Ongeluk Mirns???

kitepower07

Berichten: 265
Augustus 03, 2008, 18:11:50
edit2Rapporteer  
Vandaag gingen er op Workum rare verhalen over een kitesurf ongeluk op Mirns....
wie weet hier meer van?

het klonk ernstig Sad
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #1 Augustus 03, 2008, 18:42:32
edit2Rapporteer  
Ik was op mirns vandaag. En toen ik eve middag ging eten zag ik iemand op de grond lichien het zag er ernstig uit Sad ben ook benieuwd wat er was en hoe het gebeurd is. Weet wel dat hij is weg gebracht door en ambulantse
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Augustus 03, 2008, 22:13:36
edit2Rapporteer  
Vanmiddag is er @ Mirns inderdaad een vervelend ongeluk gebeurd.
Een jonge knaap is tijdens het keren ( recht voor de spot even uit de kant) de controle over het gebeuren kwijt geraakt. Uit verhalen van diverse getuigen is hij op z'n rug onder de vlieger uitgekomen en door desoriëntatie de boel de verkeerde kant opgestuurd.
Uit het water , hoppa de kant op, tegen de zware hoekpaalconstructie van het nieuwe hek ( je weet wel zo'n dikke met van die zijpalen ) door het prikkeldraad het veld op.
Naast diverse snijwonden ook nekklachten. We hebben toen met behulp van handdoeken e.d. z'n nek gestabiliseerd. Verder een deken er bovenop. 112 gebeld.
Ivm de nekkachten hebben de mannen van de ambulance hem gestabiliseerd (op een plank enzo) mee genomen ( verhaal Jeroen ppffffff enge toestand wel)
Later op de middag is de betrokken jongen weer ( met veel verband / ietwat manklopend ) op de spot gesignaleerd. We hebben nog even bij het hekwerk staan kijken. Voor als de getroffen jongen dit leest:

Gozer je hebt ( bij de pech van je crash) gezien je verwondingen niet één maar een heel stel engeltjes bij je gehad. Ik heb die hoekpaal gezien als je die met je hoofd had geraakt............................


Ook hier dus weer:


BIJ HARDE WIND IS AFSTAND JE GROOTSTE VRIEND

® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #3 Augustus 03, 2008, 22:24:34
edit2Rapporteer  
Hier schrik je toch even van Sad
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 03, 2008, 22:33:06
edit2Rapporteer  
Zag er een aantal op Oostvoorne vandaag ook spontaan gelift worden vanwege de vlagerige en van richting veranderende wind. Gelukkig staan daar bijna geen opstakels (tenminste, tenzij die vogelterreur hun krijgen. Dan staat het binnenkort vol met paaltjes)

Wederom weer schrikken, doet me aan het verhaal denken van een aantal jaren terug van Fabian Undecided

Sterkte aan die jongen, die er zo het lijkt met enorme mazzel nog redelijk vanaf is gekomen ThumpsUp
brutus

Berichten: 214
Antwoord #5 Augustus 03, 2008, 22:46:17
edit2Rapporteer  
Zo te horen heeft die knaap inderdaad heel veel geluk gehad.

Ik kan het trouwens niet nalaten om even hierop te reageren:
BIJ HARDE WIND IS AFSTAND JE GROOTSTE VRIEND

Groot gelijk! Maar ook bij niet harde wind is afstand je grootste vriend. Zeker gezien de ondiepte langs de kant bij Mirns en Workum, moeten kiters gewoon uit de kant blijven. Dus altijd afstand houden!

ik zie zoveel 'ervaren' kiters allerlei truuks doen vlak langs de kant, hoog springen, bochtjes draaien, kite loops etc..  Dit is geen goed voorbeeld voor de onervaren kiter, die denkt namelijk dat het zo hoort en  wordt niet geleerd om van de kant weg te blijven. Dus ook al kun je goed kiten (of denkt dat je dat kunt ;-). Blijf gewoon bij de kant weg!
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #6 Augustus 03, 2008, 23:23:08
edit2Rapporteer  
Het was verder wel een top dag!
surfmannetje

