vraag over kite ocean diablo

kiterookie

Geen avatar

Mei 17, 2007, 05:45:54
edit2Rapporteer  
is een ocean diablo een beginnerskite in zovere een kite die je kan aanschaffen na een jaar
wat kite ervaring hebt opgedaan. ik weeg 83 kg en wil een 14m aanschaffen en vanaf 10 tot 18 kn varen.
wat denken jullie?
plaaggeest

Antwoord #1 Mei 17, 2007, 06:13:33
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met de diablo en de diablo staat bekend als een echte freestyle kite vind de kite zelf heel veel op torch 3 en vegas lijken. Voor een beginnner kan deze kite wel alleen hou er wel rekening mee dat deze kite heel erg snel is. Voorderest heeft de kite een perfecte depower en low end. 

Hier een kort review:

PERFORMANCE
De-power: Nieuw wingtip design!! De toch al mega de-power van de 2006 Diablo is nog verder verbeterd! De 2007 heeft een absurde de-power zonder in te boeten op stabiliteit en directe stuureigenschappen. Hiermee heeft de 2007 Diablo een ongekende sweetspot en een nog verslavender high-end.

High-performance: In de freestyle setup vliegt de kite lekker snel en explosief. De diablo is dan ook de perfecte kite voor diegene die van een snelle en aggresieve rider-style houden. ”

Jumping: Het nieuwe profiel van de 07 Diablo heeft een groter zogenaamd “projected area”. Hierdoor is de lift van de kite nog explosiever voor die paar extra metertjes hoogte en lekkere hangtime

CONSTRUCTIE
De kites van Ocean Rodeo worden al jaren geroemd om hun kwaliteit en performance: De Diablo heeft dezelfde bombproof construction als de bestaande producten van Ocean Rodeo.

Voorderest heb je ook de one nog van ocean rodeo!
Dit is een bowkite en geeft je nog meer veiligheid!

Voor meer info stuur ff pm!

succes ermee

Morres

Antwoord #2 Mei 17, 2007, 06:32:46
edit2Rapporteer  
gewoon doen man, superstevige kites. dikke kwaliteit, heb met de diablo 2007 gevaren, ook heerlijke kiten.
ze zijn idd snel, maar daar wen je toch wel aan.

als je geenvlieger ervaring hebt kan je echter beter een andere soort kite kopen.
Nickless

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 17, 2007, 15:00:00
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week mijn setje Diablo's binnen gekregen 10m en 14m, heb er nog niet daadwerkelijk mee kunnen varen, maar heb de 10m al wel een keer zeer uitgebreid aan de tand kunnen voelen.
Ik heb zitten twijfelen tussen een SLE en een C-kite (OR Rise vs.  Diablo) maar uiteindelijk ben ik toch voor de Diablo gegaan omdat ik het echt een heerlijke kite vond, was echt onder de indruk... Ja de kite is snel, maar dat kan ik zeker geen nadeel noemen, hij is namelijk niet onrustig, maar lekker direct!

Als je al een beetje kan kiten (je hebt het over een jaar oefenen dus ik neem aan dat er gevaren wordt) dan is dit denk ik wel een kite waar je nog lang plezier mee kunt houden!
benjamin
Gast
Antwoord #4 Mei 17, 2007, 15:59:16
edit2Rapporteer  
14 diablo is een fijne kite lekker snel en direct maar Zal je niet gelijk afstraffen bij een foutje
al heb je de mogelijk om nieuw te kopen.
zou ik de rise ook zeker even testen.

suc 6
Morres

Antwoord #5 Mei 17, 2007, 19:24:47
edit2Rapporteer  
14 diablo is een fijne kite lekker snel en direct maar Zal je niet gelijk afstraffen bij een foutje
al heb je de mogelijk om nieuw te kopen.
zou ik de rise ook zeker even testen.

suc 6

oooh, ik d8 dat hij jouw 2006 wilde overkopen..  (tong_kitesmiley)

naja, 2007 is nog vetter design iig Grin
adrenalin

Antwoord #6 Mei 17, 2007, 19:30:25
edit2Rapporteer  
Kan iemand misschien iets over de diablo zeggen in vergelijking tot een Torch 2007?

Ik ben nog niet zo onder de indruk van de bar: http://www.oceanrodeo.com/5thlinekitebar.php
Morres

Antwoord #7 Mei 17, 2007, 20:33:38
edit2Rapporteer  
Die bar vond ik niks mis mee, zag er stevig en simpel uit, maar werkte wel effectief, goede depower, en snelle reactie(heb het over een 16m², serieus echt de snelte 16 die ik in mn handen heb gehad)

overigens vaar ik geen OR, ik had nét mn spitfires van Caution toen deze uitkwamen Sad
Wouter

Antwoord #8 Mei 18, 2007, 15:39:42
edit2Rapporteer  
is een ocean diablo een beginnerskite in zovere een kite die je kan aanschaffen na een jaar
wat kite ervaring hebt opgedaan. ik weeg 83 kg en wil een 14m aanschaffen en vanaf 10 tot 18 kn varen.
wat denken jullie?

De Diablo is ook prima geschikt voor beginners. Gewoon de kite in de "surf settings"= (front a) zetten en achter op (rear attachment 1). De kite heeft dan belachelijk veel depower en draait een stuk gemoedelijker. Zodra je dan toe bent aan een explosievere vlieger zet je je diablo gewoon terug in freestyle of wakestyle settings.

Piece of cake en verdomd lekkere kite. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.