Snel het water op als beginner?

Elwin

Geen avatar

April 03, 2006, 01:51:30
edit2Rapporteer  
Is het water in Workum/ Mirns al te doen als volledige beginner? Heb alleen les gehad en ga nu voor het eerst zelf verder en wordt dus  vooral veel in het water liggen/ lopen ..

Zijn er door de week overdag ook meer kiters daar of alleen in het weekend? Want heb nog wat hulp nodig om mijn kite af te stellen (Best Yarga 11m met 5th).

Ik heb een Sola 5/3 mm Spectre, schoentjes en titanium-lycra. Kan er eventueel misschien nog wel een shorty bij lenen als het nodig is? Misschien nog een setje keukenhandschoenen halen in de supermarkt eventueel?

BvD voor reacties Elwin
tom_beul
Gast
Antwoord #1 April 03, 2006, 01:59:09
edit2Rapporteer  
Het zou kunnen maar het ligt er helemaal aan op welke spot je zoal wilt gaan varen
Elwin

Geen avatar

Antwoord #2 April 03, 2006, 02:01:48
edit2Rapporteer  
Elke beginner-spot die binnen redelijke afstand te bereiken is vanaf Groningen met de auto(Zeg max twee uur rijden). Zat te denken aan Workum /Mirns zoals ik zei. Maar roep maar als je andere ideeen hebt waar het warmer is of de locatie nog fijner is.
MrRippey

Antwoord #3 April 03, 2006, 03:23:47
edit2Rapporteer  
Gewoon nog ff maandje wachten het water is 5 graden en als beginner lig je alleen maar in het water. Na een paar minuten in 5 graden word het wel snel koud!

Ff wachten dus, of gewoon even op het strand oefenen met de kite!
xray

Antwoord #4 April 03, 2006, 04:51:44
edit2Rapporteer  
Sluit me bij MrRippey aan, het is nog net te koud om comfortabel langer in het water te liggen! Als je de hele winter hebt doorgevaren dan is het nu al lekker maar als je begint is het nog aardig koud, je zult dan sneller fouten maken die ook steeds harder afgestraft worden!
kentyman

Antwoord #5 April 03, 2006, 17:54:33
edit2Rapporteer  
inderdaad! Nu in het water liggen klooien is niet fijn: het water is nog erg koud! Als je dus toch gaat neem dan die shorty ook mee en liefst ook een cap voor op je hoofd (je verliest het meeste warmte door je hoofd) en een drijfvest is ook relaxed want dan lig je net wat hoger in het water (dus is 't net iets minder koud)...
Jurrien

Antwoord #6 April 03, 2006, 22:22:21
edit2Rapporteer  
Elke beginner-spot die binnen redelijke afstand te bereiken is vanaf Groningen met de auto(Zeg max twee uur rijden). Zat te denken aan Workum /Mirns zoals ik zei. Maar roep maar als je andere ideeen hebt waar het warmer is of de locatie nog fijner is.

vanaf groningen is max 1,5 uur rijden

het water is nog te koud zoals de meesten zeggen!! met schoentjes en cap is het wel te doen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.