Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
|
Gaat gezellig hier. De komende tijd helaas niet zoveel wind.  Eerst even bijkomen en acclimatiseren voordat ik er weer aan ga denken om een 18m op te pompen.
Wat heb je toch een zwaar leven Evan. 
|
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Eerst even bijkomen en acclimatiseren voordat ik er weer aan ga denken om een 18m op te pompen.
X4 classic 
|
|
|
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
|
was er met Sebas en Dennis, was best goed te doen. Behoorlijk vlagerig, maar weer behoorlijk gevlogen :-)
Ben blij dat ik nog gegaan ben gistere avond, het was goed te doen en niet zo nat als ik gedacht had.  was super, wel verragt nu. Paar massive kiteloop crashes gemaakt en werd vannacht meerdere keren wakker van zeer pijnlijke spieren. Ik zie dat we gister precies in de piekperiode zijn gaan knallen.. same here pfff na 3 a 4 klappers heb ik het loopen weer gehad voor de dag..... En ik was het zoeken naar ruimte ook een beetje zat op de Sluf..... edit: zo ff terug zitten lezen, gezellige bende aan het worden hier....
|
|
|
Elevation

|
klinkt gezellig de slufter.... 
|
|
|
|
|
CCaptain

|
Heerlijk gekite de afgelopen dagen.  Gisteren lekker in de poel loopjes geoefend en toen het te druk werd heerlijk in de golven gaan varen met m'n wave. Veel bekenden gezien. Was gezellig  Enjoy 
|
|
|
|
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
|
Ik zou er maar niet heen gaan, ze zijn gek geworden daar  idd er komen zelf mensen ineens met gewone kleding het strand op lopen om te roepen dat ze hebben gewerkt.....  Zo herken je ze niet he.... Komt die Rob gewoon is zijn spijkersmoking het strand op.... Om daarna weer voor zijn plezier die duin te bestormen  Lekker warmingup Rob 
|
|
|
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
|
Ik ben weer net te laat voor een mooie discussie, maar ik geef Evan en Lauw groot gelijk.. Draai het plaatje eens om. Stel dat je graag keihard wil loopen met dikke wind. Ten eerste moet je een spot zoeken met enigzins vlak water om geen golven te hoeven knuffelen bij je landing. Ten tweede moet het niet choppy zijn want dan kan je niet maximaal aankanten voor het mooie. Ten derde moet je dan constant genoeg ruimte downwind hebben en de hele tijd met een noodvaart over het water knallen. Want als je dan eindelijk die ene dikke vlaag krijgt wil je zo hard mogelijk je kite rondgooien. Of er dan iemand in de buurt vaart maakt niet zo veel uit.. En wie gaat Evan nou in de weg varen, mr Lenten vaar je toch ook niet in de weg, je kan beter een bakje en een stoeltje pakken  Verder alle liefde, in de golven is gelukkig altijd ruimte zat, vandaag was weer bruut 
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Grappig dat we de afgelopen jaren op Oostvoorne steeds de discussie hebben gehad dat beginners zich ergerden aan de gevorderden die in de weg varen....
De Zandmotor zuigt omdat daar de verhoudingen helemaal zoek zijn.
Wanneer gaat het weer waaien?
|
|
|
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
|
Ja of de gevorderden moeten ervaren dat het ook een plek voor beginners kan zijn die nog lopen te niksten.. Wat dat betreft ben ik het eens met rdeheld dat je niet zomaar kunt stellen: 'jij en jij mogen hier niet varen''. Hoe frustrerend het ook kan zijn.
Tenzij het natuurlijk net als gisteren snoeihard waait.Dan horen beginners sowieso niet in het water te zijn. Hoe vlak het water ook is en hoe gering de stroming ook mag zijn op zo'n moment. In dat geval zou je ze haast wel weg moeten sturen om te voorkomen dat het vroeg of laat vreselijk mis gaat. Maar dan nog kun je dat hoogstens doen door mensen daar rustig op aan te spreken. Alleen dan is de kans het grootst dat ze zich ervan bewust worden, verantwoordelijkheid nemen, ervan leren en er in de toekomst ook naar handelen.
Ride safe en laten we onderling lekker relaxed blijven, dan blijft voor iedereen de sport het leukst toch?!
tis jammer dat de meeste oude garde hufters er niet was toe ik er was... dat had de beginners en de klungelaars wel hun pak vol laten schijten... De Vuist regel van het Slufter: wie het hardst loopt heeft voorrang! wil je er niet aan geloven na een paar rakelinkse loops? Dan ga je de loops voelen... tijd dat de hufters weer uit hun winterslaap ontwaken. en ongehoorzame kiters het stromings gebied in sturen en de kites uit de lucht tikken... best lessons are leant the hard way i guess... Er is een plek in NL waar de regels afwijken... De slufter. Jouw reactie komt op mij nogal macho en onvolwassen over. Mensen die er daadwerkelijk de attitudes op na houden die jij beschrijft verzieken het voor anderen. Als je zulke uitspraken op een forum nodig hebt om je ego op te vijzelen c.q in stand te houden zit er toch iets niet helemaal goed imo. Maar hopelijk zit ik fout en ben je slechts een relativerende smiley vergeten. Mocht ik ever zien dat iemand bewust zulke acties uithaalt als jij beschrijft, dan zal mij dat ook herinneren aan het waarom van een mesje in mijn harnas. Je kunt nog zoveel tricks uit willen halen, maar als je moedwillig het leven van een ander in gevaar wilt brengen doe je je naam van hufter wel eer aan. En wat mij betreft ontgaat je dan elk recht om ook maar 1 meter te kiten. Wie de schoen past.. ik reageer hier mee net zo puberaal als die gene die hier het hardst roept dat beginners konstant in de weg zitten in de poel van de slufter... met het verhaal over dan ga je de loops voelen is meer een schets van iemand die de ruimte denkt te kunnen claimen zonder zelf de ruimte op te zoeken... dus upwind een loop trekken en wetende dat iemand potentieel downwind van je vaart en er maar van uitgaan dat ie niet ineens stilstaat, perongeluk op zijn bek gaat of afgeleid word, is het toppunt van arrogantie en totaal geen safety marges inacht nemen... wat nou als iemand die gele jeckyll was ingevlogen of een ander "knuppel" bv. ik? Wie is dan de allergrootste knuppel???
|
|
|
The O