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #7 Augustus 04, 2008, 09:18:54
edit2Rapporteer  
ik leef nog, het klonk allemaal heel ernstig maar dat valt  gelukkig wel mee.
ik loop nu mank en ik heb aan beide handen verband en ook op mijn been,
mijn rechter arm doet nog best wel pijn.

maar volgende week ga ik weer lekker het water, maar ik ga wel hoogte lopen
en nog bedankt voor de hulp. ThumpsUp
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #8 Augustus 04, 2008, 09:31:12
edit2Rapporteer  
Hé kerel,

Jammer voor je dat je eerste bericht op kitehigh er eentje moet zijn waarin je verteld hoe het is na een crash. Zo te lezen heb je er van geleerd en ga je voortaan verder van de kant. Klasse instelling om volgende week weer te gaan! Als in de gymles een leerling een keer fout gaat bij bijvoorbeeld trampoline springen, dan laat ik diegene ook direkt weer springen, zodat hij zijn angst weer kwijt is. Te lang wachten maakt die angst alleen maar groter.

Hang loose mate!
K'X

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #9 Augustus 04, 2008, 10:26:39
edit2Rapporteer  
Jullie geven ook meteen antwoord op een vraag die ik had...
Ik ben nog altijd een beginner die het waterstarten aan het oefenen is, idd ik maak veel wandel meters met de kite.

Dit weekend vroeg ik me op workum af waarom al die "pro's" zonodig op rietkraag haaien moeten vissen en niet gewoon wat hoogte lopen. Zodat de laatste 200 meter vrij blijft voor de scholen en de mensen die het waterstarten aan het oefenen zijn en dus niet hun hoogte kunnen houden (!). Ik heb meerdere malen me kite moeten landen op het water om een aanvaring te voorkomen met een geoefende kiter. Nu zou ik kunnen zeggen dat het de duitsers zijn... maar ik weet zeker dat het een combi van D en NL was...

Waarschijnlijk zijn de springers bang dat hun moves niet gezien worden, of zouden ze niet naar de kant kunnen komen?
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #10 Augustus 04, 2008, 10:46:58
edit2Rapporteer  
Juist voor beginners is het vlak bij de kant levensgevaarlijk...
lessers en beginnners kunnen beter verder het water op , daar is het ook ondiep en kan en weinig gebeuren,
doordat je wat meer ruimte downwind hebt
succes
Cryingwolf

Berichten: 25
Antwoord #11 Augustus 04, 2008, 10:58:41
edit2Rapporteer  
Deel de zelfde ervaring, was vorige week de waterstart aan het oefenen bleef er constant zo'n "ervaren"  loser kiter op een halve meter langs varen. Iedere keer wacht ik dan even omdat ik nog niet kan garanderen dat alles goed gaat  Embarrassed . En ja hoor daar kwam het moment dat hij een fout maakte en te dicht bij kwam, bijna de kites door elkaar, mijn eerste reactie was dan ook weg sturen  Angry , maar toen dacht ik f..ck it. 'k heb m'n kite direct de andere kant terug gestuurt over zijn lijnen en daarmee hem uit de lucht gehaald  Grin. Het was maar goed dat hij helemaal niets   gezegt heeft want ik was echt  Angry .
BTW heb het op video staan, maar dit moet toch niet nodig zijn.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Augustus 04, 2008, 11:20:22
edit2Rapporteer  
Juist voor beginners is het vlak bij de kant levensgevaarlijk...
lessers en beginnners kunnen beter verder het water op , daar is het ook ondiep en kan en weinig gebeuren,
doordat je wat meer ruimte downwind hebt
succes

Gelukkig is alles goed afgelopen..

