rise of bandit dos

theo rodeo

Berichten: 34
April 09, 2009, 14:53:16
edit2Rapporteer  
Hey jongens, zit te denken om twee nieuwe kites aan te schaffen.
Wordt ocean rodeo rise waar schijnlijk, weeg 75 kilo.
Weet niet of ik 6 en 10m moet nemen, of 8 en 12 m ?

Of is een bandit dos ook een optie, dan hoef ik maar 1 kite te kopen,
en heb ik toch bijna dezelfde windrange b.v een 10 m ?
Wil 2008 rise kopen en een dos is natuurlijk stukken duurder.
Is deze kite dan zoveel beter als een rise ?

Ben toch wel zeer beniewd hoe jullie hier over denken !
                       groeten van Theo
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 April 09, 2009, 14:55:42
edit2Rapporteer  
Dit kun je het makkelijkst te weten komen door de kites te testen.

Voor een Rise zou ik dan voor een 12 en 8 gaan. Dos zou als 1 kite quiver een 9 wel goed zijn denk ik omdat je met de 10 vooral wat highend misloopt.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #2 April 09, 2009, 15:01:00
edit2Rapporteer  
zijn alletwee fijne kites. Ook de rise heeft een groot bereik. Met de 10m rise vaar je vanaf +-15 knopen al redelijk lekker, de 12 kan je dan helemaal vroeg varen. Wil je ook echt met harde wind kiten kan je beter voor de 10-6 combo gaan, anders voor de 12-8, kan je net iets eerder varen en ook met de 8m lang genoeg doorvaren. De rise is idd een stukje goedkoper en bij zeker stormchaser.nl kan je een mooie deal maken!

als je echt zit te twijfelen kan je ze beter even testen, zijn alletwee top kites!
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #3 April 09, 2009, 15:06:34
edit2Rapporteer  
Als de keuze is tussen een one-kite quiver, of twee kites, dan zou ik voor de twee kites gaan. Heb je twee sweet-spots in plaats van 1.....
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #4 April 09, 2009, 15:07:50
edit2Rapporteer  
Rice.. geen twijfel.. beulen..  niet saai (-;
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 April 09, 2009, 15:21:01
edit2Rapporteer  
en neem 8 en 12!
ik weeg ook 75kg, vaar bijna altijd met mijn 12. een 6 meter gaat stof liggen verzamelen en op van die 'net niet' dagen ben je blij dat je een 12m hebt ipv 10...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 April 09, 2009, 15:24:49
edit2Rapporteer  
Theo, je moet het natuurlijk niet aan mij vragen*, maar met jouw gewicht zit je met een 8m en 12m Ocean Rodeo Rise Venturi geramd van 12 tot dik in de 30 knopen. De 2008 is een ontzettend fijne kite, dus daar kan je veel plezier aan hebben. Ik heb de 10 en 12 hiervan en een 8m 09. De 10 zou ik weg kunnen laten ware het niet dat die ook zooooooo ontzettend fijn is! (98kg).
De Bandit is zoals je zegt een prima vlieger, ik laat het aan anderen over om hier over te oordelen, met alleen de 9m kom je in het high end niet uit. (Michiel kom er maar in!)

* ik ben niet onafhankelijk mbt Ocean Rodeo...

PS hoe is het eigenlijk na je vrije valpartij gegaan, zo te zien weer het water op!  ThumpsUp
onedayfly

Berichten: 33
Antwoord #7 April 09, 2009, 21:31:51
edit2Rapporteer  
Hi Theo..ff voorstellen, ik ben Rob en a.s. vrijdag hoop ik mijn jubileum als 1 jarig kiter te vieren. Er zal zo'n knoopje of 15 staan met zonnetje.. Genoeg voor een 10m Rise om een briljante dag te hebben.  ListenToMe moeten de voorspellingen wel uit komen natuurlijk ThumpsUp

De "net niet dagen".. en dan bedoel ik de sessies minder dan 15 knopen, blijven met welke kite dan ook "net niet"dagen". Ja tuurlijk is het leuk om heen en weer te varen met 12 knopen als je al een tijd niet op het water hebt gestaan Joepie. Vorig jaar begonnen met een 13m en 10 Bularoo. Hele fijne vliegers om mee te beginnen overigens ThumpsUp. De 13 heb ik hooguit 5 x gebruikt en ik weet geen enkele sessie meer te herinneren loser. De 10 is vorig jaar zomer mijn 90% maat gebleken. Ik weeg ong. 82 kg en vaar 131x40.

