*Maximus*
|
@ peter... nee want oostvoorne is ook een lekkere spot om gewoon als gevorderde kiter te varen, lekker vlak en ruim en ook gewoon chille spot met de gasten die daar rond lopen.
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Even zonder gein, maar wat hebben niet beginners op oostvoorne te zoeken?? Als je gewoon lekker je rakjes maakt ga je toch naar de grote mensen zee?
Ik vind Oostvoorne nog steeds een van de mooiste spots van Nederland. De sfeer is altijd goed, iedereen is wel in voor een praatje. Uitermate geschikt om nieuwe moves te oefenen of gewoon relaxed te cruizen. Dus nee niet alleen voor beginners, maar ook voor kiters die vlak water geil zijn
|
|
|
HansNet83
Geen avatar
|
emailadres van de gemeente is : gemeente@westvoorne.nleen nette opbouwende brief kan altijd. Vaak is het bij gemeentes zo dat 1 reactie wordt afgewimpeld ... maar honderden reacties moet iets opleveren.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Jongens, de gemeente heeft er helemaal niets mee te maken. Als ze uberhaupt wat te zeggen hadden dan was het autostrand nog steeds autostrand, en niet de ellende die het nu is Doe eens wat huiswerk!: www.autostrand.nl
|
|
|
viris
|
Ik was er gisteren, en heb even een panorama fotootje gemaakt zodat je kan zien waar en hoe de palen staan. Het is nogal een grote foto geworden, dus even een linkje er naar toe, anders wordt de lay-out van het forum nogal opgerekt. Ik heb de palen rood omcirkelt, dan zie je ze wat beter. http://farm4.static.flickr.com/3097/2911678461_c19cccaf8d_o.jpgVan de palen die op het land stonden heb ik geen last gehad, maar in het water moest je wel goed uitkijken, dat je er niet te dicht in de buurt van ze kwam, ze zien er best wel hard uit.
|
|
|
Alferink
|
Kijk, daar heb je wat aan ,met eb heb je er zo te zien idd weinig last van, maar met vloed staan ze echt rot vind ik. Alleen niemand begrijpt ff waarom die achterste palen er staan (richting duinen)... flyboarders zieken??
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
met vloed staan ze echt gevaarlijk. De achterste palen is dat on buggy , flyboarders en andere vlieger activiteitente narren zo dat die niet in de buurt komen van het zogenaamde vogelgebied.
Even een voorbeeld uit AD er bij halen: ====
Gemeenten moeten inwoners laten bewegen DEN HAAG - Nederlandse gemeenten moeten hun inwoners meer stimuleren om te bewegen. Ze krijgen daartoe van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NIVEL) een overzicht van activiteiten die landelijk al bestaan. Ze kunnen dan kijken wat er past in hun gemeente'', aldus een woordvoerster van het NIVEL woensdag. In heel Nederland bestaan verscheidene initiatieven om mensen meer aan het bewegen te krijgen, zoals een beweegprogramma voor 45-plussers.
De Nederlander wordt collectief te dik, waardoor de kans op hart- en vaatziekten, diabetes en depressie toeneemt. Gemeenten hebben subsidie gekregen voor de beweegprojecten. ===== Zo kan je nog genoeg vinden maar ze maken het zelf er naam, je mag en kan bijna niks of je wordt wel door iets of iemand tegen gewerkt.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ik heb het vandaag zien staan, het valt me mee maar het is allemaal vrij vaag. Die paar pilaren aan de rechterkant staan er 85% van de tijd voor nop, want staat het daar droog. Alleen bij hoogtij (ongeveer 1,5 uur per cyclus van 12 uur, afh. van zon en maan) staan ze gierend in de weg. Ik zeg volgend voorjaar is het zover dichtgeslibt dat het verboden gebied praktisch altijd droog staat. Nu is het nog de kunst er niet tegen aan te knallen, of je kite er tegen verrot te varen.
|
|
|
JoeDalton
Geen avatar
|
Perfecte foto Viris !!!
Vandaag er nog eens goed naar gekeken. Met laag water staan die palen er voor dat doel waarvoor ze er staan zelfs totaal NUTTELOOS bij! Enig nut dat ze hebben is dat je weet waar je spullen staan als je terug komt van het water....orientatiepunt.
|
|
|
|
Mr the Emperor
|
....orientatiepunt.
he... zou dat de functie zijn van deze palen Bravo voor de gemeente dan, en fijn dat ze zo meedenken.
