Vervanging set

Yoram

Maart 06, 2011, 16:36:31
edit2Rapporteer  
Weer op een punt beland dat ik mijn huidige set wil vervangen, vaar nu met een 10m dos en een 8m tresss. De 8m vaart in principe geweldig en kan ik vanaf 16kn mee wegkomen, snelle kite, vooral lekker in de golven. De 10m dos ben ik op uitgekeken.

Wat zoek ik in een kite:
- Een goede hangtime, die rustig opbouwd. De tres is naar mijn idee redelijk explosief en knalt me gelijk in de lucht en zet me ook weer als een steen op het water. Ik zoek iets welke dit proces rustig opbouwd.
- Snelle kite, makkelijk te varen in de golven.

(Ik vaar alleen op zee, veel met golven dus. Zo af en toe pak ik nog even het rustige water van autoplaya mee).

Nu heb ik al een tijdje de Bandit 4, en North Rebel 2011 op het lijstje staan om te  testen. Iemand nog suggesties voor een kite die ik absoluut even moet proberen en voldoet aan de bovenste twee eisen?
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #1 Maart 06, 2011, 16:56:14
edit2Rapporteer  
Nieuwe Mutiny F-series. Hangtime schijnt Uber te zijn. Ken m zelf nog niet, maar is inmiddels wel te testen. Nieuw merk, dus je zou een van de eersten zijn in Nederland.

[edit] commercieel
barry

Antwoord #2 Maart 06, 2011, 17:50:36
edit2Rapporteer  
spam er de spam gebruikersnaam beetje subtieler volgende keer
@ yoram
klinkt een beetje tegen strijdig, wat je zoekt.
de meeste wave kites hebben een diep profiel/ lage Ar en zijn over het algemeen
niet de beste springers.maar zoek je een allrounder
daar zijn er genoeg van.

bolt
Bandit
jeckl
spitfire 2011
rally
rebel
rise
gts
enz

mail gewoon even een aantal shops als je echt interesse hebt helpen ze je graag.

Suc 6   

ieder merk heeft er wel een, schrijf een aantal shops aan
ik weet zeker dat ze je willen h

Yoram

Antwoord #3 Maart 06, 2011, 18:14:08
edit2Rapporteer  

Ik weet dat het inderdaad tegenstrijdig is. Ik zoek dus eigenlijk iets van beide, zonder een tegroot compromie aan de andere eigenschap te geven. Beetje er tussenin.

Jeckyll heb ik geweldige verhalen over gehoord, Bandit heb ik tot nog toe altijd gevaren  (al hoop ik dat de Bandit 4 misschien iets meer aan de eerste eis voldoet), Rebel heb ik redelijke reviews over gelezen. Deze 3 kites kan ik al test varen.

Ik wacht liever even de reacties van het forum af, zodat ik daarna wat gerichte vragen op de shops kan afvuren Wink
Idefixe

Antwoord #4 Maart 06, 2011, 19:39:25
edit2Rapporteer  
heb je al eens aan een RPM gehangen?
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #5 Maart 06, 2011, 19:45:44
edit2Rapporteer  
Komt idd redelijk spammerig over.  Heb alleen geen enkel belang!  Als je echt flink wat merken gaat testen Yor-am, vergeet dan zeker de Flexifoil Ion 5 niet. Voldoet volgens mij ook volledig aan jouw eisen. Staat bij mij bovenaan mijn verlanglijstje.  YeSS
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Maart 07, 2011, 10:12:57
edit2Rapporteer  
Inderdaad zijn kites waarbij de hangtime rustig opbouwt over het algemeen geen goede wavekites. Die sturen nl. over het algemeen niet heel snel en hebben een redelijk hoge vliegsnelheid. Hierdoor moet je actief je kite aan de gang houden, wat in golven over het algemeen niet fijn is, je wilt je immers kunnen concentreren op het waveriden.

Denk toch dat je moet kijken naar een Fuse/Rebel van North, Jyckell en Rise voldoen bijvoorbeeld uitstekend aan je wens wat betreft het springen, maar ik zou ze niet snel als wavekite pakken.
sennesmid

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 07, 2011, 12:12:06
edit2Rapporteer  
je zou ook als je hoog wilt springen en dikke hangtime wil hebben eens naar de advance kaiman kunnen kijken! vind ik zelf een topkitje! maar ieder zo zijn smaak! als je hem zou willen testen, weet ik wel iemand bij wie dat kan!
@LaurenS

Antwoord #8 Maart 08, 2011, 10:02:48
edit2Rapporteer  
Geheel objectief kan ik de wainmannetjes aanprijzen. Lekker snel en direct en met de hangtime en boterzachte landingen zit het ook wel goed  Wink
Yoram

Antwoord #9 Maart 08, 2011, 17:46:05
edit2Rapporteer  

Tom, RPM nog nooit onder gehangen, maar dat ga ik binnenkort is doen.

Zitten aardige suggesties tussen, die ik zeker is ga proberen  ThumpsUp Het is inderdaad erg tegenstrijdig wat ik wil, maar goed ik merk dat me benen wat meer rust nodig hebben bij het springen (vooral de landing).
Morres

Antwoord #10 Maart 17, 2011, 18:58:38
edit2Rapporteer  
rebel zou ik niet doen, die is 5lijns, neem dan de fuse, die is 4lijns.
Tja, ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat de jekyll geweldig is Wink hehe
nee maar ff serieus nu, ik mag dan gaastra-mannetje zijn, maar het zijn echt gewoon goede kites, veel afstelmogelijkheden, weinigbardruk, tot medium bardruk, snel, tot medium sturen, lift is top evenals hangtime, depower; heel belangerijk ,deze kite kan je gewoon gedepowered nog goed besturen, veel kites haken daar af. En natuurlijk superconstructie, alles kan kapot, maar hier moet je toch wel wat harder je best voor doen
Zacht landen moet lukken, gewoon teurgsturen en bar nog ff aantrekken op het eind.

Bar is simpel, maar voldoet, strap werkt goed, grip is goed, in breedte verstelbaar, standaard 21+3mtr lijnen, maar als je korte lijnen hebt gevaren ga je die 3mtr er nooit meer opzetten. De jekyll heeft de laatste 4jaar gewoon een erg goede naam gekregen en dat is, vind ik, terecht. Maar misschien vind je het wel niks, kites zijn erg persoonlijk.

Ik zou de kites die hier staan idd testen,zeker ook de RPM, Fuse en rise
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.