kootsie
|
In de eerste plaats kan ik eigenlijk niet geloven dat dit verhaal klopt. Mocht het wel waar zijn, dan ben ik toch wel heel benieuwd hoe iemand tot die beslissing komt. Dus graag, Marco of vrienden.......Hoe kan zoiets nou? Is het te graag willen, onwetendheid, black-out......
|
|
|
crahsdummie
Gast
|
is 16 soms een ongeluks maat??
hoop dat die gast weer kan kiten
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
16 is een prima maat op de meeste andere dagen. Ben wel benieuwd wat voor kite dit was (aero 2 of wellicht iets moderner)
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
16 is een prima maat op de meeste andere dagen. Ben wel benieuwd wat voor kite dit was (aero 2 of wellicht iets moderner)
Voor een afgelopen Zondag was dit een self killing maat? Met dat onstuimige weer! Het leek op sommige momenten dat je het kon hebben, maar je leest het... Die heeft echt veel geluk gehad! Trek je safety maar is op tijd met je 16m2 als je vlaag van 30 knopen te verwerken krijgt uit het niets of meer! Het was echt zo verraderlijk als wat die Zondag Natuurlijk wel alle beterschap, maar met een 16 het water op met dat weer? Snap ik persoonlijk echt niet!
|
|
|
Frank77
|
Zondag op scheveningen ff 5 seconden gekeken en leek op maximaal een 9m weertje, of beter 7m (had geen spullen bij me, gewoonff wandelen op strand). dus hoe je een 16m2 verzint??
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
misschien was het wel een duitser, die zie ik wel vaker rare dingen doen. kuilen graven enzo...
|
|
|
kiterrin
Geen avatar
|
dan heeft ie wel geluk gehad dat ie ni in een stijgwind is gekomen zoals die gast met die peter lyn van een paar maanden terug
|
|
|
Iman
Geen avatar
|
Zondag op scheveningen ff 5 seconden gekeken en leek op maximaal een 9m weertje, of beter 7m (had geen spullen bij me, gewoonff wandelen op strand). dus hoe je een 16m2 verzint??
hmmjah ik was er met mijn flow 10m2 was wel te doen. alleen even kijken wanneer de vlagen kwamen, en dan flink dewpoweren en/of even op het strand wachten met je kite op 12u (of landen) en na de bui weer vrolijk verder gaan Zoals gezegd hoe haal je het in je hoofd om met een 16m2 in het weer van zondag te gaan kiten. in de buien neemt de wind zon 40% toe :S nou ja sterkte aan marco, en succes in de zomer met 2/3bf en je 16!
|
|
|
|
wachten met je kite op 12u is ook niet zo'n goed idee!
als je gapakt wordt door een vlaag vlieg je omhoog...
|
|
|
*Maximus*
|
hahaha, ik was erbij maar het is als volgt gegaan,
die "man" is een vriend van me en was met een 10 m2 tegen de duinen aan het lopen, maar toen hij sprong ging hij draaien en trok de bar de verkeerde kant op en maakte een kiteloop en smakte tegen de duin aan waarna zijn kite neerstorte.
ik hem hem niet meer gesproken na die dag maar het ging wel goed met hem!!
laterss max
|
|
|
El Rudo
|
hahaha, ik was erbij maar het is als volgt gegaan,
die "man" is een vriend van me en was met een 10 m2 tegen de duinen aan het lopen, maar toen hij sprong ging hij draaien en trok de bar de verkeerde kant op en maakte een kiteloop en smakte tegen de duin aan waarna zijn kite neerstorte.
ik hem hem niet meer gesproken na die dag maar het ging wel goed met hem!!
laterss max
Bizar, waar komt dat verhaal van die 16 meter dan vandaan? Beetje zorgvuldiger graag als je zoiets post - tenzij Max het over iets/iemand anders heeft...
|
|
|
|
het zal wel begonnen zijn met een 10m, toen 11, 12, 14, 16 (valt nog mee)
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
dan noch is het een bizar verhaal (als het waar is). Beetje tegen de duinen oplopen? waar denkt hij dat hij mee bezig is? Doe dat even in je eigen achtertuin maar niet op de slufter!! en hij mag blij zijn dat het niet erg is afgelopen, een kiteloop en dan tegen de duin aansmakken :S
|
|
|
El Rudo
|
dan noch is het een bizar verhaal (als het waar is). Beetje tegen de duinen oplopen? waar denkt hij dat hij mee bezig is? Doe dat even in je eigen achtertuin maar niet op de slufter!! en hij mag blij zijn dat het niet erg is afgelopen, een kiteloop en dan tegen de duin aansmakken :S
Matrix style?