Ik deel deze mening van BramBix niet helemaal..... IEDEREEN moet lekker bij de kant wegblijven.. Ga lekker die transisions 50m van de kant af oefenen en kijk dan eerst om je heen voordat je allerlei ingewikkelde rotaties inzet  Angry
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Augustus 04, 2008, 12:00:41
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik kan het trouwens niet nalaten om even hierop te reageren:
BIJ HARDE WIND IS AFSTAND JE GROOTSTE VRIEND

En Zo Is Dat !!!!!!!!!!  ListenToMe  ListenToMe  ListenToMe  ThumpsUp
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #14 Augustus 04, 2008, 13:38:43
edit2Rapporteer  
ik was dus zaterdag ook op workum en er was geen ruk aan!!! ThumpDown
denk dat ik 1 van de jongens was die dichter op het riet zat dan in het water...
weet je hoe irritant het is als iedereen zijn kite op 12 uur houd?
dan is de 1nige oplossing om nog dicht bij de kant je tricks te doen, anders zit er wel weer iemand je in de weg..

ben blij dat het weer echt waait!! Joepie

latttttttttttor  Wink

Jullie geven ook meteen antwoord op een vraag die ik had...
Ik ben nog altijd een beginner die het waterstarten aan het oefenen is, idd ik maak veel wandel meters met de kite.

Dit weekend vroeg ik me op workum af waarom al die "pro's" zonodig op rietkraag haaien moeten vissen en niet gewoon wat hoogte lopen. Zodat de laatste 200 meter vrij blijft voor de scholen en de mensen die het waterstarten aan het oefenen zijn en dus niet hun hoogte kunnen houden (!). Ik heb meerdere malen me kite moeten landen op het water om een aanvaring te voorkomen met een geoefende kiter. Nu zou ik kunnen zeggen dat het de duitsers zijn... maar ik weet zeker dat het een combi van D en NL was...

Waarschijnlijk zijn de springers bang dat hun moves niet gezien worden, of zouden ze niet naar de kant kunnen komen?
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #15 Augustus 04, 2008, 15:57:22
edit2Rapporteer  
ik zoek liever de ruimte op. Ben op Mirns lekker richting de linker boei gevaren. Daar heb je zeeën van ruimte!!
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #16 Augustus 04, 2008, 21:32:10
edit2Rapporteer  
Peter heeft helemaal gelijk

Zondag was ik ook op Workum, en het is echt niet normaal meer hoe druk het is op zonnige WIND dagen. In het begin ben ik tot achter de branding opgecruist, en werkelijk waar, nergens ruimte om enigszins fantsoenlijk te varen.

Lessers verspreid over de hele kitezone, windsurfers, beginners met kite op 12 u (en die natuurlijk nog geen idee hebben van de voorrangsregels).. noem maar op.

De enigste ruimte is dan bij de kant, in de buurt van de rietkraag.
Hier varen dan meestal ook de "gevorderden", omdat je hier tenminste nog wat tricks kunt doen zonder andere mensen te raken. Okey er beland wel eens eens kite (of kiter Tongue ) in het riet, maar eigenlijk gaat het gewoon prima....

Mirns is een ander verhaal, daar kun je vrijwel altijd wel opcruisen naar een rustig plekje Smiley
brutus

Berichten: 214
Antwoord #17 Augustus 04, 2008, 21:55:14
edit2Rapporteer  
Ik was zondag ook op Workum en vond het ook al zo druk.
Het stomme was echter , dat het eigenlijk helemaal niet zo druk was.
Het leek gewoon heel erg druk door al die windsurfers en ongelooflijk veel lessers. Je kon geen normale lijnen varen zonder een paar keer te moeten uitwijken voor iemand.
Zelfs nog bijna aanvaring gehad met iemand die terwijl hij op mij afkwam het nodig vond om vlak voor mij zijn kite in 1 keer omlaag te sturen. Kon die van mij er nog net onderdoor krijgen en ik moest notabene ook nog bukken om niet door zijn lijnen geraakt te worden  Sad