|
|
|
Micky
|
Is er misschien iemand die mij daadwerkelijk kan uitleggen wie de opdrachtgever en de uitvoerder is van het plaatsen van deze palen? Blijkbaar niet de gemeente Oostvoorne....@ Michiel Wel handig om te weten wie er namelijk aansprakelijk gesteld gaat worden na het 1ste, laten we hopen niet dodelijke ongeluk.... wat heel binnenkort gaat plaats vinden! Wij oefenen tenslotte onze hobby uit op een daarvoor aangewezen plek! Je plaatst toch ook geen landmijnen op een voetbalveld
|
|
|
Spoon
|
Je plaatst toch ook geen landmijnen op een voetbalveld lol!! ik denk dat a;s dat gebeurt ik voetbal zou gaan kijken
|
|
|
bikiniisuit
Gast
|
briljante foto Viris. (ik hoopdat je mij straks ook helpt met het plaatsen topic windzekere bestemmingen) @spoon: als ik r heen ga meld ik t ok, lache als ik omgevouwe om die paal lig
|
|
|
Spoon
|
@spoon: als ik r heen ga meld ik t ok, lache als ik omgevouwe om die paal lig
wat?? lees mn quote dude... t ging over voetbal met landmijnen... ik ben juist helemaal niet blij met die palen.. het is ook mijn spot hoor!
|
|
|
leeany
|
ik heb er geen reet verstand van hoor, maar als het geen opdracht is geweest van de overheid/gemeente wat dan ook. mag je die dingen er dan zomaar neer zetten? en van de andere kant, ze niet omzagen?
|
|
|
Micky
|
ik heb er geen reet verstand van hoor, maar als het geen opdracht is geweest van de overheid/gemeente wat dan ook. mag je die dingen er dan zomaar neer zetten? en van de andere kant, ze niet omzagen?
Omzagen is niet handig ivm vandalisme....waar "wij" er dan weer op aangekeken worden. Jammer dat er niemand (NKV André) reageerd op mijn vorige bericht. Ik heb mij persoonlijk niet diep genoeg in deze materie verdiept omdat ik het de afgelopen maanden (te) druk heb gehad met mijn werk. Wie heeft het recht om "dodelijke" palen neer te zetten in een tot nu toe gedoogde kite-zone? Als iemand, die daadwerkelijk verstand/wetenschap heeft van deze actie mij zo volledig mogelijk zou willen informeren dan ben ik zeker bereid om hier tijd in te steken. Mail is al onderweg naar het NKV!
|
|
|
Idefixe
|
Jammer dat er niemand (NKV André) reageerd op mijn vorige bericht. Ik verbaas mij iedere keer weer over het "verwachtingspatroon" wat mensen van de NKV hebben. Dit topic is afgelopen woensdag 1 okt. geplaatst. Vandaag is het 6 okt. en we zijn nog geen 3 werkdagen verder. Het is voor de NKV niet te doen om alle fora af te struinen om vervolgens binnen 3 dagen op ambtelijke zaken inhoudelijk te reageren. NKV mensen zijn allemaal vrijwlligers die dit werk naast hun dagelijkse werk doen. Daarbij wordt verwacht dat de NKV inhoudelijk , correct en op feiten gebaseerd, reageerd. Dus ff geduld AUB.
|
|
|
Spoon
|
Ik verbaas mij iedere keer weer over het "verwachtingspatroon" wat mensen van de NKV hebben. precies! het zijn ook gewoon mensen die eerst de feiten willen hebben voordat ze onzin gaan roepen... (zoals de meeste op het forum wel doen hehe) Dat neemt niet weg dat we wel een petitie kunnen starten. Weet iemand waar je dat online kan doen?
|
|
|
|
d@ni
|
Als iemand, die daadwerkelijk verstand/wetenschap heeft van deze actie mij zo volledig mogelijk zou willen informeren dan ben ik zeker bereid om hier tijd in te steken.
Mail is al onderweg naar het NKV!
@ Micky : Hier nog 1! Ik ben blij dat het nu wat vorm begint te krijgen, ik ben ook zeker bereid hier tijd in te steken! @ Spoon : Top van die petitie, ik zal er ff naar kijken.
|
|
|
d@ni
|
Ik heb vast een tekst opgesteld voor in de petitie, laat me maar weten als er verbeteringen of aanvullingen zijn, en wat julie er van vinden. Op het voormalige autostrand te oostvoorne zijn recentelijk, zonder enige vorm van overleg richting de meest frequente gebruikers van het strand en water, (kitesurfers e.d.), ca. 80 palen van +/- 2m hoog geplaatst.
Dit levert LEVENSGEVAARLIJKE situaties op! Veel kitesurfers zijn ervaren, en kunnen er goed afstand van houden, maar de MEESTE kitesurfers op deze locatie zijn leerlingen van kitescholen en beginners. Wanneer een / meerdere van deze personen door overmacht of onkunde de controle verliezen over hun kite, kunnen zij een FATALE aanvaring / botsing krijgen met zo'n houten paal.
Hier is met de plaatsing van deze palen geen rekening gehouden met de veiligheid van de sporters.
Onze suggestie is om deze palen te verwijderen, en te vervangen door boeien of een ander alternatief, wat de sporters NIET in levensbedreigende situaties kan brengen.
Hiervoor hebben wij ZO VEEL MOGELIJK steun nodig!!!
|
|
|
|
Spoon
|
misschien kunnen we de buggyers en de flyboarders er ook bij betrekken? meer mensen is meer petitiesis grotere impact. lol... jij edit sneller dan ik d@ni thnx trouwens dat je het op pakt :top
|
|
|