Logs: 0 | 68 uur
|
Ik Kite iedereen in de weg. Opa is te traag om jullie nog te ontwijken. jammer van die ene dikke loop, genoeg dagen dat Opa er niet is. Tjop of golven maakt niks uit rammen en timing Dat vlak makkelijker is snap ik maar een ramp is ook sweety
Ik kom binnen kort over 10 weken of zo ook weer lekker badderen In het pooltje met de Kite tussen 11&13 en oefenen in het benenbreek pooltje.
Ben je het niet eens wacht je maar op het strand tot ik mijn rollator Weer heb dan vechten we het uit.
Groeten, The Opa
|
|
|
The O

Logs: 0 | 68 uur
|
Safety wat is dat? Je moet gewoon uit mijn buurt blijven want ik kan de Kite Nog niet controleren. Kom je toch in mijn buurt kan je beter Russisch roulette spelen want daar heb je Ten minste nog een kans.
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
ik reageer hier mee net zo puberaal als die gene die hier het hardst roept dat beginners konstant in de weg zitten in de poel van de slufter... met het verhaal over dan ga je de loops voelen is meer een schets van iemand die de ruimte denkt te kunnen claimen zonder zelf de ruimte op te zoeken... dus upwind een loop trekken en wetende dat iemand potentieel downwind van je vaart en er maar van uitgaan dat ie niet ineens stilstaat, perongeluk op zijn bek gaat of afgeleid word, is het toppunt van arrogantie en totaal geen safety marges inacht nemen... wat nou als iemand die gele jeckyll was ingevlogen of een ander "knuppel" bv. ik? Wie is dan de allergrootste knuppel???
Jij kunt ook niet tegen n geintje zeg 
|
|
|
|
|
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
|
Heb jij nu ook al last van ze Marc?
Ik bedoelde van jou hé Evan! Jij komt zo maar uit het niets in eens voorbij vliegen. Dan krijg je dit schrik effect:
|
|
|
rich@rd

|
wat een getrut hier allemaal joh, ga kiten en heb het naar je zin!!!
|
|
|
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
|
de wind is nu echt op, kunnen we de komende maand het strand gaan harken bij de slufter zodat je lijnen niet meer achter al dat brandhout blijven hangen.
|
|
|
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
|
Oei dat ziet er niet best uit voor de komende week.  Vanavond een heele kleine kans op een low-end sessie... 
|
|
|
feddomw
Gast
|
Daar heb je gelijk in, ware het niet dat er vanaf het begin al een ongeschreven regel bestaat dat beginners op Oostvoorne gaan varen en de Slufter voor gevorderden is (ook mede door de extreme stromingen en hoge golven die er kunnen staan)
En er waren gisteren inderdaad zoveel beginners dat aanspreken onbegonnen werk was. Als je dan leest dat Oostvoorne gisteren compleet uitgestorven was moeten er toch echt weer een paar kiters gaan nadenken waar ze thuishoren.
Ik haak nu pas in, dus toch nog even: als het ongeschreven is, kunnen de beginners het ook niet weten.... Er zijn nogal wat mensen op het water die nog nooit van KH of HL hebben gehoord. Aanspreken is toch echt de enige manier om mensen bewust te maken. Frustratie hier ventileren is natuurlijk prima voor iedereen die zich er aan ergert. Wat ik me dan wel afvraag is hoe al die beginners op de Slufter verzeild raken? Dan heb je daar les gehad of zo?
|
|
|
Nanou

Logs: 0 | 3 uur
|
Wat ik me dan wel afvraag is hoe al die beginners op de Slufter verzeild raken? Dan heb je daar les gehad of zo?
Ik denk dat het te maken heeft met die wandel richting het strand. Iedere keer als ik weer op de parkeerplaats sta denk ik tijd voor een nieuwe spot weer dat pest eind lopen (en dan heb ik het nog geen eens over de terug weg)!
|
|
|