Hoeft niet veel te kosten. Juist door onbekend maakt onbemind staan er zo nu en dan een paar van vorig jaar te koop. Naish, North, Brunotti. Zo heb ik een Underground Tuflite 5'8" voor heel weinig kunnen kopen (170 x 48cm). Ik sluit me aan bij Rory wat betreft mijn ervaringen in het begin. Vooral gijpen met voetbanden is lastig.
Omdat ik met een flatkite vaar (Rebel 9m2) heb ik gekozen voor een groter board. Kan ik zowel als licht weer board gebruiken omdat mijn grootste (flat-kite) maat 12m2 is, en in grotere golven volledig op de golf kunnen rijden (nagenoeg kracht uit de kite te drukken van de Rebel)
Waarom ik van een aantal mensen hoor waarom ze ermee gestopt zijn is toch wel de leer-curve. Het is gewoon iets totaal anders, en je moet tijd erin willen investeren.
Daarbij komt het nog dat je vaak wel goed kunt knallen met je twin, en dan hier weer een halve beginner bent
Ik ben ook zeker nog niet volleert, moet nog flink wat uren op het water maken om dit echt lekker onder de knie te krijgen. Maar ben wel behoorlijk stoked!
Ben bang dat niet veel mensen je vraag kunnen beantwoorden die meer als een of twee waveboardjes getest hebben. Ik weet dat Arno vorig jaar er wel een aantal getest had.