Dit jaar overgestapt op een Rise 10 als grootste vlieger. Ik ging voor de OR 2009 bar omdat die van Best zuigen! ThumpDown. Enfin .. de bar getest aan een Rise 10m in een 16 knopen windje. Briljant.. wat een magistrale kite is dat. Ik heb onlangs nog een 8m Rise besteld YeSS heb je m al binnen Wouter?

Mijn argument: De 10m en de 8 ga ik dit jaar heel vaak gebruiken. Het zijn de lekkerste maten en de 2009 serie worden legendarische kites. Sweetspot van 16 t/m 35? knoopjes. Kiten in minder dan 15 kn is naar mijn bescheiden mening als sex met een lelijke vrouw. ..Alleen als je erg lang zonder zit en dan nog vergeet je die "sessies" het liefst. schater

Een bandit schijnt ook goed te varen.. zeggen ze..  (bazuin_kitesmiley)Don't believe the hype... en testen die bende.. Maar volgens mij ben je al lang overtuigd van de Rise... dus mijn advies.. Ga voor de grootste sweetspot waarschijnlijk ook voor jou 10m en 8m en koop er later een leuk waveboard bij voor 12 kn

Cheers

 









theo rodeo

Berichten: 34
Antwoord #8 April 09, 2009, 21:50:10
edit2Rapporteer  
@ Hey, Rudo het gaat best wel goed na 6 maanden thuis te zijn geweest.
Hoop nu te gaan kitejumpen i.p.v betonjumpen !
Wilde eerst stoppen met kiten, maar dat lukt me niet denk ik.
Ben weer halve dagen aan het werk, dus dat komt goed joh.
Denk dat ik voor de rise ga.
Ik ga je zien jongen !!!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #9 April 09, 2009, 22:13:47
edit2Rapporteer  
He Theo,

Kijk effe op stormchaser.nl bij hotdeals als je toch voor OR gaat. 2008 spul voor weinig  ThumpsUp ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 April 09, 2009, 22:26:22
edit2Rapporteer  
F-one kan kwa prijs niet tegen die van OR op, zeker voor OR 2008 materiaal vs. de Dos (2009)

Verschil in varen tussen de Rise en Bandit-Dos is aanzienlijk. Voelt heel anders aan. Daarom wat KappuhH zegt testen die handel.....maar een mooie deal voor een 2 kite quiver van de Dos gaat je zeker niet lukken Undecided

Lekker die Rise08 kopen in 12/8m2 ThumpsUp
Heb de 12/10/8 gevaren, en zijn lekkere kites voor een goede prijs!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 April 09, 2009, 22:28:32
edit2Rapporteer  
@ Hey, Rudo het gaat best wel goed na 6 maanden thuis te zijn geweest.
Hoop nu te gaan kitejumpen i.p.v betonjumpen !
Wilde eerst stoppen met kiten, maar dat lukt me niet denk ik.
Ben weer halve dagen aan het werk, dus dat komt goed joh.
Denk dat ik voor de rise ga.
Ik ga je zien jongen !!!

