Ik doe morgen ook mee ! Vandaag even werken, spullen weer in elkaar zetten na weekje Rhodos (10 dagen wind gehad
)
Veel plezier gehad van m'n nieuwe Trax boardje. Super licht, snel in plane, goed te kanten maar ook lekker om in een golf te draaien (gaat net iets beter dan met m'n thorn die wat zwaarder was en minder 'afgerond' op de uiteinden). Doordat dit board ook iets langer is, past het beter bij mijn gewicht. Eigenlijk heb ik de ideale quiver waarmee ik altijd relaxed kan varen tussen 10 en 30 knopen (freeride style, simpele tricks (backrolletje) en cruisen). De backroll 5.000x geoefend en inmiddels onder de knie. Frontroll eindigt nog steeds in een flat-face forward crash. Ik krijg die rotatie er gewoon NIET in. Erg irritant... Dubbele backrol en hogere backrol is in de maak
Zal binnenkort videootje met de highlights uploaden (eerst 98% failures en crashes eruit knippen).
Morgen 10.00 present op de rock (second strike) voor een supersessie met de 10m tot 14.00 en daarna mss even de 7m even loslaten.
Even de recap van m'n superquiver. Ter inspiratie:
Kites:
1. flysurfer speed 3 deluxe edition (15m), range 10-20 knopen
2. F-one bandit dos 10m, range 15-25 knopen
3. Best Waroo 7m, range 25-35 knopen
Boards:
1. Flyboard Door M 155X42,5 cm, range 10 knoop icm flysurfer tot 14 knopen (super bij weinig wind, hoogte lopen als niemand dat nog lukt, en cruisen. Minder geschikt voor tricks)
2. F-one Trax V 2010, 136x 40 cm, range 15 knoop tot 35 (goede low-end, makkelijk hoogte lopen, goed aan te kanten, lekkere pop, superrelaxte gelpads die je knieen niet slopen)
3. Custom made Eddy Lansink board, 129x 36cm, range vanaf 20 knoop, performed goed bij harde wind, erg wendbaar)
Trapeze:
Mystic Warrior 2010, hier heb ik een beetje spijt van. Met het nieuwe clicksyteem was ik eerst niet tevreden omdat het nauwelijks uitging, maar voordeel is dan ook dat hij niet 'onverwacht' uitgaat. Inmiddels eraan gewend en bevalt goed, enige is dat de bovenkanten erg hard en rigide zijn. Ik denk dat de shadow daarin met z'n zachte randen toch beter had bevallen. Uiteindelijk doe ik ook niet de tricks waarbij je die stijfheid van harness nodig hebt.
Qua pakken een 2/3 en een droogpak. Voldoende met de accesoires om van mrt tot dec te varen.
Bueno, tot morgen guys