Test revieuw Bandit Dos plus zelf testen.

klaasadema

Geen avatar

September 05, 2008, 18:56:31
edit2Rapporteer  
Afgelopen dagen heb ik samen met Koen van Bolhuis de Bandit Dos mogen testen onder verschillende condities.

Woensdag zijn we naar IJmuiden gegaan waar we met dikke wind de 10, 9 en 7 meter hebben getest.

Vervolgens hebben we gister in Workum de 9 meter Bandit Dos goed aan de tand kunnen voelen onder verschillende condities.

Morgen kunnen jullie zelf ook de Bandit Dos testen op Mirns vanaf 12.00 uur.

Het test resultaat staat op onze internetsite. http://antixsports.com/?lang=nl

Groet,

Klaas Einte Adema
Renske.

Antwoord #1 September 05, 2008, 20:25:09
edit2Rapporteer  
Lijkt me super tof om hem te testen  Grin
Heb alleen geen flauw idee of ze ook willen dat beginners ze testen  Tongue
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 September 05, 2008, 20:43:38
edit2Rapporteer  
Hi Klaas & Koen.. Ik moet morgen helaas werken maar wil graag een x van de optie gebruik maken om de DOS ff aan de tand te voelen.. Als ik mij niet vergis zijn jullie vaak op Mirns te vinden met de kiteschool...

In de laatste kb.de magazine staan de verschillen tussen de Bandit en de DOS goed omschreven  ThumpsUp

See jullie @ Mirns
xray

Antwoord #3 September 05, 2008, 21:37:40
edit2Rapporteer  
Hoeveel kites zijn er te testen en welke maten?
Langbeest

Antwoord #4 September 05, 2008, 23:17:22
edit2Rapporteer  
Oke, we hebben weer een perfecte kite op de markt waar werkelijk niets aan mankeerd toch?????
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 September 06, 2008, 09:01:28
edit2Rapporteer  
Leuk verslag ThumpsUp
maar wel voortaan ff vermelden dat jullie lesgeven met F-one materiaal.
Er zijn hier puristen op het forum die elke betrokkenheid van een kiter met een merk graag willen weten Roll Eyes Wink

En wat ik niet snap, waar haal je vandaan dat de vorige Bandit-Dos een aan/uit gevoel heeft Huh
Juist heeft deze kite dat in het geheel niet. Je kunt bijvoorbeeld gewoon de bar terugspinnen waarbij je door blijft varen. Dat gaat echt niet met een aan/uit kite.

En waarom hebben ze die kites helemaal weer in het Noorden, terwijl ik ze acccuut moet testen hier in het zuidwesten? Angry
klaasadema

Geen avatar

Antwoord #6 September 06, 2008, 10:27:27
edit2Rapporteer  
@ Renske, iedereen die upwind heen en weer kan varen mag de Bandit Dos testen. 
@ Mini-me, ik weet niet hoe lang we de kite nog in bezit hebben maar zo lang we bij het water zijn kun je altijd testen.
@ Xray, we hebben nu alleen nog maar een 9m2 om te testen.
@ Langbeest, om een eigen oordeel te geven kan je het beste zelf gaan testen.
@ Miciel: volgende kite?, op de site staat duidelijk dat we met F-one les geven dus leek me het overbodig om dat nog te vermelden.

Het aan/ uit gevoel ervaar ik wel, bijvoorbeeld in vlagerige omstandigheden, heb een paar keer gehad dat de bar uit mijn handen getrokken werd door een vlaag wind. Dat heb je niet meer bij de Bandit DOS. Is allemaal wat smoother.

Niet alle kites zijn in het Noorden maar slechts één kite. Succes met de test in het zuidwesten!
Morres

Antwoord #7 September 06, 2008, 12:08:48
edit2Rapporteer  
Hey klaas, voortaan idd ff de banden met F-one vermelden, ookal staat het op de site.

Overigens zag ik gister in 'Robert' in lwd je flysers liggen, ziet er goed uit!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 September 06, 2008, 17:02:09
edit2Rapporteer  
Verschillen Bandit DOS vs Bandit volgens de kb.de magazine:

*Vlakker profiel bij de 7,8 en 9m2

*Het diepste punt in het profiel is meer naar achter verplaatst (met uitzondering van de 4,5 en 5,5m2)

*De struts zijn meer naar elkaar toe verplaatst, meer in het midden, en kunnen daardoor de druk beter             verdelen.

