Gezond eten is Duur.

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #25 December 28, 2011, 17:08:35
edit2Rapporteer  
In een ideale wereld zou je het woord 'regel' kunnen vervangen voor 'besef', moet je je eens voorstellen hoe het zou zijn als we alle energie en tijd die we nu stoppen in instanties, mensen en goederen die wereldwijd 'de regels' hoog houden kunnen investeren in technische vooruitgang.

Nu ga ik weer verder aan de film van zondagochtend Tongue
feddomw
Gast
Antwoord #26 December 28, 2011, 18:47:14
edit2Rapporteer  
Waarom ontstaat er een tweedeling tussen arm en rijk? De armen worden armer en de rijken worden rijker. Denk dat het toch wel duidelijk is wie de financiele crisis heeft veroorzaakt.
Volgens mij waren dat niet de armen. Desondanks kunnen de armen er wel voor opdraaien nu.

Ik heb zelden zulke onzin gehoord. "De rijken hebben het gedaan". Nee, want die hebben geen hypotheken afgesloten boven hun stand. Het is ongelofelijk tendentieus om een complexe problematiek als de huidige crisis zo simpel zwart/wit neer te zetten.

De banken hebben gefaald, de toezichthouders ook, maar net zo goed "de armen" die jarenlang boven hun stand hebben geleefd en met geleend geld aan de slag zijn gegaan. En een bank is niet "een rijke". Een toezichthouder ook niet.

Dat "de armen" minder gezond zijn heeft niets met geld te maken maar met culturele verschillen. Niemand verplicht de armen (jouw woorden, niet de mijne) om te roken en te zuipen en vet te eten. Dat is meer een cultuurverschijnsel dan een financiele keuze. Tabak en alcohol is duur (mede door de accijnzen trouwens).
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 December 28, 2011, 20:01:23
edit2Rapporteer  
Laatst op mijn werk werd mij gevraagd wat ik zou gaan eten die avond. Gewoon spruitjes zei ik, lekker! Natuurlijk dacht men daar anders over en kreeg ik al snel adviezen hoe ik die spruitjes lekkerder kon maken. Zo kon ik er suiker bij doen, of appelmoes, kaasrasp etc. ‘’Nee dat is niet nodig, ze zijn zo ook wel lekker’’ zei ik. ‘’Weet je waarom ik ze lekker vind? Omdat ik weet dat ze gezond zijn, en omdat ze die dag goedkoop in de winkel lagen’’.

Vanavond heb ik een hele zak spruitjes gegeten, ging heel goed, hoewel de laatste paar wat moeilijker. Gewoon om mijn weerstand op peil te houden nu ik de laatste tijd iets te weinig slaapuren maak. Als je luistert naar je lichaam, weet je hoe je weerstand is. Soms voel ik mijn weerstand verminderen terwijl er een mooie windperiode nadert. Natuurlijk wil ik die wind niet hoeven missen omdat ik niet goed fit ben. De oplossing die ik dit jaar veel gebruikt hebt en die voor mij heel goed lijkt te werken is de groente en fruit bom methode; je lichaam een boost geven door heel veel groente en fruit te eten.

Het is alleen zeer jammer dat de prijzen van gezond eten zoals vers fruit en biologische groenten erg hoog is, en steeds hoger wordt lijkt wel. Supermarkten houden de prijzen daarvan kunstmatig hoog las ik laatst in diverse media. Zodat ze kunnen compenseren voor de verliezen die ze draaien op andere producten. Verliezen onder andere veroorzaakt door de ‘supermarktoorlog’.

Mensen die minder te besteden hebben zullen deze gezonde producten laten liggen, en in plaats daarvan steeds vaker kiezen voor de simpele, ongezonde en goedkope producten. Slechts nieuws voor mij, want ik werk niet zoveel. Ik zal dus meer moeten gaan werken als ik gezond wil eten. Maar in de loop van mijn tienjarige kite carriere is duidelijk geworden dat werken en kiten moeilijk samengaan. Dilemma!!
Waarom is gezond eten zo duur? Waarom Cry


gozond eten is niet duur... je gaat gewoon gemaks halve naar de ah of ander super... loop voor de verandering eens op de markt... of gewoon naar een slager of groente boer... luie flikkers allemaal. wie lui is betaald
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #28 December 28, 2011, 20:11:54
edit2Rapporteer  
Slager en groenteboer zijn duurder dan een supermarkt Eagle. Fruit van de Lidl staat erg goed bekend en kost weinig!
Het is idd niet moeilijk om als je een beetje creatief bent een hoop geld te besparen op alles. Ik ben totaal niet gierig, maar maak hier ook graag een sport van.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #29 December 28, 2011, 21:06:00
edit2Rapporteer  
Is de crediet crisis wel zo complex?
Alles draait om geld toch. Maar wat is geld eigenlijk? Bestaat het wel?


