Brace voor kitesurfen

Marc2007

Berichten: 11
Januari 05, 2008, 23:30:36
edit2Rapporteer  
Hey,

ik post deze vraag om eens te kijken of er mensen zijn die ervaring hebben met het dragen van een enkelbrace tijdens het kiten.

Ben herstellende van een gescheurde buitenband linker enkel en mij is geadviseerd om toch tijdens het (leren) kiten een brace te gaan dragen. Nu zijn er veel soorten, maar nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met een merk en/of type brace welke zijn gebruiken tijdens het kiten.

Hoe zit het met de dikte van de brace (ivm boot of schoentje)?
Slijten ze sneller in het water of zijn er andere punten waarop ik moet letten.

Jullie meningen / adviezen wil ik graag gebruiken om samen met de fysio een goede brace aan te schaffen zodat ik eind februari goed voorbereid en ingepakt weer op mijn board kan gaan (proberen te) staan.  ThumpsUp

Thanx!
Marc
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #1 Januari 05, 2008, 23:42:05
edit2Rapporteer  
hey, ik had vorig jaar ook ingescheurde enkelbanden aan 1 poot !! wat een hell was dat..en ik ben toen ook opzoek gegaan naar een brace voor het kitesurfen...maar ik heb niets goeds kunnen vinden. Ik had een soort steunkous/tapen etc, maar dat dingen werkte niet echt met 4 uur varen. Ik ben maar hard gaan fysioén en veel kracht/stabiliteit trainingen

suc6 er mee!
Slis

Berichten: 563
Antwoord #2 Januari 06, 2008, 01:33:04
edit2Rapporteer  
Randy hereman even vragen
of anders Youri Zoon, beide kiten er mee
(naja Randy eventjes niet nu)
cartje

Berichten: 38
Antwoord #3 Januari 06, 2008, 04:02:53
edit2Rapporteer  

Heb een speciale enkelbrace  gehad uit neopreen. Werkte heel goed.
Een schoentje ging er nog gemakkelijk over.

Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #4 Januari 06, 2008, 04:36:24
edit2Rapporteer  
Laat een cti op maat maken, heb ik nu ook voor me knie... weet niet of het mogelijk is voor enkels maar vraag er naar. Cti`s worden op maat gemaakt, zijn de beste bracen, en kost je nix als je het goed regelt met je verzekering.

Good luck !
Moradius

Berichten: 149
Antwoord #5 Januari 06, 2008, 05:25:02
edit2Rapporteer  
Hee marc,

er is al eerder een topic geweest over enkel-braces:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=28147.0

Zelf heb ik goede ervaringen met een enkle-brace van McDavid. Deze heb ik echter nooit gebruikt voor kitesurfen wel voor submission wrestling, dus hij kan wel wat hebben en geeft goede bescherming vond ik zelf.

Ik had de onderste brace met veters:

http://www.mcdavidusa.com/store/index.asp?DEPARTMENT_ID=622

Sterkte met je enkel.
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #6 Januari 06, 2008, 08:04:39
edit2Rapporteer  
Help help! Ik ben net een beetje hersteld van een enkelbotbreuk (talus). Ongelukt gebeurde 26 juli, dus ben op de herstellende weg, echter wil ik op sticked (eind maart) niet me enkel weer verknallen, maar wil toch ook wel weer kite! :S

Is een custom made enkelbrace misschien niet een goed idee? of gewoon een voor gefabriceerde, waar zit het verschil in?

Greetz,
Marc2007

Berichten: 11
Antwoord #7 Januari 06, 2008, 17:44:52
edit2Rapporteer  
Hey,

bedankt voor jullie reactie allemaal.
Heb de brace van McDavid ook gezien, de steunt erg goed en heeft kleine spalken voor extra steun.
Hij is ook helemaal van kunststof dus geschikt voor in het water.

PSB schijnt ook erg goede braces te hebben. Goed verstelbaar en geschikt voor in het water.

Alleen nu is mijn vraag, krijg je de boot/schoen er nog overheen?

Groeten, Marc
Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #8 Januari 07, 2008, 00:45:13
edit2Rapporteer  
@xxedguyxx : Een custom made word precies aangemeten, dus precies volgens jou maten. Een voor gefrabiceerde wat jij bedoelt, dat zijn standaard maten zoals M,L enz. waarbij de bijbehorende maten horen.

Zoals je zelf waarschijnlijk wel weet nu is een custom made het beste, aangezien deze dus perfect is afgesteld, het enigste nadeel hiervan is dat het een geklungel is met de verzekering als je niet over de juiste papieren beschikt van het ziekenhuis. Mocht het niet lukken, kan je ervoor kiezen hem zelf op maat te laten maken, maar reken gauw rond de €800-, dat je daarvoor kwijt bent.
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #9 Januari 07, 2008, 01:25:34
edit2Rapporteer  
@ Nick,, ahaaa. Thanx voor de info. custom is wel erg prijzig ja.

Ik twijfel toch beetje aan die McDavid (protection 2 of 3) Maarja,, een schoentje eroverheen of gaat niet meer lukken voor de koudere dagen..

PSB ? betwijfel of deze beter is dan McDavid. Daarbij nog dat ze er wel erg stoffig uit ziet (oftwel een grote spons in het water?)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.