeg, was toch wel behoorlijke pechdag voor je.


niet voor mij, was : Michiel Bandit",waar het fout ging, ik voer met de BOW blauw/zwart  O,Rodeo
gast heeft pech met spul, verdient 'ie niet.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2307 Februari 23, 2008, 03:35:43
edit2Rapporteer  
En hier het verhaal wat er vandaag allemaal gebeurd is:

Ik kite al zes jaar, en heb een aantal bange momenten meegemaakt in die tijd, zoals de meesten van ons wel. Zeker met de old-school C-shapes. Mijn grootste angst is in harde wind aan een kite hangen die onbestuurbaar is, waarvan de safety niet meer werkt, en die niet meer wil depoweren. En dan nog op land afstevenen...

Sinds vandaag is dat niet meer mijn grootste angst, maar de harde realiteit  Angry


Samen met Rudo naar het autostrand getogen. Ron Rodeo was al hard aan het beulen met zijn 9.5m2
ff windmetertje in de lucht, gem. 25kn, met vlagen van 30+ Stevige wind dus, maar niet teveel voor mijn 9m2

Omdat het nogal hard waaide heb ik eerst mijn depowerstrap flink ingetrokken. Voorzichtig een rakje gevaren, ff een sprongetje. Dat ging lekker en anderhalve minuut later op het volgende rakje depowerstrap verder open, dikke power in de kite. Ik maak me klaar om te springen, en kom los van het water....beng!



Allebei mijn voorlijnen braken, midden in een sprong. In de lucht powerde de kite gigantisch waardoor mijn spreaderbar gewoon doormidden ging zoals op de foto. Ik hing op een meter of 2/3 hoog.

Vervolgens kwam ik zeer hard in het water terecht. De kite die nog met beide stuurlijnen vast zat trok behoorlijk. Hoewel totaal zinloos heb ik uit een reflex mijn safety getrokken. Hierdoor brak direct de safety lijn ook nog eens. Gelukkig zonk de kites door de winddruk met de TE naar beneden, waardoor ik de bar weer zwemmend kon bereiken. De kite bleef echter maar trekken en trekken, en ja hoor, daar was de oever al in zicht.

Inmiddels was bij Rudo de stop uit zijn kite gevlogen, dus die zat zelf ook aardig in de problemen.
En daar was godzijdank Ron, die ondanks zijn geringere ervaring een staaltje super kitecontrole liet zien. Hij probeerde mijn kite vanachter te pakken, maar op dat moment klapte de kite open, over hem en zijn lijnen heen. Direct stuurde hij zijn kite naar beneden zodat hij heel snel weg kwam van de kite.

Inmiddels was de kite al op land aangekomen, en ik heb al die tijd met mijn handen aan de chickenloop achter de kite gehangen. In het ondiepe bleef de kite hangen, weer TE onder water door de winddruk. Ron is er direct op af gegaan, en heeft de kite stevig beetgepakt. Mijn bizarre (Ron loser) Rodeo rit was ten einde!


Hier wil ik Ron nogmaals bedanken voor zijn kordate hulp!  ThumpsUp
Ik ben je erg dankbaar voor je snelle reactie. Op het moment dat hij voor de tweede keer de kite pakte was ik al aan het aftellen om de kite maar geheel los te laten voor mijn eigen veiligheid.


Laat dit nogmaals een duidelijke les zijn, op je materiaal kun je nooit 100% vertrouwen, en daarom moet je vooral in harde wind nooit alleen het water opgaan!

De spreaderbar heb ik bij het op het water klappen in mijn buik gehad, en dat voel ik goed. Vooral als ik lach  Grin
Iets wat mij behoorlijk vergaan was na 1,5 min. kiten en weet ik hoe lang spartelen in het water.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2308 Februari 23, 2008, 03:42:28
edit2Rapporteer  
Vergeet het schelden niet, ik hoorde je 150 meter tegen de wind in nog! Ik zal je maar niet aan het lachen maken maat. Maar je was goed gefokt toen we eenmaal op de kant stonden, maar goed dat er geen medewerkers van Fone en Dakine in de buurt waren (of juist jammer).
Maar je gaat morgen weer begrijp ik, heb je al wat kunnen regelen, of zien we dat straks bij PRdV?
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #2309 Februari 23, 2008, 03:56:04
edit2Rapporteer  
zo... heftig.... nee dat wil je niet mee maken

toch raar dat bij het breken van de voorlijnen de kite nog zoveel kracht kon ontwikkelen,
je had oko geen OSH aan je bar zitten? dan had je die eventueel nog kunnen pakken
maar of dat echt had gewerkt is ook nog de vraag.