http://www.youtube.com/watch?v=EWZXH63fCTc&feature=related
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 December 29, 2011, 00:29:12
edit2Rapporteer  
Slager en groenteboer zijn duurder dan een supermarkt Eagle. Fruit van de Lidl staat erg goed bekend en kost weinig!
Het is idd niet moeilijk om als je een beetje creatief bent een hoop geld te besparen op alles. Ik ben totaal niet gierig, maar maak hier ook graag een sport van.

dan weet ik niet naar welke jij gaat... maar de groente turk bij mij om de hoek is spot goedkoop... 2,60 voor 4kg aan groentes (komkommers, aubergines, trostomaatjes, courgettes, krop sla en rode uitjes)... marrocaanse visboer: 500g gambas voor nog geen 4 euro...
keur slager 5 straten verder ook spot goedkoop...
prijzen zijn gebaseerd op die van 14 dagen geleden aangezien ik nu op een wat warmer, zonniger, winderiger eiland zit in de middelandse zee.

ik hou van lekker en gezond eten... en bij de appie en lidl haal je geen lekkere ingredienten... er is iets mee... lekker lapje vlees die in de pan voor de helft weg slinkt, grote tomaten die naar water smaken, te waterige aardbeien, varkensvlees die niet naar varkensvlees smaakt en naar varkensstal ruikt enz..

ok ik ben ook niet in 10min klaar met boodschappen
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #31 December 29, 2011, 11:31:31
edit2Rapporteer  
eten bij ah is ronduit smerig, bah. Je moet s weten wat de “restgifrestanten” op fruit + groenten v ah zijn (hoogste v alle supermarkten), dit wordt in een waarde uitgedrukt
 
Ksurfen is voor de meesten n sport maar voor anderen een lifestyle. Denk dat rory hierop doelt (maar correct me if i m wrong). Gezond eten, mooi goed onderhouden lijf, ideele denkmanier (op dit forum noemen de pappas dit “wimt stijl”) niet werken voor t geld maar voor wind. Rory, dit is “een” levensstijl. Als je meer gaat reizen kom je "ze" vanzelf tegen
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #32 December 29, 2011, 11:56:07
edit2Rapporteer  
Om nog maar te zwijgen over het gebruik van transvetten (bewerkte plantaardige olien) in de voedingsindustrie. Deze hart en ader sloper eerste klas zit werkelijk waar overal in..
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #33 December 29, 2011, 15:04:44
edit2Rapporteer  
Ik zie al een aantal keer het begrip 'wimt' in dit topic voorbij komen. Ik word toch niet vergleken met wimt mag ik hopen?

Wimt is toch een mafkees van jewelste. Met zijn verhalen over rijden op water. Wat beter voor het milieu zou zijn. En dan zegt ie ook nog dat het al lang mogelijk is. En dat ie het zelf ook doet.
Komop zeg, wat denk je zelf? Als het mogelijk was dat wij op water konden rijden, en dat we minder olie nodig zouden hebben,  dan zouden we dat toch al lang doen...


 
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #34 December 29, 2011, 16:38:30
edit2Rapporteer  
o jeeh je bent duidelijk bang om uitgescholden te worden voor "wimt". ....slapjanus.
Hij is geen mafkees, maar een lefkees. ik kan m niet volgen, maar weet wel dat hij provoceert
Je ziet blijkbaar niet t verschil tussen valse nichten (hier) en echte mannen. wake up! ga reizen, praat met iedereen –dus ook meiden-, vergroot je wereld

enneh die paar die wel durven te posten in threads van wimt, nah die hebben ballen (ik dus niet)
comprendo? capito?
feddomw
Gast
Antwoord #35 December 29, 2011, 17:02:57
edit2Rapporteer  
Ik zie al een aantal keer het begrip 'wimt' in dit topic voorbij komen. Ik word toch niet vergleken met wimt mag ik hopen?

Wimt is toch een mafkees van jewelste. Met zijn verhalen over rijden op water. Wat beter voor het milieu zou zijn. En dan zegt ie ook nog dat het al lang mogelijk is. En dat ie het zelf ook doet.
Komop zeg, wat denk je zelf? Als het mogelijk was dat wij op water konden rijden, en dat we minder olie nodig zouden hebben,  dan zouden we dat toch al lang doen...


