kites vacumeren

wouterb

Augustus 09, 2005, 13:36:25
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met het vacumeren van kites? bv voor op reis.
Ik bedoel die tellsell-dekbed-teddybeer-truien-opruim-zakken.  (tong_kitesmiley)
Coraaltje heeft een brunotti-uitvoering geschikt voor (de zuigkant van)je kitepomp, alleen de site ligt plat ofzo dus ff geen link. (huilen_kitesmiley)
Garmt

Antwoord #1 Augustus 09, 2005, 14:11:12
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n brunotti-vacuum-zak. Ik heb hem zelfs gebruikt en vraag me nu af wat het nut eigenlijk is.

Zo'n zak weegt ook weer makkelijk een kilo, en het enige wat je doet is de kite kleiner en steviger maken. Steviger is niet in je voordeel, want betekent m.i. ook kwetsbaarder. Kleiner? Ik heb een kitereistas waarin ik een 18, 14, 10, wetsuits, trapezes en een board kan frutselen, zonder vacuumtasjes. Mijn zorg is gewicht bij het inchecken, niet de grootte van de tas, en daar helpt een vacuumtasje niet bij Smiley
AnalogePixel

Antwoord #2 Augustus 09, 2005, 14:16:11
edit2Rapporteer  
Ik heb er ook 2. Met de auto scheelt het je enorm veel ruimte.
Wat Garmt zegt is idd waar. Ze zijn best zwaar. Maar anyway... ze doen het prima!
bignelis

Antwoord #3 Augustus 09, 2005, 14:19:57
edit2Rapporteer  
passen er mss ook 2 kites in zo'n zak?
Garmt

Antwoord #4 Augustus 09, 2005, 14:48:00
edit2Rapporteer  
Hang af van hoe groot de zak is die je koopt
naish23

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 09, 2005, 14:58:31
edit2Rapporteer  
Die brunotti zak weegt echt geen kilo! schat 300-400 gram... Als je trouwens zo over dat gewicht valt dan neem je toch gewoon die zak als kitebag mee? En nee en passen geen twee kite's in...
Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 09, 2005, 17:10:37
edit2Rapporteer  
Voor in de auto is het idd handig! [ik heb ook kleine auto]. Maar voor vliegen is gewicht meestal wel eerste prioriteit. Als je voor 2 personen kitespullen mee moet nemen is echt elke 500 gr. die je kan besparen handig!
Tom

Antwoord #7 Augustus 09, 2005, 19:33:17
edit2Rapporteer  
Nou ik had die dingen gekocht ook en vind het maar k*t ze werken amper (lopen langzaam leeg) en me 17 paste er niet in omdat die lat in de tips te lang zijn.. en die kan je er niet zomaar uithalen. (co2 17 2004)
Volgende keer lekker zonder! Smiley
naish23

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 09, 2005, 23:44:29
edit2Rapporteer  
Mijn 16 past er met tas en al ook niet in.... Maar goed, je moet je grootste kite gewoon als handbagage meenemen. Scheelt ook weer 5-6 kilo...
ThomasC

Antwoord #9 Augustus 10, 2005, 01:02:41
edit2Rapporteer  
Ik heb er ooit een paar cadeau gehad bij m'n kite, maar werkt inderdaad voor geen meter. Een was al lek en de andere na de eerste keer gebruiken ook. Gewoon je kites net opvouwen en een er een stuk band omheen knopen. Dan is hij vrijwel net zo klein, maar dan zonder gezeur.
AnalogePixel

Antwoord #10 Augustus 10, 2005, 11:38:30
edit2Rapporteer  
Ze zijn idd niet helemaal lucht dicht. Ze lopen heel langzaam vol met lucht.
M'n 16 past er makkelijk in. En als je ze gewoon vacuum zuigt en meteen in je koffer flikkert en je koffer pas bij aankomst weer open maakt is er niets aan de hand. Super easy! Gewoon een beetje handig zijn in het opvouwen van je kite en in die zak proppen.
fr
Gast
Antwoord #11 November 05, 2006, 21:09:16
edit2Rapporteer  
yu zeg verkoopt er niemand een 12 m² ofzo?liefst van naish of slingshot  loser
maarten80

Geen avatar

Antwoord #12 November 06, 2006, 16:08:33
edit2Rapporteer  
superhandig om plaats te winnen, maar gewicht spaar je er niet mee (duh, maar wordt soms wel vergeten). Lijkt in ieder geval die dikke kitezak weer wat kleiner/minder vol op de luchthaven waardoor je weer wat minder argwaan opwekt...  ThumpsUp

ik gebruik gewoon zo'n blokker zak. Kost niks, je hebt wel een stofzuiger nodig, lopen ook niet terug vol.
Tip, als je zuigt, leg dan tussen je kite en de zuigmond een stukje stof (fleece of zo). Kitestof is namelijk luchtdicht (ook duh) en dat maakt het zuigen er niet makkelijker op... stukje stof er tussen en is zo opgelost.  Joepie