dat is het mooie aan een 5e lijn als die ver genoeg is binne gehaald is het zo goed als onmogelijk
dat de kite nog hard gaat trekken.

igg top dat je goed geholpen bent en er niks ergs gebeurt is  ThumpsUp

waar zijn je lijnen gebroken ? 

morge hoop ik een wat prettiger ervaring over te houden aan het dagje autostrand Grin
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #2310 Februari 23, 2008, 03:57:25
edit2Rapporteer  
damn Michiel wat een verhaal zeg... ThumpDown sterkte ermee, gelukkig heb ik nog nooit zoiets gehad!

tot morgen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2311 Februari 23, 2008, 03:58:40
edit2Rapporteer  
Vergeet het schelden niet, ik hoorde je 150 meter tegen de wind in nog! Ik zal je maar niet aan het lachen maken maat. Maar je was goed gefokt toen we eenmaal op de kant stonden, maar goed dat er geen medewerkers van Fone en Dakine in de buurt waren (of juist jammer).
Maar je gaat morgen weer begrijp ik, heb je al wat kunnen regelen, of zien we dat straks bij PRdV?

Ja, ik was goed pissig. Zit een hele week te wachten op dikke wind & een moment om mijn spiksplinternieuwe kite uit te proberen, en dan gebeurd dit!  Angry

Ik hoop dat het morgen hard genoeg waait voor de 9m2, en of mijn buik het toelaat. Ik voel het goed op dit moment.

Over DaKine niets dan goed.  ThumpsUp
Die spreaderbar was al dik 3 jaar oud, en zeer veel gebruikt. Overigens is het zeer moeilijk om die knik er uit te buigen, zo groot was de klap. Was ook de allereerste bij Siem die ooit terug is gekomen met een DaKine spreaderbar boomerang style!

En ja, er is wat voor me geregeld.  ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2312 Februari 23, 2008, 04:03:46
edit2Rapporteer  
Die knik er ui tbuigen heeft geen zin, die plek heeft minder dan de helft van de sterkte dus dat wordt geheid breken. inox houdt niet van buigen... fatigue jeweettog
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2313 Februari 23, 2008, 04:06:03
edit2Rapporteer  
toch raar dat bij het breken van de voorlijnen de kite nog zoveel kracht kon ontwikkelen,
je had oko geen OSH aan je bar zitten? dan had je die eventueel nog kunnen pakken
maar of dat echt had gewerkt is ook nog de vraag.

Ik zou je eerlijk vertellen dat ik dat niet weet of dat op die bar zit. Er zitten wel verstellers op de stuurlijnen, maar of die lusjes ook dienen als OSH. Zal er morgen eens goed naar kijken.

dat is het mooie aan een 5e lijn als die ver genoeg is binne gehaald is het zo goed als onmogelijk

Tja, ik was na drie jaar gevaren te hebben met 5th overgestapt op het herstartgemak van 4 lijns  Lips Sealed
Overigens had maar een stuurlijn gebroken, dan had het safety nog wel gefunctioneerd. En ook heb ik het eens gezien dat een 5th gebroken was...

dat de kite nog hard gaat trekken.

Ja, dat verbaasde mij ook behoorlijk, had ik ook niet verwacht.

Morgen zal het niet zo hard waaien, 7 Bfrt blijft hoe dan ook extra oppassen!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #2314 Februari 23, 2008, 04:17:39
edit2Rapporteer  
Laat ik jullie alleen maken jullie er weer een potje van. Tongue

Wat een pech vandaag, gelukkig hebben jullie niks.

Morgen en heel volgende week herkansing Wink

Bandiet  was het zo iets
http://nl.youtube.com/watch?v=y013Fq_CPWE
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2315 Februari 23, 2008, 04:39:59
edit2Rapporteer  
Die knik er uit buigen heeft geen zin, die plek heeft minder dan de helft van de sterkte dus dat wordt geheid breken. inox houdt niet van buigen... fatigue jeweettog

Was maar om aan te geven hoeveel kracht er tijdens de knal op heeft gestaan  Lips Sealed

Overigens is het redelijk dikwandig. Maar zodra er al een knik zit in je spreaker, ook al is hij nog zo klein, direct vervangen! Zijn vrij prijzig overigens  Embarrassed
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2316 Februari 23, 2008, 04:41:38
edit2Rapporteer  
Bandiet  was het zo iets?

