Tom
|
Naish bar nemen
|
|
|
Dangerfield
|
O.a. de cleat was te ruim (kan onder garantie vervangen worden)
Hoe zeker weet je dit? sinds 2 maanden heb ik m, met slippende cleat, maar Eurofun reageert niet om mn email hierover...
|
|
|
Sake
Gast
|
Gezien de ervaringen op int. forums is de 2007 North weer een goede. Op oase zelfs al meermaals getipt als momenteel de beste bar. Al zijn de ervaringen uiteraard nog maar kort, kijkende naar de tijd dat de 2007 bar op de markt is. Van levensduur/slijtage kan nog weinig gezegd worden. Bij twijfel tussen 2006 en 2007 bar is het antwoord simpel: 2007 bar.
|
|
|
naja
|
Ik ben ook wel benieuwd of iemand al weet of je een 2007bar op een 2006 vegas kan zetten zonder lijntjes te moeten veranderen,denk aan de vijfde lijn die bij de Vegas 2007 aan een Y vormige bevestiging wordt vast gemaakt en die wellicht een andere lengte heeft.
|
|
|
duik
|
Ik ben ook wel benieuwd of iemand al weet of je een 2007bar op een 2006 vegas kan zetten zonder lijntjes te moeten veranderen,denk aan de vijfde lijn die bij de Vegas 2007 aan een Y vormige bevestiging wordt vast gemaakt en die wellicht een andere lengte heeft.
SEMEN gebruikt de 2007 north bar op zijn 2006 vegassen... Heb van de week de bar ff in mijn handen gehad en het ziet er allemaal stukken beter uit dan vorig jaar.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
O.a. de cleat was te ruim (kan onder garantie vervangen worden)
Hoe zeker weet je dit? sinds 2 maanden heb ik m, met slippende cleat, maar Eurofun reageert niet om mn email hierover... Gebruik de zoekfunctie op dit forum. Had ik ook gedaan voordat ik dit bericht postte: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20102.0Bedankt voor de info. 2007 bar dus, jammer dat er van die superdure lijnen opzitten. FF wat harder bloeden dus (shame_kitesmiley)
|
|
|
Mitchel_12000
|
als je rebels gaat kopen, bestel ze dan gewoon compleet met 2007 bar en lijnen. De 2007 bar heeft een langere depower, de cleat werkt beter en er zit een stopper op. Overigens gebruik ik die niet of nauwelijks. Over duurzaamheid is inderdaad nog niks te zeggen. Ik ben in ieder geval tot nu toe erg tevreden over mijn 2007 bar.
|
|
|
daanbanaan
|
ik vind die lijnen er wel gelikt uitzien.. maare ander vraagje??? weet iemand of je de rebel ook met een naish shift bar kan varen???? daar ben ik wel benieuwd naar...
|
|
|
Martin.
Gast
|
Ik Mag aannemen dat ze steeds verder ontwikkelen dus in dat opzicht zou de 07 bar beter moeten zijn.
|
|
|
eddiepeddie
Gast
|
2007 bar is echt vele malen beter.. De stopper werkt top.. en je hebt ook de nieuwe lijnen, die niet in elkaar draaien tijdens het uitlopen dankzij de coating die eromheen zit..
|
|
|
WaZuP
|
vergeet niet dat een naish bar een ander gevoel aan je kite zal geven dan de north bar vawege andere afstand van de y splitsing
|
|
|
RH
|
Aangezien de Rebel van zichzelf al zoveel depower heeft is het helemaal niet nodig de strap aan te trekken. Een slippende 2006 cleat (ik heb overigens een van de latere versie en die slipt niet) is dus geen probleem (ook niet op een Vegas6 of Rhino6).
Voor een Rebel moet je lengte van het depowertouw moet je iets verlengen bij de 2006 bar voor maximaal/2007 bar depower, maar daar is de bar op gemaakt. Verder is de 2006 bar iets smaller, en heeft deze 27m lijnen, wat beter is voor lichter weer.
Ik heb beide barren en vind ze persoonlijk niet veel voor elkaar onderdoen. Begrijp ook niet waarom iedereen er zo op loopt te zeiken.
|
|
|
semen
|
Aangezien de Rebel van zichzelf al zoveel depower heeft is het helemaal niet nodig de strap aan te trekken. Een slippende 2006 cleat (ik heb overigens een van de latere versie en die slipt niet) is dus geen probleem (ook niet op een Vegas6 of Rhino6).
