tribal afstelling

Fly eagle

Geen avatar

Juli 19, 2007, 16:10:35
edit2Rapporteer  
Haai,

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de afstelling van de tribal 9 en 13. Ik merk dat ik vaak helemaal op het hoogste knoopje moet varen met de depowerstrap ook nog open om goede druk te krijgen. Ik heb zelf al tussenknoopjes gemaakt en kan hem iets lager zetten. Maar je hebt veel druk nodig om te varen. pas ging ik met de 9 en moest ik nog sinussen terwijl er zeker over de 20 knopen stond. Andere met een 9 hadden meer constante druke n konden betern hoogte lopen.

Iemand ervaring of ene geode tip,

thanks
Silversurfer1

Antwoord #1 Juli 19, 2007, 18:04:10
edit2Rapporteer  
er valt niet zoveel te tunen aan de tribal2 vind ik. maar ik heb ook de 9 en 13 en vaar de 9 op het hoogste knoopje en de 13 eentje lager omdat ik anders vind dat ie te veel bardruk heeft.

ik vind trouwens dat ik met de 9 juist snel kan varen. ik pak die 'al' vanaf 16 knopen met een gunstige stroming. ik weeg 95 kilo (!) en vaar op een trax 2007 135x41.
Mark1970

Antwoord #2 Juli 19, 2007, 18:35:06
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde set als Silversurfer ( 9m2 Tribal2 en Trax 135 x 41), weeg 90 kg en heb dezelfde mening.
Er hoefde bij mij niets aan de setup veranderd te worden, je binnenste(depower) lijnen kan je nog wat inkorten op de knoopjes naarmate het harder gaat waaien.
De kite moet je wel snelheid laten opbouwen, dan krijg je vanzelf druk.
Verder vind ik het een absolute superkite..
coolbeamer

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 19, 2007, 19:39:01
edit2Rapporteer  
Mmmm heb een iets ander mening, misschien helpt het.

Ben 80 kilo heb een nobile 666 129, Ik pak de 9 pas boven de 22 knopen daar begint hij pas lekker te vliegen want zoals bekend is de low-end van de tribal niet top. En de 13 kun je prima tot 25 knopen houden. Ik zou gewoon de orginele afstelling op het bovenste knoopje houden dan vliegt hij het mooist, als je een knoopje omlaag gaat word hij wat onberekenbaarder.

Gewoon langer doorvaren met de 13m ende 9 pakken bij 20 knopen lowend op binnenwater en 22 knopen op zee. You will be fine!!!
koen-tjeee

Antwoord #4 Juli 19, 2007, 20:32:21
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand ook last van de (te) lange stuurlijnen?
Ik heb de zippers helemaal aangetrokken en nog af en toe het idee dat ze te lang zijn.

13m Tribal 2007, wordt aangegeven tot maximaal 21knopen. Jullie varen hem door tot de 25 knopen?
Silversurfer1

Antwoord #5 Juli 19, 2007, 21:04:54
edit2Rapporteer  
@ coolbeamer; heb je het over een tribal 1 of 2? ik denk dat het board waarmee je vaart ook erg belangrijk is, die van mij is wat langer en breder. en als je op zee vaart is de stroming ook belangrijk. ik weet niet wat het bovenste bereik is van de 13 ik pak meteen een kite kleiner als het kan (en dat kan dus al vanaf 16 knopen)
Frenkie

Geen avatar

Antwoord #6 Juli 20, 2007, 14:58:41
edit2Rapporteer  
Ik heb de tribals I  9, 11 en 13. Low end van de 9 is matig. Laats voer ik die echter met een groter board (Nobile 555 2007 130) dan dat ik nu heb en dat scheelde enorm. Ik vaar de tribals meestal op het middelste knoopje, omdat ik ze anders bij het uithaken niet meer lekker vindt vliegen. Als ik de frontlines langer maak, laatste knoopje, heb je echt wel heel veel meer power. O ja ik weeg 90 kilo en vaar de 9 vanaf goede 20 knopen.
rich1971

Antwoord #7 Juli 21, 2007, 01:58:22
edit2Rapporteer  
Hi,
Ik heb voor de 13 en de eerste keer dat ik er mee vaarde had ik al snel last van mijn linker elleboog, nu heb ik de depower line een knoopje ingekort ingekort (middelste knoop) en het is nu heerlijk.
@flyeagle, dude volgens mij trek je de kite te ver dicht (oversheating). De tribla is hier nogal geveloig voor en dan vaart ie voor geen meter meer dus vooral de bar niet teveel aantrekken. Ik had de 13 op de bovenste knoop staan en dan moet ik de depower strap al aantrekken anders oversheat je m al als je zo'n 10 cm van de chickeloop zit.