Top Theo! Dan kijk ik terug!
onedayfly

Berichten: 33
Antwoord #12 April 09, 2009, 22:48:23
edit2Rapporteer  
Waarom 12 als 10 de lekkerste maat is? Met 75 kg kun je vanaf 14 kn zeker al varen toch, en met 16 kn al lekker! Voordeel van 10 en 8 is dat beiden te varen zijn met 50 cm bar. De meest ideale kitequiver is volgens mij 14 12 10 8 6, maar het meeste pret heb je met de 10 en de 8. Met het prijsverschil extra bar en 12m kun je al bijna een ander plankje aanschaffen waarmee je ook in minder wind kunt varen.. of zie ik het verkeerd?

anyway..... Dos Rise it will be

Wat je ook moge kiezen je gaat iig een lekkere tijd tegemoet
onedayfly

Berichten: 33
Antwoord #13 April 09, 2009, 23:02:19
edit2Rapporteer  
@Rudo. Wanneer werd je betrokken bij OR? Voor of nadat je met de Rise gespeeld had? Aangezien het geen merk is dat voor de quick buck gaat moet het wel gekte of liefhebberij zijn of niet...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 April 09, 2009, 23:20:42
edit2Rapporteer  
jaa da's een goeie vraag... Ik ben sinds ergens vorig jaar betrokken bij de productontwikkeling van Ocean Rodeo. De Rises kwamen daarna, hoewel ik daarvoor al met Rons favoriete kite had gespeeld.

Ik ben nu dus officieel OR bevooroordeeld. Hoewel ik me niet voor kan staan op een enorme kennis van kites zoals Mini Me of Makker Michiel (die gasten trekken alles wat nieuw is binnenstebuiten) kan ik redelijk over die Rises oordelen omdat ik er veelvuldig onder hang!

Ze gaan bij Ocean Rodeo inderdaad niet voor de Quick Buck, en dat maakt het ook prettig om met ze te werken, ze lopen vaak vooraan met nieuwe ideëen. Voor mij is het natuurlijk prachtig om een kite-merk in m'n portfolio te hebben, ik heb daarnaast opdrachtgevers in hele verschillende markten, van bouw tot electronica en sportartikelen.

Enne, ik ben niet de enige die lovend is over de Rise (even geleend uit iksurfmag, over de 2009 Rise Venturi):

    For the kiter who enjoys going big this is definitely a weapon they should consider.

    Hands down this is the most agressive yank off the water we have had for a while.

    One of the kites of 2009… if you don’t try one you’re missing out!

Overigens, jouw oordeel over de 10 en 12 - ik heb ze allebei, de 2008 12m is echt wel een lekkere kite, die zich lekker laat loopen. De 10 is uiteraard wat speelser, maar een 8-12 quiver dekt het verhaal goed af voor Theo.

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #15 April 10, 2009, 08:29:55
edit2Rapporteer  
Hi Theo..ff voorstellen, ik ben Rob en a.s. vrijdag hoop ik mijn jubileum als 1 jarig kiter te vieren. Er zal zo'n knoopje of 15 staan met zonnetje.. Genoeg voor een 10m Rise om een briljante dag te hebben.  ListenToMe moeten de voorspellingen wel uit komen natuurlijk





Beste Onedayfly, 15 knopen met een 10 mtr Rise gaat echt niet leuk zijn, ook al weeg je 75 kilo of zo.
15 knopen is niks en is zelfs met de 12 lastig maar wel beter te doen.
laten we eerlijk zijn. Rise is een en top kite (ik vaar zelf met veel plezier de 8 en 12) maar met een 10 vaar je pas enigzins lekker vanaf 18-19 knopen (gepowered.)

Dus Theo, voor jou de 8 en 12 Rise (windrange van 13-14 knoop tot 30-33 knoop)
De bandit heb ik zelf niet gevaren, doch van medekiter(s) wel de kennis dat het ook een fijne kite is.
Dus probeer gewoon eens te testen als je de mogelijkheid hebt.