Sorry RH maar dit slaat natuurlijk nergens op. Omdat jij het niet gebruikt hoeft het dus niet te werken Ik heb beide barren en vind ze persoonlijk niet veel voor elkaar onderdoen. Begrijp ook niet waarom iedereen er zo op loopt te zeiken. Ik begrijp dit wel als je € 300,- betaalt voor een systeem dat niet werkt. Kijk de diverse fora er maar op na en er zijn veel mensen die problemen hebben met de kwaliteit van de grip op de bar maar vooral met de cleamcat/cleat. Ik ben nu toe aan mijn vierde maar de kombinatie zand water en verkeerd ontwerp maakt dat na verloop van tijd, en bebruik, de cleat begint te slippen. Het grote nadeel is dat hij daarbij ook naar meer power gaat en dat je door het ontwerp van het ielige rode dopje je bijna geen verstellingen meer kunt maken. Ik ben blij voor jou dat jij geen problemen hebt maar ik ben erg blij met de 2007 bar. Deze cleamcat werkt wel door de grotere opening waardoor, onder druk, het depowerkoord niet naar boven wordt gedrukt ( wat ze op de 2006 versie met een elastiekje probeerde tegen te houden ), maar juist in de grotere vertanding. Resultaat; depowerkoord wordt juist vaster aangetrokken. Een klein nadeel hierbij is dat weer poweren wel wat lastiger gaat echter dit is veiliger dan andersom. Lang verhal voor mijn mening; het depowersysteem van de 2007 is de grote verbetering tov de 2006 bar en in kombinatie met de beter bargrip, de gekleurde lijnen ( eindelijk ) en een goed werkende stopper in mijn opinie de aanschaf van een 2007 bar meer dan waard. Ik heb trouwens ook met de 2005 scepter bar gevaren en ironhart is echt veel beter dan de 2005 chickenloop quickrelease. succes
|
|
|
kiter09
|
Is het dan niet mogelijk alleen d power koort met stopper en cleamcat te vervangen van 2006 model, lijkt mij goedkoper en net zo save?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik heb de bar (en kite) inmiddels in mijn bezit. ff over de bar. Idd. ziet hij er goed uit, beter dan zijn voorgangers. Eindelijk ook verstelmogelijkheden van de 5th lijn ter hoogte van de 'Y'.
Ik heb eerst in 12knopen wind op het strand ff test gevlogen (een nieuwe kite/lijnen test ik liever altijd in weinig wind). Daar functioneerde de stopper erg goed.
Vandaag ff underpowered de boel op het water kunnen testen. Ik ben een C-shape kiter, en het eerste wat ik deed was de stopper lekker naar beneden zetten, waar op mijn andere bar het eind van de depowerlijn is.
Zodra er een vlaag kwam verstelde de stopper uit zichzelf een paar centimeter. Ook als ik probeerde te sinussen gebeurde dat spontaan.
Moet dit systeem een beetje 'inlopen'? Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?
|
|
|
Mitchel_12000
|
Hey Wake kiter,
Ook ik kom van de c-shape kites en vaarde in het begin ook op de stopper. Bij mij verschoof hij overigens niet. Na verloop van tijd ga je steeds minder op de stopper varen. Ik gebruik hem nu nauwelijks meer, alleen in weinig wind vind ik het wel prettig.
Succes
|
|
|
|
Mitchel_12000
|
Godsamme, E.399,00 euro voor een barretje met lijnen. Volgens mij is zelfs slingshot niet zo duur.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hmmm, ik snap dat je een kleine maat Rebel (9m2) in bijbehorende wind niet op de stopper vaart vanwege de vlagen, maar voor grotere maten lijkt het me nog steeds wel relax.
Ik zal het in de gaten houden, hij verschuift voor mijn gevoel veels te makkelijk.
Heb jij overigens de depowerlijn wel iets ingekort, of vaar je de originele setting?
|
|
|
Zonnetje
Geen avatar
|
Is het dan niet mogelijk alleen d power koort met stopper en cleamcat te vervangen van 2006 model, lijkt mij goedkoper en net zo save?
Ik heb begrepen dat ze de onderdelen van de 2007bar nu nog niet los kunnen krijgen.
|
|
|
**NN**
Geen avatar
|
Godsamme, E.399,00 euro voor een barretje met lijnen. Volgens mij is zelfs slingshot niet zo duur Met de 5th Evolution Bar van Carved heb je wel de beste bar op de markt (kwaliteit, afwerking, duurzaamheid,gebruiksvriendelijkheid, ...) en daarenboven krijg je service en garantievoorwaarden die geen eender welk ander merk kan garanderen. Vraag een test aan en je wil niets anders meer!
|
|
|