Laat berichten zien
|
Pagina's: [1]
|
4
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / FS Flydoor 6 versus Cabrinha Stylus 165X48 2017
|
Gepost op: Mei 14, 2019, 23:13:23
|
Zijn er hier kiters die ervaring of tips hebbem m.b.t. de Flydoor 6 (159x45) ten opzichte van de Stylus 165x48 2017 die een wat rondere outline heeft?
Wil met mijn 85kg een board erbij voor weinig wind i.k.m. een 18m flysurfer. Zal vermoedelijk alleen of met name op IJsselmeer gebruikt worden. Het gaat mij dus enerzijds om low end (aanspringen, door planeren in windgaten) zonder al te grote consessies.
|
|
|
6
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Iemand ervaring met kiten op Sumbawa
|
Gepost op: April 25, 2014, 23:51:03
|
Hi
Ik ben een aantal keren op Sumbawa (Noordwesten) geweest, nog niet aan het kiten daar (te weinig ervaring) maar heb wel het idee dat het heel mooi moet kunnen daar.
In noordwesten zijn niet veel hotels, totaal niet toeristisch (nog niet) maar daar dat is imo geen nadeel. Ten Westen van Sumbawa Besar is Pantai Kencana. Wat meer naar het Westen zijn wat mooie strandjes maar erg krap om een kite op te laten.
Ik ga mogelijk zelf in oktober ook nog een paar dagen die kant op. Zou je in het Noordwesten van Sumbawa komen dan hoor ik het graag.
Geheime tip: Selong Belanak Lombok, net wat toeristischer, zeer mooi zacht en breder zandstrand. Eerste meters mooi ondiepwater zonder koraal.
|
|
|
8
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Drukte en problemen op Wijk aan Zee en Ijmuiden op 15 augustus !!!!!!!!!!
|
Gepost op: Augustus 17, 2009, 23:12:28
|
..... (die als je ze even voorrang geeft, ook al hadden ze dat even niet,.....
Het ligt iets genuanceerder. Volgens de regels hebben windsurfers altijd voorrang! Elk vaartuig heeft voorrang op een kite, vergis je daar dus niet in! Dit is zowel door de IKO als de knwv onderschreven: 2. Voorrangsregels op het water In principe gelden op het water dezelfde internationale regels als voor elke andere watersporter. Deze staan omschreven in het ook door het KNWV uitgebrachte internationale regelboek. Toch willen we er een aantal noemen. - Bakboord gaat voor op stuurboord, dit geldt voor kitesurfers onderling (dus niet met andere watersporters). Je vaart over bakboord als je linkerhand de achterste hand aan je bar is.
- Kitesurfers hebben GEEN voorrang op andere watersporters, zeilboten, motorboten etc. Beroepsvaart gaat altijd voor op pleziervaart, blijf dus uit de weg van viskotters en andere beroepsvaart.
- Loef wijkt voor lij. Dit houdt in dat als je iemand bovenlangs inhaalt, die andere persoon voorrang heeft op jou. Als je iemand onderlangs inhaalt wil dat echter niet zeggen dat jij dan direct voorrang hebt op die ander persoon. Dit recht krijg je pas als je volledig voor de ander persoon die je inhaalt bent gekomen.
- Blijf vrij van andere watergebruikers bij een gijp/transition. Op dat moment verlies je namelijk al je voorrangrechten. Kijk dus eerst goed over je schouder of er iemand achter je vaart voor dat je een transition maakt.
- Kom je elkaar tegen op het water dan geldt bij kitesurfen, dat degene die het dichtst bij de wind zit zijn vlieger hoog houdt en degene het verst van de wind zijn vlieger laag houdt.
Hopelijk wordt dit topic ook nog gelezen door KiteSurfSchool.nl, zaterdag was er op Schellinkhout nog een brillante instructeur die meende dat ie voorang had met zijn linkerhand voor, gaf ie speciaal een goede schreeuw voor..... Of hebben instructeurs van de kiteschool altijd voorrang??
|
|
|
13
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Waar ligt de verantwoordelijkheid van de winkelier?
|
Gepost op: Oktober 01, 2007, 04:09:05
|
Mag je een tweedehands van 2002 verkopen als winkelier of particulier???? De kite zal indien in redelijk goede staat niet wezenlijk slechter vliegeren als toen ie net geproduceerd was. Je kunt je dan misschien ook afvragen of de winkeliers in 2002 al hadden moeten stoppen met kites verkopen..... : Of moet er misschien alsnog een totaal verbod komen op kites? En over het vergelijk met auto's, er is toch geen verbod op verkoop van auto's zonder airbag of met minder als 3 NCAP sterren ofzo.
|
|
|
15
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Herstarten..
|
Gepost op: September 14, 2007, 19:50:26
|
als je 5de lijn om je kite heen gedraaid zit is je 5de lijn ook niks! ik zelf heb nog geen problemen gehad met recon
Heb met alles gevaren (4-lijns,5-lijns, recon, bow en nu SLE), SLE hertstart het makkelijkst daarna 5-lijns, 4-lijns en dan Recon!!!!!! Je moet wel echt specialist zijn om met RECON meer herstart problemen te hebben als met een niet RECON 4-lijns. Mogelijk heb je wat speciaals tussen je oren?
|
|
|
17
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: welke mobiel
|
Gepost op: Augustus 27, 2007, 02:20:31
|
Een tipje voor een dof GSM scherm (vorige pagina) gewoon een beetje tandpasta op je natte Tshirt smeren en daarmee je scherm weer polijsten. Werkt in ieder geval prima bij de oudere Nokia's en kost niets. (En als je er perse toch Pleuro's aan wil spenderen kun je een setje kopen bij de GSM specialist.)
Een tip voor nat geworden telefoon die je niet open kunt maken: Spaar de zakjes met silicagel (die witte papieren zakjes) die je soms in kleding of bij electronica. Die Silicagel neemt vocht op en onttrekt vocht aan alles om zich heen. Om de silicagel weer droog te krijgen: stook het weer heet in de magnetron. (als je de zakjes openmaakt zie je dat het spul verkleurt afhankelijk van vochtgehalte.
|
|
|
20
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: mercedes onder de kite's
|
Gepost op: Juni 02, 2007, 05:11:30
|
wat is eigenlijk de mercedes onder de kite's? is die er eigenlijk wel??
Mercedes heeft in het verleden een goed imago opgebouwd. Tegenwoordig: -kwaliteit / betrouwbaarheid is lang niet meer wat het geweest is -ze fantaseren er maar wat op los met o.a. styling van koplampen -helpen firma's als Fokker, Smart en Mitsubishi naar de afgrond Goh... wat moeilijk om daar een Kite bij te verzinnen.....
|
|
|
|