Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Check de grafiek! Wat een aan buien onderhevige wind zeg! Ben blij dat ik nog thuis ben. Nu schijnt de zon. Als dat zo blijft ga ik zo nog ff naar de zm.
Hij is wel erg wisselvallig, hoelang is het voor jou rijden?
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Dat is dus meer als een 1 uur korter. Dan kan je het gokje wel wagen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Op Ijmuiden is het nu prima, HvH zakt weer in. Wellicht vanmiddag ff kijken voor een skimsessie als het wat stabieler gaat worden. Voor nu zit ik prima binnen. De bomen hier voor de deur staan stil, op het meer geen rimpel. Heel maf...
|
|
|
Snackyman
Logs: 0 | 6 uur
|
Rare wind zeg op dit moment. Actuelewaterdata geeft aan dat er op sommige plekken veel meer wind is dan de voorspellingen aangeven. Daarnaast is de wind super vlagerig.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Is niks raar aan de wind, er zijn gewoon buien zoals afgelopen week. Dan flippert de wind constant tussen 10kn en 22kn in als er 16 voorspelt zijn en dat kan redelijk vervelend varen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
En afnemend in de voorspellingen. Ga sowieso straks ff op het strand kijken met mijn kleine. Als de wind aanhoudt gaat de 12m mee
Op het meestal slecht bedeelde Scheveningen staat genoeg wind. Er wordt daar aardig gevaren. Golven zijn ook behoorlijk hoog.
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zoals het er nu uitziet gaat de turbine aan naar dik 35kn+ met vlagen ruim over de 40kn.
Zou mooi zijn als dit waarheid wordt voor de stormkiters onder ons, maar dit is teveel wind voor de gemiddelde kiter met een 7m als kleinste kite!
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Tja en ik zit dan weer op school, hoop dat het over waait naar dinsdag.
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Nou, ik stond met Dutchy112 om 8 uur te pompen en lekker gevaren tot 11 uur. Slufter 2e trap, was lekker sideshore.
|
|
|
|
Snackyman
Logs: 0 | 6 uur
|
Nou, ik stond met Dutchy112 om 8 uur te pompen en lekker gevaren tot 11 uur. Slufter 2e trap, was lekker sideshore.
Welke maat?
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Hmmm....maandag gaat wel weer heftig worden. gaat nu al weer ri. 40 knoop en er boven.. voorspellingen maar per halve dag bekijken lijkt het zo. het vliegt alle kanten op.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Wat een bizarre wind! Begon mijn sessie op zee die hardstikke ruig was. Wat een bakken en wat een klotsbak af en toe. En dan met 12kn upwind zien te komen. Ging net. Was net lekker aan het cruisen over de golven toen er een relatief onschuldig, lichtgrijs wolkje aan kwam drijven waar wat motregen uitviel. Op dat moment werd ik gewoon van het water getilt meters de lucht in!!! WTF? Moest ruim 30cm depowerlijn intrekken om weer mijn rail te kunnen houden. De vlagen waren zo hard (25kn naar wat bleek, beetje de max. voor mijn 12m op 28m lijnen) dat ik een aantal keren heb gedacht: "nu ga ik de QR trekken". Gelukig niet nodig geweest, en de wind nam ietsje af. Paar flinke big-airs kunnen boeken en nog wat kunnen spelen in de golven...totdat de wind abrupt wegviel. De rook van de Eon centrale op de Slufter stond recht omhoog! Dat werd zwemmen Op het strand nam de wind weer een beetje toe na een half uur. Vond het genoeg en ben maar gegaan. Nooit gedacht dat ik op een dag als deze met NNW wind zoiets mee zou maken. Er linke wind!
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Rare wind zeg op dit moment. Actuelewaterdata geeft aan dat er op sommige plekken veel meer wind is dan de voorspellingen aangeven. Daarnaast is de wind super vlagerig. Nou, ik stond met Dutchy112 om 8 uur te pompen en lekker gevaren tot 11 uur. Slufter 2e trap, was lekker sideshore.
Welke maat? Ik 9m. Dutchy C4 13m. ik nog even met 14m. Toen was het op.
|
|
|
Dutchy112
Logs: 0 | 1669 uur
|
Rare wind zeg op dit moment. Actuelewaterdata geeft aan dat er op sommige plekken veel meer wind is dan de voorspellingen aangeven. Daarnaast is de wind super vlagerig. Nou, ik stond met Dutchy112 om 8 uur te pompen en lekker gevaren tot 11 uur. Slufter 2e trap, was lekker sideshore.
Welke maat? Ik 9m. Dutchy C4 13m. ik nog even met 14m. Toen was het op. Correctie, 7:30 stond je te pompen... Was zeker lekker.. Wel f***ing koud vanochtend!!!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
als het morgen niet teveel regent misschien even Oostvoornse meer vanaf een uur of 3?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Mits ik er kan komen (A13 is wat aan de hand begreep ik) hou ik me aanbevolen Ron!
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Zoals het er nu uitziet gaat de turbine aan naar dik 35kn+ met vlagen ruim over de 40kn.
Zou mooi zijn als dit waarheid wordt voor de stormkiters onder ons, maar dit is teveel wind voor de gemiddelde kiter met een 7m als kleinste kite!
Cameratje staat al op te laden, houden we ff contact?
|
|
|
saiko
Geen avatar
|
Is het Oostvoornse meer wat voor een beginner met de voorspelde windrichting?
|
|
|
|
saiko
Geen avatar
|
Oké bedankt dat wordt hem dus niet. Is er een andere plek in de buurt waar ik morgen kan Kiten?
|
|
|
|