Waar is je tegenargument dat het niet klopt! as said heb ik er zelf al mee te maken gehad.
Niet meteen zo een beidehante post doen met je heb geen idee waar je t over hebt.
Op Google vindt je zonder moeite zo wat de uitzonderingen zijn.
Maar zoek die zelf maar uit als je zo tekeer gaat!
Helaas is het zo dat de dief gestolen goederen niet hoeft terug te geven volgens de wet als de rechtmatig eigenaar daarom verzoekt. De VVD heeft tijdens dit kabinet beloofd deze wet aan te gaan pakken (wat dan nog jaren gaat duren voordat het zo is).
Diegene die de camera's weer gekocht hebben van de dieven kunnen zelfs rechtmatig eigenaar worden van de spullen als zij het ter goede trouw gekocht hebben. Daarvoor moeten ze wel een aantal zaken kunnen aantonen.
Kortom, het is heel juridisch complex.
Dat zal ook de reden zijn waarom de dienders er weinig mee aandurven, daar het enorm veel uitzoekwerk is dankzij de complexiteit van de wet. Overigens ben ik persoonlijk van mening dat dit juist wel gedaan moet worden. Dit soort kleine diefstallen is waar de mensen het meest last van hebben!
Je argument "voor eigen rechter spelen" vind ik wel een hele goede toevoeging aan dit topic
Absoluut een punt van discussie!
Persoonlijk blijf ik het knap vinden dat de gedupeerden zo durven te handelen.
Of het slim of veilig is durf ik te betwisten. Maar ze gaan iig niet bij de pakken neerzitten.