Zo, hier dan maar het hele verhaal plus foto's. Wil graag ook jullie advies wat nu te doen als je tips hebt.
Gisteren 29-5 dus naar de Slufter gegaan met een vriend. Had net mijn nieuwe Torch II 6 meter binnen en het waaide redelijk hard. Wilde die Torch dus even testen, maar eigenlijk te weinig wind. Toen maar een 9 meter gepakt om vervolgens weer de Torch 6 meter te pakken omdat de wind was toegenomen.
Ik voer weg weg van het strand bij de 2de trap, het was nog hoog water. Op 20 a 30 meter van de kant zet ik een sprong in waarbij ik onder mijn kite doorvlieg en in het water viel. Er stond geen druk meer op de lijnen waardoor mijn kite uit de lucht viel. Hij valt op het water en plots ziek ik vol een kiter dwars door mijn kite varen. Meteen zie ik al dat er een scheur in mijn kite zit. Diegene die door mijn kite heen vaarde reageerde meteen boos op mij. Zijn boardje lag nog op/in mijn kite. Hij deed echt moeilijk en nauwelijks moeite om zijn boardje er snel uit te krijgen waarna mijn kite de lucht in ging met zijn boardje nog aan een stuk doek bungelend. Kite ging weer te water en hij deed nog maar eens een poging om zijn boardje te pakken.
Eindelijk heeft hij hem er uit, eerste wat hij doet is dat ding onder zijn voeten zetten en wegvaren. WTF dacht ik, geen sorry en niet eens even naar de kant komen om dit op te lossen. Arno wist mij meteen te vertellen dat het een Duitser was.
Heb toen iets van 20 tot 30 min. op het strand gewacht voordat hij het water af kwam. Samen met een vriend van mij daar naartoe gelopen, hij bleef maar beweren dat het mijn fout was en dat hij al full speed aan het varen was. Hij beweerde dat hij 30 km/h ging terwijl het echt niet ver van de kant af was waar hij ook vandaan kwam varen. Volgens hem zijn dit soort ongelukken altijd je eigen fout. Werd echt pissed, ik zei van ik wil het oplossen met verzekering. Hij zei dat hij hier niet voor verzekerd was en dat hij dat echt niet ging regelen. Het was volgens hem nog altijd mijn schuld. Hij kon volgens zichzelf niet meer afremmen, omdat hij al zo hard vaarde en die kite net voor hem in het water terecht kwam. Maar aan de andere kant heeft hij ook gezegd dat hij mijn kite uit de lucht zag dwarrelen. Lijkt mij dan logisch dat je niet vol richting een vallende kite gaat varen, laat staan er dwars doorheen.
Hij was totaal niet bereid om tot een oplossing te komen en ging vrolijk naar huis toe. Heb geen kenteken van zijn auto, maar weet wel in wat voor een auto hij rijdt. Hij wilde niet zijn gegevens geven.
Op het strand heb ik het er nog even met iemand anders over, die zei dat ik het moest laten repareren. Maar toen ik goed naar mijn kite keek zag ik dat er een heel stuk doek ontbrak. Een andere kiter op het strand wist te zeggen dat het nog in zee dreef waarna ik het eruit heb gevist. Dit snapte ik niet helemaal, maar na wat denken besefte ik dat toen zijn boardje aan een stuk doek in de lucht hing het vast zat aan zijn board. Kennelijk heeft hij zijn board van mijn kite verwijderd door een stuk doek eruit te trekken. Helemaal relaxt zo'n gast die niet eens de moeite doet om voorzichtig te zijn en de schade te beperken.
Wat moet je nou hier mee? Ik ben van plan aangifte te doen bij mijn verzekering en erbij te vermelden dat ik nu nog geen gegevens van de andere partij heb, maar dat ik daar wel achteraan ga.
Het gaat hierbij dus om een duitser die redelijk nederlands kon spreken. Schat hem in de 40. Hij beweerde dat hij al 15 jaar op de Slufter kwam waarvan 8 jaar windsurfen en 7 jaar kiten. En dan nog dus kennelijk altijd niet kunnen kiten. Hij voer met een rode Cabrinha bow 9 meter. Verder reed hij in een zilver/grijze Volkswagen Touran of Sharan. In ieder geval een soort van espace model zegmaar. Zijn kentekenplaat bevatte een A en C in het begin. Volgens mij begon het met AC.
Pas dus op als je in de buurt van deze gast kite. Hij heeft kennelijk geen fatsoenlijk verstand, geen kiteskills en is ronduit asociaal!