En voor zij die hun kite niet in zo'n zak krijgen: experience yet another advantage of foils  YeSS
michiel v geel

Antwoord #13 November 06, 2006, 18:07:10
edit2Rapporteer  
Mijn 16 past er met tas en al ook niet in.... Maar goed, je moet je grootste kite gewoon als handbagage meenemen. Scheelt ook weer 5-6 kilo...

maar aan je handbagage zit toch ook wel een max kwa groote en gewicht?
Elevation

Antwoord #14 November 06, 2006, 18:10:47
edit2Rapporteer  
dat zeggen ze maar, heb ooit iemand zien lopen in het vliegtuig met zo'n X4 tas, zaten twee kites in en kon nauwelijks in het vak erboven..stewardes vroeg nog, heeft u dat allemaal nodig aan board ?? ja, tuurlijk...  schater
Bart13

Geen avatar

Antwoord #15 November 06, 2006, 18:12:45
edit2Rapporteer  
ik d8 5-7,5 kilo maar dat verschilt natuurlijk weer per maatschapij!
Moza

Antwoord #16 November 06, 2006, 19:37:37
edit2Rapporteer  
Ik doe mn kites in een vuilniszak en dan de stofzuiger erop, afsluiten met tape...mn 18 leek op een zesje qua volume....Werkt goed!!
big_ben_lair

Antwoord #17 November 06, 2006, 19:40:35
edit2Rapporteer  
is het ook mogenlijk om je trapeze aan te houden met de vlucht? ff zonder dollen dit scheelt aardig wat gewicht!
Henning

Antwoord #18 November 06, 2006, 19:51:35
edit2Rapporteer  
Maybe je spreader eraf halen en zeggen dat het voor je zwakke rug is ?
Flying-viking

Antwoord #19 November 06, 2006, 19:56:45
edit2Rapporteer  
Mensen laat ik even wat dromen van jullie weg nemen. Ten eerste je trapeze aanhouden in het vliegtuig? Wat denk je zelf.... Natuurlijk mag dat niet je mag tegenwoordig geen eens meer een flesje drinken in je handbagage hebben. En dat er mensen zijn die een kitebag mee in de cabine mogen nemen lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
Ik vlieg namelijk heel vaak met KLM 2x per 6 weken en heb dus al aardig wat vluchten achter de rug. by the way dit komt van de klm site: Bijzondere bagage

Voor het meenemen van een fiets, golftas, ski-, surf- of duikuitrusting op vluchten van KLM moet vooraf toestemming worden aangevraagd. U dient hiervoor een verzoek in te dienen via KLM Reserveringen of de KLM E-servicedesk. Controleer alstublieft voor vertrek of uw aanvraag is goedgekeurd. Indien op uw ticket het gewichtssysteem (kg) van toepassing is, wordt voor het vervoer van fietsen en surfuitrustingen altijd een overbagagetarief in rekening gebracht. Voor golf- en duikuitrustingen worden kosten in rekening gebracht wanneer uw bagagevrijstelling wordt overschreden. Voor sportuitrustingen tot 20 kilo gelden speciale tarieven en voorwaarden. Deze vindt u in de tabel tarieven sportuitrusting. Hierin staan de overbagagetarieven voor een enkele reis vermeld. Voor een retour betaalt uw 2 x dit tarief. Indien de sportuitrusting zwaarder is dan 20 kg (32kg is het maximum), betaalt u het tarief uit de tabel plus voor iedere kilo boven de 20 kilo, het reguliere overbagage tarief. Indien het stuks systeem (PC) op uw ticket van toepassing is wordt een fiets, een golf-, ski-, snowboard- of duikuitrusting tot 23 kg beschouwd als 1 stuk bagage. Voor surfplanken tot 165cm (65 inch) geldt dit ook. Voor planken langer dan 165 cm moet altijd betaald worden. Indien u uw bagagevrijstelling overschrijdt betaalt u het reguliere overbagage tarief. Dit bedrag is afhankelijk van uw bestemming. Neem voor de exacte prijs contact op met uw reisagent of het dichtstbijzijnde KLM- of Northwest Airlines-kantoor. Voor vervoer van bagage zwaarder dan 32kg adviseren wij u om contact op te nemen met KLM cargo; tel: 020-6498000.

sokolov
Gast
Antwoord #20 November 07, 2006, 02:28:23
edit2Rapporteer  
Ik heb ook 3 brinotti vacuem tassen (bij aankoop traval bag)

Voor auto vakanties prima
Bij vliegvakanties laat ik ze thuis.
Je moet ze heel nauwkeurig dicht maken (=gepruts en tijdrovend werk) anders gaan ze lekken.

Mijn 9 en 13 meter passen samen in 1 vacuum tas
De 17m in tas nr. 2

reinout

Antwoord #21 November 07, 2006, 20:39:50
edit2Rapporteer  
het klopt wat flying-viking zegt
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.