Rockertafel aan het maken :)

Rooky

Juni 06, 2008, 07:03:06
edit2Rapporteer  
vanmiddag begonnen aan een tafel  Grin , had nog wat ijzer staan en ben er vrolijk aan begonnen  Joepie.

setup:

1600x650
max lengte board +- 140
max rock: 130(dus met springback +- 60mm)
concaaf : nog niet bekend
2 vacuüm aansluitingen

frame : koker 40x40x2
draadeind : M8
dwarsliggers :koker 20x20x1,5
bovenplaat: (nu nog even triplex) ik weet nog niet goed wat ik hier voor ga en moet nemen!! :'(
dus tips zijn welkom

foto`s hier onder:

ik wil in de middelste 3 dwarsliggers draaiknoppen aanbrengen waarme ik mijn concaaf kan afstellen ik had nog 3 van die knoppen liggen hierin komt draardeind en ik las aan de 3 dwarsliggers een bout zodat ik hem in en uit kan draaien , leek me wel een goed idee.

ik heb hem ook nog geprobeerd te vormen zoals laatste foto maar de gaten in de dwarsliggens zijn te precies geboord waardoor hij niet makkelijk wil zakken. Angry (dit zijn trouwens de 3 draai knoppen die er onder moeten komen)

dus morgen eerst gaten ruimen en weer verder met bouwen Smiley
Dirkie

Antwoord #1 Juni 06, 2008, 14:34:42
edit2Rapporteer  
Ziet er profi uit, helemaal uit staal!

Voor de plaat gebruik ik (in navolging van de anderen hier) een plaat 6mm trespa. Niet goedkoop, maar het werkt wel prima. Op aanraden van een van de bouwers hier heb ik 4 luchtaansluitingen gemaakt, bevalt ook erg goed. Ik heb 'het' nooit met 2 gedaan, dus hoeveel het beter is kan ik je niet vertellen...

Succes verder!
Fré

Antwoord #2 Juni 06, 2008, 16:20:57
edit2Rapporteer  
... Ik heb 'het' nooit met 2 gedaan, dus hoeveel het beter is kan ik je niet vertellen...

Met 1tje is al heerlijk... Geen flauw idee hoe goed het dan wel niet is met 2 of meer!
Grin
Rooky

Antwoord #3 Juni 06, 2008, 20:07:40
edit2Rapporteer  
ik kan nog alle kanten op hoor kan er ook 4 in maken of 6  HEHE

en kwa plaat lijkt trespa me idd beter. maar ben bang dat dat niet makkelijk te buigen is dan zou ik eerder voor 4 mm gaan

en is prijzig idd
Rooky

Antwoord #4 Juni 07, 2008, 20:24:08
edit2Rapporteer  
En vandaag weer wat verder gewerkt Cheesy

gisteren 4 vac. punten aangebracht en getest Smiley werkt super maaaar ik moet echt een trespa plaat hebben hij zuigt z`n lucht namelijk door de plaat zoals ik al verwachte loser.

nu net de draai knoppen aangebracht voor het concaaf Smiley
werkt heel goed moet ik zeggen.
makkelijk in testellen en geen geklooi met losse plaatjes en latjes Smiley

heeft iemand een adresje of zelf een trespa plaat staan die weg moet/mag? betaal uiteraard gewoon

zie pics:
Marko

Antwoord #5 April 18, 2009, 16:34:28
edit2Rapporteer  
Ik weet dat dit topic al een beetje verouderd is maar ik heb een vraag.

nu je de plaat vast hebt gezet. Staat die plank dan onder spanning? En als je hem los maakt gaat die dan niet gewoon terug  naar zijn rechte vorm of maken jullie hem warm. Want met warmte kan je de plank toch buigen?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.