Morres
|
Die kan weg,
alles valt te repareren hoor, maar dan kan je net zo goed een nieuwe bouwen
|
|
|
D.D
|
Die kan weg,
alles valt te repareren hoor, maar dan kan je net zo goed een nieuwe bouwen
Heb hem niet zelf gebouwt( 2ehands gekocht) maar dit board vaarde zoo fijn:P en ik heb op dit moment effe geen geld voor een board erbij te kopen..
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH! NEEEEEEEEEEEEE! een 3 jaar oud hoovahtje naar de (*%(*%^(*&^boehoehoe, dit doet pijn zeg. hopelijk was het een hele dikke loop!
maar dit is idd niet meer te repareren...
|
|
|
D.D
|
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH! NEEEEEEEEEEEEE! een 3 jaar oud hoovahtje naar de (*%(*%^(*&^boehoehoe, dit doet pijn zeg. hopelijk was het een hele dikke loop!
maar dit is idd niet meer te repareren...
jammer van het board dan.. nieuwe zoeken dan maar (grinnik_kitesmiley) Nog een foto van die dag
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Hey Maarten, je kan proberen het laminaat bij de breuk ca. 10cm links en rechts helemaal weg te schuren (traploos van volle dikte naar nul bij de breuk) en dan lamineren met glasweefsel en epoxy. zorg er voor dat je minstens 1mm dikker lamineert dan het oorspronkelijke laminaat. daarna kan je het weer gaan fatsoeneren, beetje vlak schuren aan de onderkant, bovenkant moet je zelf weten. Als je echt geen centen hebt maar wel een middagje en wat materiaal zou ik de gok wagen. Wordt wel lelijk trouwens. en doe een stofkap op en doe het buiten want je wordt gek van dat stof.
|
|
|
D.D
|
Ik heb echt 0,0 ervaring! en ik weet er dus echt niks van af (tong_kitesmiley) zou ook niet weten hoe het moet en welke materialen ik nodig heb (tong_kitesmiley) Maar zou het board ook nog wel sterk blijven erna..?
|
|
|
El Rudo
|
ja, epoxy (hars) hecht heel goed, zeker op een groot oppervlak, en het glas is hetzelfde als wat er al in zit. Sterk zat. Als je een dikker laminaat terug zet voor wat er was, compenseer je voor de sterkte die je verloor door de kern te breken. Kijk en iedere surfer gaat het toch een keer hobbyen, dus dit is jouw moment! Als je een beetje rondvraagt voor wat stukjes glasvezel en een beejte hars (wat heb je nodig, halve kg bij elkaar), en een bandschuurmachine kan regelen, hoeft het allemaal niet veel te kosten, en veel werk is het ook niet als het lelijk mag zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pragmatisme#Kenmerken
|
|
|
prokiter
|
Heyyy, Valt niet meer te maken hoor.... De breuk in de kern zal je nooit meer kunnen maken, en met een beetje glasvezel red je het niet op dat punt....leuk om te maken voor een half uurtje varen, maar dan gaat hij weer.... Greetings...Prokiter..... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
Sorry maar ik moet prokiter gelijk geven, of je moet wel heel veel laagjes gebruiken. Maar de basis van het board is weg, (kern) dus ook de sterkte. Als je het dan gaat "fixen" verlies je ook veel van de eigenschappen van je board, ten nadele.
Je kan er nog 1 ding van maken: een herrinering.
|
|
|
D.D
|
Oke, bedankt! dan weet ik genoeg (angry_kitesmiley) R.i.p lieve hoovah plank!
|
|
|
Geen
|
wel een hele vette foto RIP
|
|
|
El Rudo
|
R.I.P. my ass. Niet mee eens. de kern is van hout? dat kan je compenseren. De stijfheid en de sterkte zitten in de buitenste lagen (ken je sterkteleer), de kern doet wel iets maar niet veel. De eigenschappen zullen iets veranderen en er zal een bult in komen, en hij wordt bovenal lelijk. DD mag het zelf weten gasten.
PS Ik ontwikkel voor m'n werk veel in composieten (van bouw tot sportartikelen en instrumenten). Er staat bv sinds 98 een windmolen gondel en neuskegel op de sluf, daar heb ik oa het lamineerschema voor gemaakt. En als 'ie het niet goed genoeg doet, kan het opnieuw breken. Nooit geschoten altijd mis.
|
|
|
prokiter
|
Heyy, Om hem goed te kunne maken zal je zeker een stukje koolstof weefsel tussen 2 lagen glasweefsel moet lamineren....want met glas krijg je zeker zo'n breuk vlak op dat punt van het boardje niet sterk....glasvezel en epocty is leuk...maar zeker niet stijf..... En met z'n breuk (ookal is het hout of schuim) moet je het breuk punt stijf houden anders zal het met gemak weer breken.... Greetings...Pro KIter.... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
El Rudo
|
ik dacht ongeveer zoiets, ff in illustrator gezet. Ik heb nog nooit een kiteboard gebouwd maar vlgs mij werkt dit. Het is geen cosmetische reparatie zoals een shop of een bouwert zou doen, het gaat om er nog mee te varen... Graag aanvullend commentaar, voor weefsels en hars en zo. Je zou er wat carbon in kunnen stoppen, of nog extra dik lamineren met glas.
|
|
|
prokiter
|
Heyy, Umhh okay, Alleen dat wat je zegt over 15 tot 20 cm...op dat punt van het boardje kan je dat dnek ik bijna verdubbelen....want er zal weer goede hechting aan de kern verijst zijn....anders zal je niet weer de goede sterke krijgen.... (sealedlips_kitesmiley) En er zal zeker Koolstof (carbon) weefsel gebruikt moeten worden om het stijf te maken...dit moet dan tussen glasweefsel gelamineerd worden om de beste sterke te krijgen.......als dit dan aan 2 kanten gedaan word dan kan het werken. Alleen wanneer je dit doet precies vanauit het midden gerekent van de scheur dan al het carbon niet compleet in het midden komen, en zal de flex van het boardje heel vreemd worden. Dus er zal plus minus 15 a 20cm na de scheur glamineerd moetwn worden (naar de kosrte kant vanaf de scheru gerekend) en dan moet er de andere kant op vanaf de scheur het stuk carbon zo ver door lopen dat de afstand tot waar het carbon loopt het zelfde is als de andere kant tot waar het carbon loopt..... Ik hoop dat het nog een beetje begrijpbaar is.....maar op deze manier zal de flex aan bijde kanten van het boardje aardig behouden blijven en het zelfde tegen over mekaar zijn... Dus er zal een heel stuk meer weg geschuurt moeten worden dan alleen bij de scheur.... Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
El Rudo
|
haha pro, ik denk dat D.D. het boardje al ritueel heeft verbrand, soort van afschijdsceremonie... En wij 'm maar helpen...
heeft 'ie iig wel carbon!
|
|
|
|
D.D
|
Bedankt voor alle tips, ik denk dat het maar gewoon effe een tijd niet kiten word En daarna een nieuw boardje halen ofzo (grinnik_kitesmiley)
|
|
|