Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2
|
6
|
Algemeen / Bijna ongelukken & ongelukken / Re: Kijkduin gisterenavond?
|
Gepost op: Augustus 27, 2015, 06:45:07
|
Die hulpdiensten waren er vanaf een uur of 16.00 al. Als je het tenminste over die 2 brandweervoertuigen hebt. Die waren een hele tijd bezig op de zandvlakte tussen de poel en zee, daar waar het heel breed is. De oranje waren van de reddingbrigade is ook een paar keer langsgereden, maar zonder al te veel spoed. Zag er meer uit als patrouille. Ben om ongeveer 17.00 van het water gekomen ivm gebrek aan wind, dus verder geen info.
|
|
|
10
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Hoe pak ik het aan?
|
Gepost op: April 20, 2015, 15:21:43
|
Als je in Haarlem woont, is Zandvoort natuurlijk wel veel dichter bij. En eigenlijk geldt overal wel dat als er kiters zijn dat die je wel een handje willen helpen (opgooien, aanpakken...). Je zit dan natuurlijk wel op zee en dat kan iets lastiger zijn ivm golfslag en stroming. Mik op de periode van ongeveer 2 uur voor en na laagwater om daar het minste last van te hebben. Wil je toch vlak water, dan zou ik eerder naar Schellinkhout rijden dan naar de Zandmotor. Dit om twee redenen: reistijd / verkeer rond Den Haag en de achterlijke drukte bij de ZM. Als het lekker waait, dan barst het daar van de kiters en moet je bijna nummertjes trekken om te keren of te springen. (Of je gaat de zee op, daar is alle ruimte. Maar dan kan je net zo goed naar Zandvoort) Nu is Schellinkhout ook wel goed bezocht, maar daar heb je naar mijn mening toch nog wat meer ruimte.
|
|
|
11
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Zonering Slufter (Maasvlakte)
|
Gepost op: April 14, 2015, 20:19:13
|
Nu kite ik weel eens vanaf het autostrand, maar ik zou als ik daar vaar niet kunnen zeggen of ik op de Hinderplaat zit of niet. Hoe zie je dat? De Slikken zijn wel goed herkenbaar (palen & boeien). Of hebben ze sinds dit jaar nog wat tonnetjes voor de plaat neergelegd?
|
|
|
14
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Goede voornemens 2015
|
Gepost op: Januari 15, 2015, 09:58:12
|
Ik lees steeds dat iedereen die voornemens was een hydrofoil te maken er maar 'lafjes' eentje heeft gekocht. Niet ben ik ook niet zo dapper dus: waar zijn die dingen fatsoenlijk te bestellen? Liefst bij een Nederlandse zaak. Ik zie ze nl wel vaker bij Franse sites, maar die steken doorgaans dermate slecht in elkaar dat ik me afvraag of dat goed komt.
|
|
|
18
|
Nieuws & Video / Techniek / Camera / Software / Re: Fat32 / Exfat probleem
|
Gepost op: November 05, 2014, 08:06:33
|
Om het even extreem simpel te stellen: zie het als de kilometerteller van een auto. Die kan tot 999.999,99. Verder rijden kan prima, dan draait hij naar 000000,00 en loopt verder. Doorrijden is geen enkel probleem. Alleen als er willekeurig iemand gevraagd wordt hoeveel kilometer die auto gelopen heeft, krijg je geen goed antwoord.
|
|
|
19
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Poll over censuur filmpjes Harinkie
|
Gepost op: November 04, 2014, 22:08:48
|
Als ik dit zo lees zijn die filmpjes niet in eerste instantie het probleem, maar het off-topic geleuter dat erop volgt.
En 't is wel een beetje wat Evan zegt: 1ste keer is geinig. Actieve user post kitefilmpjes van, eh, laten we zeggen 'amateurs'. Is weer eens wat anders dan al die gelikte merk-edits. Maar op een gegeven moment denk je: Goh. Die heb ik al 6 keer voorbij zien komen.
Was er binnenkort nog wind? Liefst iets met west?
|
|
|
20
|
Nieuws & Video / Techniek / Camera / Software / Re: Fat32 / Exfat probleem
|
Gepost op: November 04, 2014, 21:48:26
|
Wordt lastig. Fat32 gebruikt 32 bits om je bestand over de filesystem blokken te verdelen. Zodra je over de 4 GB gaat heb je meer dan 32 bits nodig. Het maakt dan dus niet uit welke player / codec je gebruikt - het bestand kan niet in elkaar gepuzzeld worden. Als je echt veel geduld (en kennis) hebt, dan kan je met een disk image tool de zaak wel weer op orde trekken. Maar dat wil je echt niet. Stel die SD is geformatteerd met 8KB blokken (en dat is aan de grote kant), dan heb je het bij 4GB over iets meer dan 530.000 blokjes die je op de juiste volgorde moet zien te krijgen.
edit: dat je het bestand wel ziet, klopt. Je zou in staat moeten zijn om de eerste 4GB probleemloos te lezen. Het probleem is dat er vaak belangrijke descriptors achteraan het bestand worden toegevoegd - en dat is het stuk dat je kwijt bent.
|
|
|
21
|
Nieuws & Video / Techniek / Camera / Software / Re: Stabiel filmen in kitelijnen
|
Gepost op: Oktober 23, 2014, 14:59:12
|
Het zwaartepunt van je camera zit met die mount wel erg ver van de rotatie-as. Zeg maar de denkbeeldige lijn die midden tussen je powerlijnen naar je kite loopt. Kleine variaties / trillingen beinvloeden op die manier de positie van je camera meer dan wanneer het zwaartepunt van je cam op die as zou liggen (dus meer zoals die Camrig mount). Ik heb ooit deze gehad (nu een Camrig): . Die schokte ook nogal en daar heb ik overwogen om een contra-gewichtje te plaatsen. Onder de camera en iets zwaarder, zodat de cam wat meer 1 positie zou houden. Natuurlijk ben ik daar nooit aan toe gekomen. Iets anders: Bij mijn Ozone bar zit de splitsing direct boven de depower...
Werkt je safety nog lekker? Ik vlieg sinds kort met de Edge en ik twijfel of ik mn camera daar in hang omdat ik bang ben dat hij niet meer soepel uitvlagt.
|
|
|
24
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: ion fuse droogpak??
|
Gepost op: September 22, 2014, 13:58:35
|
Hier nog een tevreden Fuse eigenaar. Rits kan idd soms wat lastig zijn Groot voordeel van een droogpak vind ik dat je bij het opruimen / omkleden naderhand niet met je natte zooi staat te blauwbekken. Pak uit, auto in, klaar.
|
|
|
|