Dat klopt, Rory. Dan zouden we het inderdaad al lang doen. Het is misschien waar dat de olie-industtie tegen werkt, maar als Toyota of BMW een watermotor zouden kunnen maken, zouden ze behoorlijk veel geld kunnen verdienen. En als elke andere idioot het zou kunnen bouwen, snel patent aanvragen en slapend rijk worden terwijl je de wereld een betere plaats maakt.

Met andere woorden, lul niet. Als het echt kon was het er al lang en complotheorieen zijn leuk maar toch echt fictie. Als wimt zegt dat de Kerstman bestaat want hij heeft 'm gezien dan geloof jij hem ook?

Overigens als iedereen op water zou rijden, dan zou water schaarser worden dan olie en onbetaalbaar worden. Volgens mij heeft al iets van een derde van de wereld al geen toegang tot schoon water.

Het is dezelfde onzin als electrisch rijden: klinkt leuk, maar als alleen ons wagenpark in NL electrisch zou worden hebben we ook een aardig capaciteitsprobleem. En al die elektriciteitscentrales stoten ook aardig wat CO2 uit. Want atoomenergie mag niet, en Greenpeace wil ook geen windparken: slecht voor de vogels, net als kitesurfen trouwens.

De sleutel ligt in minder verbruiken en diversificatie van het aanbod: dus betere treinen en ander OV, meer hybride rijden, zuinigere benzine auto's, meer mensen op de fiets, enz. Is ook een lifestyle keuze.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #36 December 29, 2011, 17:48:30
edit2Rapporteer  
@ bikini, no offence

Ironie; is een stijlfiguur waarbij dat wat klaarblijkelijk gezegd wordt, afwijkt van dat wat bedoeld wordt. Zodoende is ironie veelal alleen herkenbaar voor de geoefende of ingewijde verstaander.
Voor meer: http://sites.google.com/site/liebregtsknip/stijlfiguren/ironie.

Wimt is toch een mafkees van jewelste (eigenlijk een 'lefkees'). Met zijn verhalen over rijden op water. Wat beter voor het milieu zou zijn (fossiele brandstof is dat volgens de 'kenners' zeker niet).  En dan zegt ie ook nog dat het al lang mogelijk is (ben geen kenner, maar er staat genoeg op internet). En dat ie het zelf ook doet (Wimt woont lekker hoog en droog in het binnenland, ver weg van de zee waar hij regelmatig te vinden is. Misschien omdat hij heel zuinig kan rijden?).
Komop zeg, wat denk je zelf? Als het mogelijk was dat wij op water konden rijden, en dat we minder olie nodig zouden hebben,  dan zouden we dat toch al lang doen... Of zouden er personen zijn die er belangen bij hebben dat we massaal afhankelijk zijn van olie?
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #37 December 29, 2011, 18:00:17
edit2Rapporteer  
Ik kan wimt ook nooit zo goed volgen maar over dat rijden op water heeft hij wel gelijk.
Als je nm water scheid van zuurstof blijft er waterstof over, is ook niet nieuw en bestaat al jaren:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterstof_aangedreven_auto

Probleem is dat er nog niet genoeg tankstations voor zijn.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #38 December 29, 2011, 18:05:49
edit2Rapporteer  
on topic  Kiss


http://www.youtube.com/watch?v=lu2qKI2Ju9s&feature=player_embedded#
!
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #39 December 29, 2011, 18:07:23
edit2Rapporteer  
Ow trouwens over goed eten, iemand zij dat je dan beter maar naar de slager/groenteman kan gaan ipv de supers.
Dat klinkt allemaal wel leuk maar als ik uit mn werk kom en ga shoppen zijn die al lang dicht, en dan is het nog maar half zeven ofzo.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #40 December 29, 2011, 18:12:54
edit2Rapporteer  
Vliegenaar, degene die er belang bij heeft dat jij niet naar die betere groenteman gaat, heeft dus weer gewonnen.
Maarja, had jij daar iets aan kunnen doen? Je was waarschijnlijk bezig om hard te werken voor je geld (voor de overheid) zodat men de oorlog in afghanistan kan financieren, of zodat ze de euro zone kunnen redden.
feddomw
Gast
Antwoord #41 December 29, 2011, 18:19:18
edit2Rapporteer  
Ow trouwens over goed eten, iemand zij dat je dan beter maar naar de slager/groenteman kan gaan ipv de supers.
Dat klinkt allemaal wel leuk maar als ik uit mn werk kom en ga shoppen zijn die al lang dicht, en dan is het nog maar half zeven ofzo.

Dan moet je maar eerder gaan of in het weekend. Omdat je dat niet doet, kan de supermarkt daar lekker aan verdienen.

