Tom Kite
|
Knoop eruit halen of andere lijn kopen, een knoopje in je lijn scheelt geloof ik 75% van de treksterkte, is dus een risico om daarmee te gaan kiten.
Wat helpt om de knoop eruit de halen is op het knoopje "kauwen" zachtjes op bijten. Zijn nog wel tips op het forum moet je even de zoekfunctie gebruiken
|
|
|
sebab
Geen avatar
|
kauwen al geprobeerd. vergeefse moeite. toch lijnen kopen dus... niks
|
|
|
#RemcO#
|
langer door knauwen. ik kreeg super strakke knoopjes er makkelijk uit,, lijnen nat maken, knauwen, en dan uit elkaar pulleke met miss wat zeepsop
Knopen zijn gewoon irri,
|
|
|
Ethicus
|
Inderdaad flink kauwen en daarna beter voor je lijnen zorgen.
Tip: Kauwen en af en toe een paar tikken met een hamer (niet te hard). GEEN tangen gebruiken want deze helpen je lijnen enkel meer naar de filistijnen.
Succes!
|
|
|
WaZuP
|
of haargel en erop los knijpen met combinatie tang, op den duur glijden de vezels weer wat losser
nieuwe lijn is al gouw een set van 4 en dat is weer gouw 120 euries
|
|
|
Raymond Perin
Geen avatar
|
Tijdje in een bakje met lauw water laten wellen en kauwen werkte bij mijn knoop in de lijnen erg goed.
|
|
|
peter.
|
met een hamer constand op het knoopje slaan werkt ook goed (wel steeds slagje draaien voor je er op slaat) suc6
|
|
|
Frank77
|
nachtje in drink water leggen wil wel eens helpen. knoop is link, daarom zitten er altijd sleeves aan dyneema lijnen.
|
|
|
big_ben_lair
|
met een knoop heb je nog 50% van de lijnsterkte, met een sleeve is het 90% van orspronkenlijke sterkte.
|
|
|
Micky
|
Citaat van vorig jaar.... (grinnik_kitesmiley)
Ik had een knoopje in mijn 5e lijn Na de zoekfunctie te hebben gebruikt heb ik het volgende gedaan: Neem de volgende producten en stop ze in maatbeker. 10 cl olijfolie(1e persing) 20 cl cola(wel coca cola gebruiken) 20 cl verse muntthee(van hele bladeren) Roer (stirred not shaken) dit goed door met het achterkant van een hamer. Leg de betreffende lijn in het mengsel en laat goed intrekken, zeker 20 minuten. Haal de lijn uit het mengsel en kauw ongeveer 3 minuten op het knoopje. Als de smaak van het mengsel verdwenen is kan de knoop zonder verdere problemen ontknoopt worden.
Eet u smakelijk!
|
|
|
Er
Geen avatar
|
Ik had een knoopje in mijn 5e lijn Na de zoekfunctie te hebben gebruikt heb ik het volgende gedaan: Neem de volgende producten en stop ze in maatbeker. 10 cl olijfolie(1e persing) 20 cl cola(wel coca cola gebruiken) 20 cl verse muntthee(van hele bladeren) Roer (stirred not shaken) dit goed door met het achterkant van een hamer. Leg de betreffende lijn in het mengsel en laat goed intrekken, zeker 20 minuten. Haal de lijn uit het mengsel en kauw ongeveer 3 minuten op het knoopje. Als de smaak van het mengsel verdwenen is kan de knoop zonder verdere problemen ontknoopt worden.
Eet u smakelijk!
|
|
|
spoetnik
|
Olijfolie werkt erg goed. De knoop weken in de olie, en er vervolgens zachtjes op tikken met een hamer. De knop af en toe draaien, en de knoop wordt zo een stuk losser.
|
|
|
Spikey
|
er was laatst ergens een postje over bows en lijnen die kapot gingen....weet alleen niet meer waar ...anyway ...de boodschap van dat verhaal was dat het een aantal mensen wa opgevallen dat een helehoop vervelnde ongelukken gebeurde met bows waarvan een lijn was geknapt...en vervolgens er loopend met de kiter vandoor ging.....De draaicrkel van een bow ( ook een waroeeee ) is super klein ...als ie springt kan die gaan loopen zonder daarbij te crashen
|
|
|
Morres
|
ja, das wanneer de bridle knapt
|
|
|
kitestertje
|
ik zuig er gewoon een poosje op en dan eraan pulken en dan weer zuigen en dan komt het vanzelf wel los, kost alleen wat tijd..
|
|
|
[Pepper]
|
Eet u smakelijk!
Eeehhh, moet dat nog een hamer van een specifiek merk zijn of kan dat zomaar met iedere hamer??? (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
[Pepper]
|
ik zuig er gewoon een poosje op en dan eraan pulken en dan weer zuigen en dan komt het vanzelf wel los, kost alleen wat tijd..
Dit roept om een opmerking.... Maar ach, laat ik verstandig zijn.... (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
DaPiedro
|
Bij mij hielp een nachtje in de wasverzachter icm de hamer
|
|
|
sebaba
Geen avatar
|
Heeejjj, Vette shit. Knoop is er uit. Half uur mijn hoektanten kapotgeknauwd, maar hoef geen nieuwe lijnen te kopen. Niet eens er overheen gepiest. thanks
|
|
|