|
|
Roel272
|
Heej Bertje,
toch maar weer kiten????
|
|
|
kootsie
|
Ja 100%, WimT!
|
|
|
timmuh
|
dat moet wimT zijn uiteraard. home made one pump zal er ook nog wel op zitten.
|
|
|
|
bertvanloon
|
die foto had ik ook al gevonden maar daar is tie niet 2 lijns, maar 4. 2 lijns is met een kruistoom door de katrolletjes op de LE. maar... we blijven zoeken.
|
|
|
hollandkiter
|
Nee, de oude Wipika's hadden een systeem met katrollen op de achter/stuurlijnen. Dus met meerdere bevestigings punten aan de achterzijde van de kite. Als je kite op zijn leading edge lag kon je hem achterwaarts starten, daarna laten draaien en weer wegvliegen. Het was dus een soort herstart systeem wat Flysurfer nu ook heeft.
Volgens mij past dat niet op dit 1e model van wipika. Dat systeem zat op de standaard 4 lijns kite. weet even niet meer hoe die heten. Het was voor zijn tijd (7 jaar terug) een van de betere kites die er te koop waren. Je kon dus kiezen of gewoon 4 lijns gebruiken of dat katrollen systeem erbij zetten.
|
|
|
hollandkiter
|
Volgens mij was dit voor de Wipika Airblast gemaakt. Een aantal jaren is dit model geweest.
|
|
|
bertvanloon
|
neee, deze is nog ouder, het is dezelfde als op die foto in dit topic. hij heeft wat katrollen op de LE. mijn AMP heeft inderdaad bevestigingspunten op de achterzijde (TE) voor het eventuele achterwaarts herstarten.
maar goed, meer weten we nog steeds niet en google doet dit keer geen wonderen
|
|
|
|
bertvanloon
|
kijk, dit begint er al op te lijken. wordt wel even puzzelen want snap er nog niet veel van. mochten jullie er meer van weten hoor ik het graag. maar... de boer, alvast bedankt.
grt bert
|
|
|
marco5000
Geen avatar
|
de 6,5 projected is in nomale maten een meter of 8/9 vergeet dat niet. Je hebt dus een grotere kite dan je denkt. En niet op het land inhaken lijkt me ook handig.
|
|
|
|
|