Het is een simpel business model, jongens. De supermarkt is ooit ontstaan omdat de kruidenier geen zin meer had om alles voor je uit het schap te pakken, scheelde personeel en dus kosten. Toen werd dat de supermarkt, en omdat je toch al binnen was voor kruidenierswaren kon hij ook maar brood en andere zaken gaan verkopen. De klant was toch al binnen en alles wat hij kocht was mooi meegenomen.... Nu knijpt de super je verder uit door de marges zo ver mogelijk uit te melken. En als dat niet kan door hogere prijzen (prijzenoorlog), dan gaan de prijzen aan de inkoop-kant om laag, want door schaalvoordeel kan hij de boer lekker onder druk zetten. Die kan niet toe met minder opbrengst, dus die gaat ook verder bezuinigen of schaalvoordeel zoeken. Dus je krijgt inferieure producten en bio-industrie.

Het blijft mij verbazen dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, het is zo'n simpel verhaal allemaal.... Hoe kan een kip worden verkocht voor €2,95 of zo? Daarvoor moet je een kuiken kopen, warm houden, gezond houden, voeren, slachten, vervoeren en wil de groothandel en de super er ook nog marge op maken. Vind je het gek dat dat proces tot in de kleinste details is uitgemolken en je dus de zgn. "plofkip" hebt?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #42 December 30, 2011, 12:50:58
edit2Rapporteer  
Het blijft mij verbazen dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, het is zo'n simpel verhaal allemaal....
ghehe ik meng me ook maar even in de discussie.
Interessant thema, verder kijken dan je neus lang is. Dit verondersteld dat er correcte informatie beschikbaar is voorbij het puntje van de neus. En dat mensen geen verschrikkelijke aanstellers zijn die niet geconfronteerd willen worden met de consequentie van hun handelen.
Vlees met een botje er in is enger dan gehakt, een hele kip nog erger en een complete big aan een spit is pure horror. Beelden van een lief kalfje dat een lethaaldodelijke stroomstoot op z'n kanis krijgt en een paar minuten later leeg bloedt aan een rvs haak worden maar niet meer getoond.
Megastallen staan anoniem verstopt rondom brabantse dorpen waar nooit iemand komt, de schepen vol Soja worden in stilte de haven ingeloodst en ons wordt angstvallig niet verteld hoe regenwouden worden omgezet in massale landbouwgronden ten behoeve van het vleesvreten. In gebieden waar de locals zelfs nauwelijks te eten hebben.

Vleesconsumptie is een heel dankbaar voorbeeld, maar je kan bijna geen product noemen waar niet mee gerotzooid wordt, neem bijvoorbeeld bruin brood (ingekleurd wit brood waar de gezonde zaken uit zijn gehaald en dat is geoptimaliseerd om te kunnen worden afgebakken in de winkel)

Zonder te hoeven vervallen in complottheorieën kan je gerust aannemen dat de productschappen en de retail marketingmachines er alles aan doen om de onelegante waarheid buiten beeld te houden en je een droom aan te smeren. Lekker voor bij het slapen.

feddomw
Gast
Antwoord #43 December 30, 2011, 14:45:25
edit2Rapporteer  
Het blijft mij verbazen dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, het is zo'n simpel verhaal allemaal....
ghehe ik meng me ook maar even in de discussie.
Interessant thema, verder kijken dan je neus lang is. Dit verondersteld dat er correcte informatie beschikbaar is voorbij het puntje van de neus. En dat mensen geen verschrikkelijke aanstellers zijn die niet geconfronteerd willen worden met de consequentie van hun handelen.
Vlees met een botje er in is enger dan gehakt, een hele kip nog erger en een complete big aan een spit is pure horror. Beelden van een lief kalfje dat een lethaaldodelijke stroomstoot op z'n kanis krijgt en een paar minuten later leeg bloedt aan een rvs haak worden maar niet meer getoond.
Megastallen staan anoniem verstopt rondom brabantse dorpen waar nooit iemand komt, de schepen vol Soja worden in stilte de haven ingeloodst en ons wordt angstvallig niet verteld hoe regenwouden worden omgezet in massale landbouwgronden ten behoeve van het vleesvreten. In gebieden waar de locals zelfs nauwelijks te eten hebben.

Vleesconsumptie is een heel dankbaar voorbeeld, maar je kan bijna geen product noemen waar niet mee gerotzooid wordt, neem bijvoorbeeld bruin brood (ingekleurd wit brood waar de gezonde zaken uit zijn gehaald en dat is geoptimaliseerd om te kunnen worden afgebakken in de winkel)

Zonder te hoeven vervallen in complottheorieën kan je gerust aannemen dat de productschappen en de retail marketingmachines er alles aan doen om de onelegante waarheid buiten beeld te houden en je een droom aan te smeren. Lekker voor bij het slapen.