De 9 heb ik ook gevaren met depowerlijn middenste knoop maar dat was drama, bovenste knoop lijkt me het beste voor mij. Verder afgelopen zaterdag op Wijk vond ik de 9 wel errug zenuwachtig maar dat zou aan de wind gelegen kunnen hebben.

FF wat anders heeft iemand al gespeeld met de knoopjes van de bridle. Deze staat standaard op de knoop dichtst tegen de LE aan (dus kortste bridle). Een andere tribal-user vertelde mij dat deze voor een 9 beter op het het andere knopje kan staan (langere bridle). Iemand hier een mening over?
Taunis

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 22, 2007, 18:04:05
edit2Rapporteer  
Hee, Tribals vaarders.

Ik heb een vraag. Ik wil een hele nieuwe kite line aanschaffen. (Tribal2 serie in gedachte)
Nu wil vanaf 4 bft kunnen freestylen en met 6bft lekker air-timen.
Welke maten zijn hier goed voor.
Ik weeg 75Kg, Ik vaar net nog geen jaar.
Kiten is voor mij makkelijk, ik spring en doe trucjes al na 20 keer gevaren te hebben.
Het gaat mij nu zo goed af dat ik mijn eigen sets een beetje minder vindt  worden.
Raven 2005 14m vind niet echt super en een rhino 06 10m, die is echt goed om te freestylen.

Wat moet ik nu doen

Ik had eerst mijn zinnen gezet op Naish boxerof Best waroo en nu kwam er iemand naar me toe om ook eens naar de f-one te kijken.

Kan iemand mij hierin helpen.

milamber

Antwoord #9 Juli 23, 2007, 01:15:17
edit2Rapporteer  
Ik heb de 15 en de 11 (tribal 2) en weeg 93 kg. Heb er een nobile 666 van 132 bij 41 cm bij. Die 15 vaar ik van zo'n 14 knopen tot 23 knopen. De 11 van 20 tot 30 knopen...Als het harder waait ga ik kijken naar de echte die hards!

@Taunis: Die tribals zullen je niet teleurstellen. Zijn echt super kites.
Silversurfer1

Antwoord #10 Juli 24, 2007, 13:33:10
edit2Rapporteer  
@taunis; 9 en 13 zijn prima voor jou gewicht en voor wat je er mee wilt doen.

@rich; bedoel je de Y spiltsing? dat je die op 'langer' kunt zetten en dat ie dan beter vaart? verder zie ik namelijk weinig tune mogelijkheden op de kite.

er zit wel een behoorlijk verschil in de lowend van de tribal 1 of 2 (2 heeft een betere lowend)
rich1971

Antwoord #11 Juli 25, 2007, 01:27:28
edit2Rapporteer  
@Silversurfer: Ja ik bedoel inderdaad de Y-splitsing.

ListenToMe Niemand verder iets zinnigs te melden over de afstelling?
CHRIZZZZ

Antwoord #12 Juli 25, 2007, 02:42:35
edit2Rapporteer  
lekker standaard laten staan, bovenste knoopje dus

maar hebben jullie het ook weleens dat met agressief sturen dat hij inklapt, hoe hard je hem ook oppompt. Vooral met loope na een harde crash ofzo dat er veel spanning op je lijnen staat en een hoop druk in je kite. Dan stuur die ff snel en klapt dan in... En uitgehaakt varen gaat wel top ralys enzo. Maar zodra je hem uitgehaakt loopt is die zo traag als dikke stront en crast die net niet
Ian

Antwoord #13 Juli 25, 2007, 04:41:00
edit2Rapporteer  
tribal2 klapt echt niet in. De V aansluiting vd 5th op de LE is smaller en de LE is wat dikker dan in 2006. In vaar de 13 en 9m tribal2 met de V op de buitenste knoopjes vd LE. Krijg er meer lowend door en meer grunt (pull).
CHRIZZZZ

Antwoord #14 Juli 26, 2007, 01:06:18
edit2Rapporteer  
nog dikker :S vind 06 al dik

Mischien wat dikker in de tips
TijN

Antwoord #15 Juli 26, 2007, 03:23:25
edit2Rapporteer  
ik heb dan de Impact 06' , weet niet of je die kunt vergelijken met de Tribal 06' maar hij vlieget helemaal top! ik heb 5th altijd op het laatste knoopje en dat vliegt perfect, voer gister met mn 11m en alle andere waren met 9-8-7m bezig 25-30 knopen, wel beulen maar het ging nog wel lkkr.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.