 
onedayfly

Berichten: 33
Antwoord #16 April 10, 2009, 11:25:53
edit2Rapporteer  
Beste Ron en Rudo.. Eigenlijk wordt het pas leuk vanaf 5 Bft dus. Vorig jaar mijn 13m Bularoo maar 5 x uit de tas geweest vandaar een 10m als grootste maat voor mij. Het is zoals altijd kwestie van persoonlijke voorkeur en budget. Je hoort mij ook niet zeggen dat een 12 Rise langzaam is, want daar heb ik geen ervaring mee. Grote kans dat als mijn budget het toelaat ik ook nog eens een 12m bestel. Maar dan heb ik wel weer een andere bar nodig... of varen jullie de 12 op een 50 cm bar? Net gehoord dat m'n 8m en de nieuwe mako wide binnen zijn. Laat nu maar komen die wind! Ik neem vanmiddag genoegen met 15 knoopjes hoor...
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #17 April 10, 2009, 11:45:39
edit2Rapporteer  
de 10m Rise (09) doet het erg goed met een 40cm bar..50cm is niet nodig.
Hoe dat voor de 08 is weet ik niet maar het zal vast geen probleem zijn. Is wel weer een stuk fijner met de 8m...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #18 April 10, 2009, 12:30:11
edit2Rapporteer  
De 12 gaat op een 40 en 50 cm bar, de 10 kan perfect op de 40 maar ook op de 40. Ik heb de 12 09 op een 40 cm bar gevaren en dat ging ook prima. Het voordeel van een kleinere bar is dat je makkelijker met 1 hand stuurt, in de golven en met toeside.
Maar het is een persoonlijk iets! Het hangt ook samen met hoe je de kite afstelt.
onedayfly

Berichten: 33
Antwoord #19 April 10, 2009, 12:45:12
edit2Rapporteer  
Excuseer, ik hem natuurlijk de 40 cm bar. Maargoed.. toeside is nog steeds geen succes bij mij. Ik duik altijd voorover. Hopelijk gaat het met de mako beter. Het afstellen moet ik nog uitproberen. Ik heb m nu op de fabrieksstand staan. Ben net klaar met werk..staat de wind zzo... grrr.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #20 April 10, 2009, 15:50:26
edit2Rapporteer  
barlengte bij een kite blijft persoonlijk. Ik vaar meestal pas vanaf 6m en kleiner met 40cm… en gebruik over het algemeen 50 cm op 8 tm 12… Ik hou van erg snel sturende kites, lekker smijten met die vliegers…
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #21 April 10, 2009, 16:14:29
edit2Rapporteer  
zo is dat wouterske. lekker gooie en smijte met die lap.
lekker hoor.............
jorritarntzen

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #22 April 10, 2009, 20:42:44
edit2Rapporteer  
Vandaag weer een heerlijke dag gehad met de 10m Rise 2009. Ik voer tussen de 12m en 16m kites. Er was zelfs een 20m windscherm Smiley
Ik vaar de 10m en de 6m Rise op korte lijnen (goeie tip van wouter) met de 50cm bar. Ik weeg 67 kg. Ik weet niet hoeveel 8kg uitmaakt, maar als het flink waait is een 6je ideaal. Afgelopen najaar op terschelling met vlagen 8bft gevaren. geen moment onveilig gevoeld. Ik zou de dus voor de 10 en 6 gaan. In combi met de Mako lach je je rot qua hoogte lopen.
F-One is b.t.w. ook een heerlijke kite. In dit geval is de goedkopere kite niet minder van kwaliteit, dus een goede reden om OR te kopen. (Als je de Rise 10m koopt heb je trouwens ook genoeg aan 1 kite, maar wie wil er nu met dikke wind twijfelen om het water op te gaan ;-)
onedayfly

Berichten: 33
Antwoord #23 April 11, 2009, 10:24:48
edit2Rapporteer  
Inderdaad, gisterenmiddag een heerlijke dag gehad. Met een big smile op het water gestaan. In het begin wel m'n twijfels gehad omdat iedereen met 12m of meer bezig was (afgezien van een dos 10 die ook goed ging). Ik weer met m'n grote bakkes... Maar van 2 tot 4 prima kunnen varen met de 10. Soms underpowerd in de klotsbak, maar voor het grootste deel park en ride!! Smiley En net als Jorrit op 20meter lijnen. Na 4-en ging de wind compleet uit en was er niemand meer op het water.

Leuk artikel in de iksurfmag over de Rise 10 (thx Rudo voor de attendering)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 April 11, 2009, 17:13:34
edit2Rapporteer  
Wat is het toch een OR spammer die Rudo loser Grin

Ik had hier ergens nog een hele slechte test van de Dos, maar kan hem nergens meer vinden...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.