Beste Lieketjee, ZA en Egypte ken ik niet maar Cumbuco inmiddels wel redelijk.
Wanneer willen jullie gaan? In Cumbuco t/m april risico op veel dagen met weinig/geen wind, staat niet "in de folders" maar is toch echt zo. Check anders de windguru.
Ben er twee keer geweest en wat mij betreft in ieder geval een absolute aanrader. Kan eigenlijk niet iets bedenken waarom het niet leuk zal zijn daar. Laguna voor de beginners en voor de rest de zee. Slaapplaatsen genoeg, zelf zat ik bij Casa Dona Rosa (
www.casadonarosa.com), een pousada (B&B) dat gerund wordt door een NL stel en 6,5 minuten lopen naar het strand. Wellicht iets duurder dan een slaapkamer-met-hangmat maar wel erg relaxed en goed geregeld.Gerrit (de eigenaar) kan je helpen met het vinden van een kiteleraar maar zelf het dorp in lopen en de bordjes volgen is net zo makkelijk. Beetje rondvragen op het strand is ook een logische optie. (let op: bij High Life proberen ze je zelf te laten betalen als tijdens een les een kite kapot gaat).
Gerrit haalt je op verzoek tegen betaling ook op van het vliegveld (uurtje rijden).
Bij mij niet bekend maar wellicht meer "kite-scene" bij hotel Windtown(.nl).
Doe Barry (coconut bar) de groeten van me als je gaat.