Ik denk dat vooral het aantal lessers enorm is toegenomen waardoor er zeer veel van de ruimte in beslag wordt genomen. Door de scholen wordt er ook niet echt veel rekening gehouden met windrichting en dus met de lijnen die je kunt varen, dus heb je er af en toe erg veel last van. Ik zou de scholen bij deze willen vragen om hier tijdens de lessen rekening mee te houden. Prima dat jullie geld willen verdienen en dat er mensen les willen hebben, maar dat moet niet ten koste gaan van het kiteplezier van de anderen op het water!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #18 Augustus 05, 2008, 15:28:46
edit2Rapporteer  
Dit verhaal gaat over Mirns en dus niet over Workum Roll Eyes 
Op Mirns had je in iedergeval alle ruimte DUS geen reden om bij de kant te gaan klote  Embarrassed
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #19 Augustus 05, 2008, 18:49:29
edit2Rapporteer  
Dit verhaal gaat over Mirns en dus niet over Workum Roll Eyes 
Op Mirns had je in iedergeval alle ruimte DUS geen reden om bij de kant te gaan klote  Embarrassed

bij workum had je afgelopen zondag ook genoeg ruimte hoor... als je helemaal upwind ging had je nergens last van... maar veel lui zijn gewoon te lui om te hoogte te lopen Grin ... gelukkig maar, blijft het daar mooi rustig!
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #20 Augustus 05, 2008, 18:57:07
edit2Rapporteer  
Amen Cees!!!
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #21 Augustus 05, 2008, 19:06:15
edit2Rapporteer  
en ik ben dan zon '' beginnende" (inmiddels toch aardig wat beter geworden, want zondag in dikke wind gevaren, kite gehouden en aardig hoogte gelopen, maar enfin) kiter. maar ff he jongens. jullie klagen over die kite op 12 uur. maar ik ben voorzichtig en als ik start wil ik graag beetje ruimte om goed weg te kunnen komen. Ik wacht dus tot mensen voorbij zijn. maar tijdens het wachten je kite op 10 uur of op 2 uur houden is ook lastig, want er komen van alle kanten kiters aan. en dan denk je uiteindelijk dat je het minste ruimte inneemt met je kite op 12 uur. ik snap best dat jullie er dan omheen moeten sturen, maar is dat zon groot probleem? en vertel mij dan ook maar s hoe je het graag anders ziet.
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #22 Augustus 05, 2008, 19:09:55
edit2Rapporteer  
Ik was helemaal upwind gevaren, maar daar zitten dus surfers in groepjes van 5 achter elkaar aan hun rakjes te varen.
En ik had het gevoel dat de wind daar nog vlageriger was doordat je gelijk achter de bomen zit.
De branding is ook geen optie want daar word ook al les gegeven.
Volgende keer maar met z'n allen naar mirns als de wind zo zuidelijk is.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #23 Augustus 05, 2008, 20:41:48
edit2Rapporteer  
en ik ben dan zon '' beginnende" (inmiddels toch aardig wat beter geworden, want zondag in dikke wind gevaren, kite gehouden en aardig hoogte gelopen, maar enfin) kiter. maar ff he jongens. jullie klagen over die kite op 12 uur. maar ik ben voorzichtig en als ik start wil ik graag beetje ruimte om goed weg te kunnen komen. Ik wacht dus tot mensen voorbij zijn. maar tijdens het wachten je kite op 10 uur of op 2 uur houden is ook lastig, want er komen van alle kanten kiters aan. en dan denk je uiteindelijk dat je het minste ruimte inneemt met je kite op 12 uur. ik snap best dat jullie er dan omheen moeten sturen, maar is dat zon groot probleem? en vertel mij dan ook maar s hoe je het graag anders ziet.

Ten eerste is het niet de bedoeling dat we zo dicht bij elkaar in de beurt komen maar probeer idd je kite laag te houden wanneer je stil staat. Voordelen  loser
1)Jou kite zal minder nerveus reageren.
2)Andere kiters kunnen er beter langs.
3)Andere kiters kunnen beter inschatten wat je aan het doen bent bv.
(ga je plotseling links of rechts af of laat je de kite uit de lucht vallen of valt de kite over je heen  Roll Eyes )

Succes

Ps er is ruimte zat.. Volgens mij waren Ka[ptain en ik de enige die helemaal bij de linker boei aan het varen waren  ThumpsUp
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #24 Augustus 05, 2008, 20:43:43
edit2Rapporteer  
He Henk Jan,

Moet jij niet als de sodemieter gaan mailen of zo!!!??  ListenToMe schater ThumpsUp ThumpsUp InLove
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.