De kite was wel verzekerd, maar zoals te verwachten was schuiven de betrokken partijen de verantwoordelijkheid af op elkaar.
De verzender beweert dat hij niet aansprakelijk gesteld kan worden omdat het pakket zeker in België werd afgeleverd, en de Belgische firma (ABX/Taxipost) vanaf dan verantwoordelijk was.
Deze laatste beweert dat hoewel het pakket inderdaad onder hun ‘zorgen’ verloren is gegaan, de verzekering toch bij de verzender geclaimd moet worden omdat zij in hun algemene voorwaarden de verantwoordelijkheid voor verlies hebben afgewezen, en het gebruik maken van hun diensten een akkoordverklaring met die voorwaarden veronderstelt.
En dan hebben we het nog niet over verjaring: de dekking van PayPal (kite besteld via eBay) laat me in de steek omdat betwistingen binnen 3 weken moeten worden gemeld.
Ik heb de kite namelijk in maart besteld, maar pas eind juni heeft ABX me na lang aandringen definitief bevestigd dat het pakket ‘helaas niet kon worden teruggevonden’.
Daar moest ik het dan mee doen, de klantendienst werkt echt erbarmelijk. Het enige dat fair genoemd kan worden is dat ik de invoerrechten niet heb moeten terugbetalen.
Van verzekeringen hoef ik volgens mij dus niets te verwachten, mijn enige uitweg is de kite als gestolen op te geven (wat hij ook is – hij is heus niet ergens is een stoffig beland waar niemand hem meer ziet) en te hopen dat er op die manier misschien iets beweegt.
De T2 is niet de meest voorkomende kite op onze spots, dus wie weet…
Zoals ik zei: alle tips welkom! En ga niet meteen met je bar slaan op iedereen die een nieuwe T2 heeft die aan deze beschrijving/timing beantwoordt – misschien heeft de ‘eigenaar’ hem met goede bedoelingen gekocht van de dief!