Niet zo hoog, maar zo voelde ik me wel!  Tongue
YouriB

Berichten: 83
Antwoord #2317 Februari 23, 2008, 04:55:08
edit2Rapporteer  
Ik ben er ongeveer rond uurtje of 1 als er wind komt:D

Groeten

@ Youri waar? ik ongeveer 11 uur op playa de foot
Jay

Geen avatar

Berichten: 236
Antwoord #2318 Februari 23, 2008, 05:40:08
edit2Rapporteer  
He Michiel, wat een heftig verhaal! Ik ben vandaag op de Br. Dam gaan kiten, en weet hoe hard het waaide. Je hebt een goeie engelbewaarder, ik ook ga ik maar van uit. Morgen wederom met wat minder wind. Gegroet!! Grin
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2319 Februari 23, 2008, 05:49:22
edit2Rapporteer  
Who! Echt een worst nightmare (een nare droom over worsten), blij dat het nog zo is afgelopen!

Maaruh...hoe oud was dan je bar? of je lijnen? Kan toch niet zomaar breken zou je zeggen!?

Len10 heeft op dat filmpje ook mazzel dat het water daar diep genoeg was hoor...dan breek je echt je benen..

Enfin...keep it safe en veel plezier morgen...ik ben er helaas niet bij...

Voel nog van donderdag dat ik tenminste weer goed aan het oefenen ben geweest...heerlijk die spierpijn in je buik en tussen je ribben..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2320 Februari 23, 2008, 06:21:57
edit2Rapporteer  
Zo heftig verhaal Michiel gelukkig is het goed afgelopen!
Dat is niet niks zoiets.

Maarja ik ben moggel @ de Brouwersdam te vinden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2321 Februari 23, 2008, 06:27:55
edit2Rapporteer  
He Michiel, wat een heftig verhaal! Ik ben vandaag op de Br. Dam gaan kiten, en weet hoe hard het waaide. Je hebt een goeie engelbewaarder, ik ook ga ik maar van uit. Morgen wederom met wat minder wind. Gegroet!! Grin

He, naamgenoot! Het was idd. hard, maar binnen de grenzen van mijn kitemaat/gewicht. Idd. een engelenbewaarder, het water was gelukkig diep genoeg waar het gebeurde.

Maaruh...hoe oud was dan je bar? of je lijnen? Kan toch niet zomaar breken zou je zeggen!?

Dat is precies wat er door mijn hoofd spookt toen ik weer was bijgekomen van de schrik. Dit zal worden uitgezocht heb ik me laten vertellen.

Morgen ga ik toch naar het playa, vandaag echt niet kunnen varen, morgen nieuwe spullen halen en gaan!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2322 Februari 23, 2008, 06:31:22
edit2Rapporteer  
Zaterdag 23 februari Slufter/Autostrand

Bewolkt, af en toe zon, 10 graden C
ZW 18kn vanaf 12:00 uur.

Laag water 12:15 uur
Hoog water 16:15 uur
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #2323 Februari 23, 2008, 07:15:00
edit2Rapporteer  
Heftig allemaal mannen!!
Toch maar goed dat ik donderdag nog wel ben gegaan dan...vlagen van 35+..niet niks met een 9....Donderdag was perfect!
Veel geluk gehad Michiel!!...Maar je had een goede beschermengel las ik al wel Wink

@Poor...ik heb je gezien man donderdag!! je was met de rode waroo niet??
@Rudo: Okee...dat had ik dan niet gezien..maar de fotos waren oke dus?!
@The O: Nog fotos geschoten vandaag???
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2324 Februari 23, 2008, 15:22:53
edit2Rapporteer  
Gasten veel plezier vandaag.
Ik ga ff een paar dagen naar Parijs met gezin.
even in Disneyland in een paar 8-baantjes hakken en beulen.. YeSS
Ben woensdag weer van de partij Joepie

@Michiel, we maken allemaal weleens k*t dingen mee in het leven maar jij heb net de pech dat het bij het kiten gebeurt! en dan gun je niemand. al met al is alles goed gekomen.
Hou je taai hé! ThumpsUp


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.