Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2 3
|
4
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: bandit(3) 2010
|
Gepost op: December 02, 2009, 10:46:13
|
@Dapiedro : Ik zou hem 2 knoopjes verstellen dan is je min punt tav '' minder direct gevoel dan de DOS'' verdwenen
Ik zou de stuurlijnen niet korter maken (maar misschien leveren ze andere lijnlengtes op verschillende kites?), want dan gaat hij achteruit vliegen als je hem uithaakt. Hij doet niet bij de standaardinstelling. Stuurlijnen inkorten betekent dus oversheeting (en dat is sowieso niet goed). Je moet de kite gewoon iets meer bewegen en meer op snelheid varen. Het is dan juist lekker dat je de bar tegen de chickenloop kan varen.
Bij golfrijden gebruik je de depowerruimte om hem te stallen (of bij onverwachte vlagen)
Daar zit ook wel wat in denk ik, bij uithaken is de standaardinstelling perfect. Ik ga eerst eens 1 knoop proberen en kijken wat het effect is.
|
|
|
5
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: bandit(3) 2010
|
Gepost op: November 30, 2009, 16:25:20
|
Ik heb de Bandit III 11m nu 3 keer gevaren, zowel in de low end als in de high end.
(+) en (-) punten die mij persoonlijk het meest opvallen vergeleken met de DOS (tot nu toe):
(+) stabieler met weinig wind. De DOS wil nog wel eens voorover duikelen met de TRES nog niet gehad (+) Niet meer nodig om te depoweren op de strap bij uithaken. Dit was bij de DOS nodig om backstallen te voorkomen (+) Langer te houden bij meer wind dan de DOS (+) Kite vliegt meer aan de rand van het windvenster waardoor hij beter volgens mij iets makkelijker hoogte loopt. (-) Minder Low end dan de DOS, ik denk dat de 11 TRES evenveel kracht oplevert als de 10 DOS. Dit komt volgens mij doordat hij meer naar de rand vliegt. (-) Minder explosieve lift, De DOS geeft meet het gevoel dat je de lucht in geschoten wordt. (voor beginners kan dit juist een +punt zijn) (-) Wat minder 'direct' gevoel dan de DOS
Ik heb geen instellingen veranderd, maar ga de volgende keer de stuurlijnen 1 knoopje strakker zetten om te testen of dit een directer gevoel geeft
|
|
|
6
|
Algemeen / Gevonden / Vermist / Gestolen / Golfsurfboard JC 6'10 verloren 14 nov Wijk aan Zee
|
Gepost op: November 14, 2009, 21:06:27
|
Board kwijt geraakt: Wijk aan Zee (bunker) Merk/ Type: JC 6'10" custom Kleur: wit met blauwe pads opvallend: blauwe "Australia" sticker op de neus Door de stroming vermoed ik dat het board een stuk noordelijker is aangespoeld, bijv. Castricum / Egmond / Bergen Normaal vaar ik altijd met leash, dus mijn nummer staat er niet op... DOM Beloning voor de vinder! Tel: 0615223755
|
|
|
11
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: bandit dos 10 of 12 m2
|
Gepost op: Oktober 15, 2008, 22:07:06
|
Vandaag voor het eerst met de DOS 10 gevaren, ging eerst nog niet zo super, maar na de stuurlijnen korter te hebben gezet, ging het super. De 10 heeft echt veel power! Heb de low end nog niet kunnen testen, maar voor mijn 78 kg is 7m en 10m een goede combo, persoonlijk zou ik geen 12 er boven hoeven
|
|
|
13
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Test revieuw Bandit Dos plus zelf testen.
|
Gepost op: September 06, 2008, 21:39:38
|
Yo Klaas,
Ben het na het testen vandaag bijna helemaal eens met je verslag! (aan uit op de vorige Bandit viel bij mij mee) Was alleen niet echt high end testen vandaag... Wat ik nog toe kan voegen is dat loopen met de kite ingehaakt en fullpower echt lekkerder gaat: de kite klimt na de loop wat sneller omhoog een daardoor is het landen smoother! \m/
|
|
|
16
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Betalen per spot
|
Gepost op: Juli 15, 2008, 13:32:22
|
Ja dat ga ik hier niet uitgebreid op het forum vertellen,...voor mij is het NKV een verloren zaak in het kitesurfwereldje,...ik weet er eerlijk gezegd genoeg van, zoek het zelf uit zou ik zeggen! DE KNRM is voor mij totaal wat anders dan de NKV,...de KNRM zijn geschoolde krachten die weten waar ze voor staan, de NKV daarin tegen staan niet achter de kiters, die slaan een duidelijke verkeerde weg in op dit moment. wat doet het NKV dan fout, Braddyx? Ik ben wel benieuwd, want ik ben ook lid.
trouwens, Wie sponsort de KNRM? Dat zijn de gasten die je geheel vrijwillig uit de zee redden als je 't zelf niet redt..
Das lekker redeneren Braddyx, je strooit wat vaagheden in het rond, en als iemand vraagt om uitleg, ga je nog meer poep praten. Als je wat te melden hebt leg het dan ook even uit aan iedereen. Misschien heeft het NKV ook nog wat aan je fantastische inzichten.
|
|
|
18
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: f-one 08
|
Gepost op: Juni 27, 2008, 16:00:42
|
Ik ben rond de 80 kg en vaar sinds kort de 135*39. Is voor mij de perfecte maat. Lekker vroeg planeren, lekker makkelelijk landen en super hoogtelopen zijn de + punten voor mij. Zondag overpowerd met de 9 ook nog goed te controleren in chop. Dus ook niet te breed. - punt is de sticker die na 1 sessie van de grabhandel viel.
|
|
|
21
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Snowkite trip Haugastol
|
Gepost op: Januari 10, 2008, 16:59:24
|
Wij gaan eind januari. Heenweg vanaf Kiel met de auto en de nachtboot. Met een hut op de boot erbij. Lig je lekker de hele nacht te slapen terwijl je reist en na een ontbijtje kom je fris van de boot.. Dan nog een pokkestuk rijden... We zitten in Geilo zelf.
@ xray: Is het boven op de berg bij Geilo zelf een beetje de moeite waard?
|
|
|
23
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Shinn 1.30 vs 1.33 vs 666
|
Gepost op: September 18, 2007, 19:59:19
|
Ik kite sinds eind april met de Shinn 07 130. Deze bevalt me super! Kan hem niet vergelijken met de 666 07 maar wel met de 666 06. Vergeleken daarmee is de Shinn 07: - smoother in chop
- landt zachter
- carved veel lekkerder door bochten (zowel korte als lange spray-bochten)
maar de 666 loopt beter hoogte en heeft meer pop. Op Tenerife zijn ze allemaal gek op die Shinn (misschien ook omdat hij daar woont..) Ik heb er heerlijk mee gekite op de golven van Cabezo...
|
|
|
25
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Kiters klappen veelal op rotsen....
|
Gepost op: Augustus 03, 2007, 20:36:47
|
Even wat minder selectief lezen jongens: van de ongelukken die er helaas gebeurt zijn, is gebleken dat klappen op rotsen (die in nederland waarschijnlijk beter bekend zijn onder de naam "stenen" of "basaltblokken") de meest voorkomende oorzaak is van letsel. Ik geloof best dat minimaal de helft van de ongelukken op deze manier voorkomt, maar dat wil nog niet zeggen dat het aantal ongelukken in totalitateit hoog is.
|
|
|
|