Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2
|
1
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Downwind Brazil...locaties in Google Earth.....hoe in path/tour?
|
Gepost op: Oktober 16, 2006, 22:02:51
|
Hi,
We gaan downwind van Cumbuco naar Jeri ..... 8-22 nov nu heb ik alle locaties uitgezocht in Google Earth....en ga ze in een Garmin zetten als waypoints.
Vraag: kan iemand de GPS locaties in Google Earth in een path/tour zetten zodat je een filmje krijgt met alle downwind locaties in 1 file / film!!!
Lijkt me cool om te zien!!!
Ik kan de kmz files niet op dit forum zetten.....mail ff als je dit wil doen!!!
Thanks, Daan
ps we hebben nog ruimte in de 4x4 ....dus wie mee wil.....ff mailen!!!
|
|
|
3
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Mega downwinder Brazil - 8-22 nov Cumbuco naar Jericoara
|
Gepost op: Oktober 13, 2006, 23:36:15
|
Hi All,
Dit is het overzicht van de etappes die we gaan doen:
Aankomst in Cumbuco : 8 nov van : wat: naar: op: Cumbuco rust Cumbuco 9-nov Cumbuco kiten Taiba 10-nov + auto met chaufuer Taiba rust Taiba 11-nov Taiba kiten Paracuru 12-nov Paracuru kiten Lagoinha 13-nov Lagoinha kiten Guajiru 14-nov Guajiru kiten Mundau 15-nov Mundau kiten Baleia 16-nov Baleia kiten Icarai 17-nov Icarai rijden Jericoacoara 18-nov Jericoacoara spelen Jericoacoara 19-nov Jericoacoara spelen Jericoacoara 20-nov Jericoacoara spelen Jericoacoara 21-nov Jericoacoara retour naar Fortaleza 22-nov
De etappes zijn zo'n 30km per stuk....paar uurtjes varen...dus redelijk relaxed!! In Jeri hebben we de auto nog en kunnen we de spots in de omgeving verkennen!!
voor meer info, bel/mail mij ff, Daan
|
|
|
7
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Mega downwinder Brazil - 8-22 nov Cumbuco naar Jericoara
|
Gepost op: Oktober 11, 2006, 14:33:34
|
Hi all,
Inmiddels weer een paar stappen verder:
We zullen Vrijdag 10 Nov uit Cumbuco vertrekken en in 7 etappes naar Jeri, oa Taida, Paraguru, Icarai...etc etc. In de meeste plaatsen blijven we 1 dag en de accomodatie is van te voren afgestemd. Tevens hebben we een Toyota Hilux 4x4 voor alle bagage. De laatste 4 dagen blijven we in Jeri. 22 Nov is de bedoeling om weer terug te gaan naar Fortaleza (voor wie terug moet vliegen) en naar Cumbuco wie nog even door kan!!
Zin?? Bel of mail me voor details!!
gr. Daan
|
|
|
13
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Kiten in FLorida
|
Gepost op: December 27, 2005, 02:51:36
|
Januari ben ik even in FLorida, Orlando! Wat is daar in de buurt een goede spot! Key West is misschien een beetje ver rijden!
Op Windguru zag ik verder nog: Clearwater, Islamorada, Melbourne, Miami beach & Saint Augustine.
Tips??!!
Thanks, Daan
ps op dit forum is er niet zoveel over te vinden!
|
|
|
15
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Wie mee een weekje Cumbuco - Vertrek 23 oktober - 9 dagen
|
Gepost op: September 09, 2005, 16:26:05
|
FF een weekje knallen in de zon en af en toe een biertje!
Wie heeft er zin om mee te gaan?
Net even geinformeerd en er zijn nog wat kamers. Tickets via QXXL.com en logies circa 100 real zeg maar 35 Euro per dag incl. ontbijt.
Als we met een stel kiters gaan kunnen wellicht makkelijker een auto delen en downwinders maken..!
Ben er zelf nog nooit geweest!!
Gr. Daan Den Haag 0651233693
|
|
|
18
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Nederlandse kiteshops kunnen helaas niet concurreren met de Duitse
|
Gepost op: Juni 03, 2005, 19:55:32
|
Nog maar wat info erbij:
Duitsland, importeur verkoopt veel meer kites dan zijn collega in NL, heeft dus meer inkoop korting naar fabrikant....over powerbuy gesproken.....ook kan hij met minder marge genoegen nemen omdat verkoop volume hoger is.....resultaat is bekend! De importeur in NL wil graag marge houden liefst op een zo'n hoog mogelijke prijs....10% *1000 is beter dan 10% * 500 Euro....dit geldt natuurlijk ook voor de verkooppunten! Verticale prijsbinding ....natuurlijk in een ieder zijn belang....en als je het niet doet....ach dan komen de kites toch een paar weekjes later of zo of loopt een service afhandeling toch ff niet zo snel!!! Dit is overigens geen kritiek of aanval op de Nl importeur; het is gewoon een gegeven in de NL markt bij zeer veel producten zoals ook consumenten electronica.....je wil uiteindelijk toch veel geld verdienen met zo min mogelijk moeite!!
|
|
|
19
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Dilemma Torch of Raven
|
Gepost op: Maart 27, 2005, 21:07:50
|
PS de gemiddelde maat waar mee werd gevaren op Mirns vandaag was 16m en ik kon lekker varen met 12m en een 130 Sky®ideR, ik denk dat 12m en 8m dus toch wel een goede keuze is voor mij.
He Skyrider, enig idee hoeveel knopen de wind was? Thanks, Daan
|
|
|
20
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Dilemma Torch of Raven
|
Gepost op: Maart 26, 2005, 19:05:19
|
Nog ff een breinbreker: stel met 70kg vaar ik met een 12 lekker bij 14knopen, grofweg zou je kunnen zeggen dat je per 5-6 kg gewicht circa 1m2 extra vlieger nodig hebt (70kg/12m2), wanneer je gelijk board hebt. Dan zou waar ik met een 12 weg kom bv Bob, 90 kg schoon aan de haar met (90-70)/5 = 4 m2 extra + 12 met een 16 goed wegkomen!!!
Cheers, Daan
|
|
|
21
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Dilemma Torch of Raven
|
Gepost op: Maart 25, 2005, 10:22:34
|
Raven 8 23-37 knopen, Raven 12 14-27 knopen Is niet veel overlap...
precies ook wat KiteDemon zegt: De Naish spec is voor 75kg op een 132 twintip. Ik ben lichter, iets groter board dus denk ik vanaf 12 knopen met de 12 te starten en tot zo'n 33 knopen door te kunnen gaan! Tussen 8-12 knopen blijft het toch altijd krap aan en als de wind dan even aantrekt zit ik al aan de power met een 16. Anyway aan het eind van dit seizoen weten we weer meer! Cheers, Daan
|
|
|
23
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Dilemma Torch of Raven
|
Gepost op: Maart 24, 2005, 17:35:15
|
Nog ff wat belletjes gehad.....besluit is gevallen: Raven 8 en 12! Hiervoor had ik een Aero II 8, 12 en 16 maar de 16 kwam bijna nooit de kast uit!! Ik ben dan ook wel een vedergewicht: 68kg. Verwacht dat de lowend van de Raven beter is dan van Aero II dus dan zou het moeten passen overlap tussen 8 en 12 is te doen, zeker met de beter depower van Raven tov Aero en boven de 36 knopen kom ik toch niet meer op het water!!
Thanks anyway 4 all your info!
|
|
|
|