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
daar zat ik ook al aan te denken kijk als je dat nou doet op een zomerse dag met een licht windje(nog steeds niet goed). Maar zondag, neee dan niet!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Bizar? Zeker, maar helaas heb ik dit regelmatig gezien op de slufter. En dan heb ik het over de locals daar. Hoop dat ze hier wat van leren. Gelukkig kan die "man" het nog navertellen.
|
|
|
Idefixe
|
hier de reactie van de bewuste persoon op hanglos:
Hoi allemaal,
Een berichtje van Marco.
Zoals Rob al omschreven heeft heb ik afgelopen zondag een ongeluk gehad op het Slufter. Graag wil ik iedereen bedanken die mij een hart onder de riem hebben gestoken. Het gaat "goed" met mij, ik heb een zwaar gekneusde rug, een gekneusde elleboog, een verrekte enkel, een beschadigd gezicht (schaafwonden en zwellingen) en een gescheurde lip. Even terug naar zondag, ik had al een uurtje gevaren en dat ging prima, zelf nog wat nieuwe tricks geprobeerd. Van overpowered varen was geen sprake, natuurlijk blijkt achteraf dat ik een toename van 15-20 knopen in no time niet heb zien aankomen en dat is wellicht te weiten aan mijn gebrek aan ervaring. Ik heb de donkere wolken zien aankomen, maar deze waren nog een redelijk eindje weg. Ik dacht nog nij mijzelf; "ik ga nog twee rakjes en dan land ik mijn vlieger". Ik heb geleerd van dit ongeval en zal waakzaam zijn indien het weer onstuimig is.
Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te reageren op de reactie van piraat. Ik vind het ongelofelijk dat iemand zo kan VERoordelen. Hij kent de feiten niet en heeft zijn VERoordeling al klaar. Ik ben 36 jaar ik heb een gezin en een goede baan, je denkt toch niet dat ik dat op het spel wil zetten om een paar uurtjes te kitesurfen!!!!!!! Ik denk dat je bij jezelf te raden moet gaan waarom je op deze wijze reageerd. Het is zeer onproffesioneel en het getuigd van pure arrogantie. Toch wil ik je zeggen dat ik hoop dat je nooit zoiets
overkomt, buiten de vraag te stellen "wie is er fout". Groet, Marco
|
|
|
Moradius
|
Hij geeft in ieder geval toe dat hij niet heel erg ervaren is en ervan heeft geleerd. We moeten sowieso blij zijn dat we geen ernstig bericht hebben hoeven lezen in de krant of op nu.nl
|
|
|
R.B.
|
@xam wat jij verteld is niet wat wij bedoelen.
|
|
|
El Rudo
|
Idefix bedankt voor het posten.
Wie kan er iets zeggen over de wind voor, tijdens en na een bui/donkere wolk? Mijn ervaring is dat de wind er voor en eronder zit, en dat de eerste vlagen heel onstuimig zijn. Tijdens de bui neemt de wind af en dan is het vaak windstil, tot de volgende bui in beeld komt
|
|
|
@LaurenS
|
Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te reageren op de reactie van piraat. Ik vind het ongelofelijk dat iemand zo kan VERoordelen. Hij kent de feiten niet en heeft zijn VERoordeling al klaar. Ik ben 36 jaar ik heb een gezin en een goede baan, je denkt toch niet dat ik dat op het spel wil zetten om een paar uurtjes te kitesurfen!!!!!!! Ik denk dat je bij jezelf te raden moet gaan waarom je op deze wijze reageerd. Het is zeer onproffesioneel en het getuigd van pure arrogantie. Toch wil ik je zeggen dat ik hoop dat je nooit zoiets
overkomt, buiten de vraag te stellen "wie is er fout". Groet, Marco
Hoi Marco, Niet te veel van aan trekken van die botte opmerkingen van Piraat .Hij heeft dikwijls woorden met medeforum leden.Hij is gek van shockeren denk ik.
|
|
|
D.D
|
@ Max, die man die tegen de duin op loopte was ik.. ging aardig hard op me bek ja.. maar uiteindelijk is er gelukkig niks aan de hand. En tegen de duinen oplopen? was gewoon ff een beetje aan het springen met een 10m daar.. beetje van die zweefsprongetjes.. en pakte een vlaag ofzo, en toen draaide ik en trok ik aan de verkeerde kant van me bar.. daardoor werd ik tegen de duin gesmakt. Maar het gaat dus niet om mij, want dit was de dag ervoor( zaterdag) gebeurd.
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Ik was die dag op scheveningen met een 8m2 Vegas aan het varen. Was goed te doen aleen in de regenbuien moest je opletten en flink de hakken erin zetten.
|
|
|
*Maximus*
|
daar zat ik ook al aan te denken kijk als je dat nou doet op een zomerse dag met een licht windje(nog steeds niet goed). Maar zondag, neee dan niet! het was zaterdag!!!!
|
|
|