*Tips zijn smaller geworden.

*LE heeft meer C-shape gekregen.

*Depower lijn is van 50 naar 42 cm ingekort.

*De lange "V" bridel is met 2 meter ingekort.

*Lijn lengte van 4,5 t/m 12m2 meter zullen ipv 24 nu 22 meter zijn.

*Bij de 14m2 en 16m2 zullen de lijnen wel 24 meter zijn.

*De 4,5 t/m 12m2 zullen met een 45cm bar geleverd worden en vanaf de 14m2 zal een grotere bar geleverd worden.

Nu kan ik mij bij dit punt ff geen voorstelling maken dus doe ik het even in het Duits:
Die knotenleiter auf den vorleinen der frontleinen besitzt keine umlenkung mehr (wie Revolt bar)

Succes  ThumpsUp

klaasadema

Geen avatar

Antwoord #9 September 06, 2008, 21:06:21
edit2Rapporteer  
@ Morres, thanks
@ Mini me dat is nog een gedetaileerd  ThumpsUp

Was weer helemaal top vandaag!
kitepower07

Antwoord #10 September 06, 2008, 21:08:40
edit2Rapporteer  
aaah klaas! ik MOET die 9 even van je testen

wat gaast maandag doen? ik probeer zo snel mogelijk vanuit l'warde (school) naar workum te komen...
DaPiedro

Antwoord #11 September 06, 2008, 21:39:38
edit2Rapporteer  
Yo Klaas,

Ben het na het testen vandaag bijna helemaal eens met je verslag! (aan uit op de vorige Bandit viel bij mij mee)
Was alleen niet echt high end testen vandaag...
Wat ik nog toe kan voegen is dat loopen met de kite ingehaakt en fullpower echt lekkerder gaat: de kite klimt na de loop wat sneller omhoog een daardoor is het landen smoother! \m/
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 September 06, 2008, 22:29:34
edit2Rapporteer  
Het aan/ uit gevoel ervaar ik wel, bijvoorbeeld in vlagerige omstandigheden, heb een paar keer gehad dat de bar uit mijn handen getrokken werd door een vlaag wind. Dat heb je niet meer bij de Bandit DOS. Is allemaal wat smoother.

Dat is niet het aan/uit gevoel wat bijvoorbeeld de North Rebel07 wel heeft (en nog wat andere vlakke kites).
Aan/uit gevoel is bar van je af -> vrijwel direct zinken omdat de voorstuwing abrupt weg valt.
Wat jij ervaart is de directheid waarmee vlagen omgezet worden in trekkracht. In het high-end windbereik merk je dat de bardruk ineens heel hoog wordt. Tot nu toe altijd kunnen houden, niet uit mijn handen gerukt, maar af en toe wel lastig te houden bij extreme vlagen (en die hadden we de afgelopen tijd veel)
Het ergst is dat bij uitgehaakt varen, dan hou je hem gewoon niet meer.

Uit andere testverslagen lees ik dat nu juist dat verbeterd is, dus het klopt helemaal met jou ervaring ThumpsUp

Ik kan niet wachten om hem ook te kunnen testen. Balen dat er zo weinig van in het land zijn Undecided
xray

Antwoord #13 September 06, 2008, 23:07:30
edit2Rapporteer  
Volgens mij bedoelen ze met die knotenleiter dat er geen verstelbandjes meer zitten op de frontlijnen....
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 September 07, 2008, 09:16:04
edit2Rapporteer  
Volgens mij bedoelen ze met die knotenleiter dat er geen verstelbandjes meer zitten op de frontlijnen....

Het betreft hier de verstelling van de enkele voorlijn (onderste van Y). Die zat bij de Bandit08 en Revolt met de langere depowerlijn "umgelenkt", oftewel door een ring gehaald en dan boven vastgemaakt. Echter met de kortere depowerlijn (en die wordt standaard meegeleverd op de Bandit-Dos) heb je dat uberhaupt niet.

Zover ik op de foto's kan zien is daar niets aan verandert t.o.v. Bandit08

Overigens heb ik alleen de test Bandit vorig jaar met 50cm depowerlijn gevaren, en die heb ik er gelijk afgegooid toen ik de kite kocht. Onding ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.