Je hebt geen ongelijk, Rudo. Echter het lijkt soms of men het niet zelf wil weten allemaal. Beste programma op TV is Keuringsdienst van Waarde, maar het is nou geen kijkcijferkanon. En in het voorbeeld van de braadkip van €2,95: je hoeft geen licht te zijn om te begrijpen dat het NIET KAN. Elke schakel in de keten moet er zijn geld aan verdienen namelijk. De kilo-knaller is hetzelfde bijvoorbeeld. En precies wat je zegt: het is eng en men wil "dom" blijven om zonder bezwaar zijn gehakt naar binnen te schuiven. Doe mij maar die jagers die in het wild hazen afknallen om ze schoon te maken en te eten, dat is in ieder geval "eerlijk" en niet hypocriet. Geld storten aan Greenpeace om de zeehondjes te redden maar elke avond 250gr gehakt of waterige kipfilet te vreten is echter geen probleem.

Je kan je brood ook bij Hartog halen in Amsterdam, daar wordt niet mee gerotzooid. Er zijn genoeg produkten te vinden die relatief eerlijk zijn, hoor. Ga eens kijken bij MarQt, of een bio-winkel. Nadeel van de bio-winkels is echter wel dat ze ook veel kwakzalver-achtige troep verkopen voor de hoofdprijs.

Overigens worden die oerwouden inderdaad afgefikt om in onze vraag naar soja te voldoen. Want die soja wordt ook weer gebruikt in bio-brandstof. En als veevoer. En als "verrijker" in heel veel producten.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #44 December 30, 2011, 16:46:31
edit2Rapporteer  

Interessant thema, verder kijken dan je neus lang is. Dit verondersteld dat er correcte informatie beschikbaar is voorbij het puntje van de neus.

Zonder te hoeven vervallen in complottheorieën kan je gerust aannemen dat de productschappen en de retail marketingmachines er alles aan doen om de onelegante waarheid buiten beeld te houden en je een droom aan te smeren. Lekker voor bij het slapen.

En dan hebben we het alleen nog maar over de retail.
Mooie bijdrage Rudo.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #45 December 30, 2011, 17:06:13
edit2Rapporteer  
Weinig complot theorie in dit verhaal:

http://www.youtube.com/watch?v=tbPDqIuR9Ak
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #46 December 30, 2011, 17:37:28
edit2Rapporteer  
Hier nog 1. Ik hoor jullie denken: ik ga niet naar die filmpjes kijken. 10min van mijn leven verspillen zeker...
Maar de film zegt in feite: 10 min je tijd verspillen...? Word wakker, je verspilt je hele leven!

Het is prachtig, kijk er naar!


http://www.youtube.com/watch?v=OABx97fU0Cw&feature=related
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #47 December 30, 2011, 19:43:23
edit2Rapporteer  


Wauw goeie song, inderdaad on topic. Even in het Engels:
Excellent!  - just 1 thing: not all seeds have been genetically modified in laboratories.
Most processed foods contain a little soy oil, or lecithin, or corn sirup that come from GMO's.
Except ofcourse Organically grown, EKO, biologique, Demeter etc. foods.
There are still lots of normal farmer seeds, but they are being threatened by the industry that wants to PATENT all seeds so they have world dominion.
So if you buy organic, you help farmers save our seeds. Not just here, also in developing countries, where people's food security depends on saving their own seeds which can grow without all the fertilizers and pest poisons that the chemicals giants push along with their GMO or HYV-seeds, F1hybrids etc.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #48 December 30, 2011, 19:49:15
edit2Rapporteer  
Kwam er net achter dat de lidl hier toch tot 19.00 open is ipv 18.00. Kan ik redelijk goedkoop nog boodschappen doen, scheelt echt de helft met de AH.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #49 December 30, 2011, 19:49:39
edit2Rapporteer  
dus goedkoop is duurkoop: bij niet-biologische landbouw worden de milieukosten afgewenteld op de maatschappij.
Betaal wat meer aan de boer en het beest, dan blijft er ruimte voor wilde flora en fauna (aangetoond op biologische bedrijven).

Desnoods eet je wat minder - dat is in ieder geval gezonder.
Onze meeste ziekten komen door overconsumptie.
Behalve na een kitesessie, dan kan je blijven stouwen.

Ik eet al 34 jaar puur biologisch, behalve op barbaarse recepties e.d.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.